Gierzwaluwen? Ik heb er nog niet één gezien.
(moet ze zien want horen doe ik ze niet)
Leuke foto's van die houtduif José.
Houtduiven .... och als tuinvogel zijn ze best wel leuk hoor.
Wat jaartjes terug hadden we één houtduif die hier zo'n beetje woonde.
Scharrelde de hele tuin door en fungeerde zo als stofzuiger, pikte op wat klein spul liet vallen, onze huishoutduif werd ie genoemd,
door de kids, toen nog klein papzak want hij was goed aan gewicht

Nu komen er elke dag, in de ochtend en 's avonds 2 kijken of er wat te scharrelen valt. Als ze de voerschaal niet kunnen vinden gaan ze mij, mits ik buiten ben,
vragend aankijken. Ja dat doen ze echt. Onze huishoutduif kwam voor de achterdeur staan als er niets te vreten viel en bleef net zo lang staan tot ie wat kreeg.
De houtduiven van nu hebben ook zo hun ritueel. Eten, naar de schaal om te drinken, eten en dan nog wat drinken en dan weg. Wel om de beurt drinken want met zijn tweetjes op die drinkbak ..... dat hebben ze dan toch door dat dat niet gaat. En af en toe gaan ze ook in de schaal zitten om te badderen.
Ze kunnen de boel flink onderschijten maar ergens zijn ze ook heel leuk.
Op het moment is het een behoorlijke drukte in de tuin.
Er zijn nogal wat nestjes in gebruik en de ouders komen hier zelf even eten, slokje drinken en scheren dan over de garage naar het veld voor om in de struiken en bomen rupsjes te zoeken voor hun kroost.
En we hebben, volgens Piet, een terrorkoolmees. Komt van de 2 deuren verder of zo, heeft daar een nestje denken we maar komt hier andere koolmezen wegjagen.
In de beuk achter in de tuin zit denken we een tortel te broeden, het zijn ook vaste eetgasten en
we hebben gelukkig weer een merel in de buurt wonen en die zit regelmatig ergens op een dak te zingen ..... genieten want die hebben we best wat jaartjes moeten missen.
De koolmees in het kastje bij het terras heeft het ook druk en trekt zich niets van ons aan, gelukkig.
Paar jaar terug zat er een pimpel in te broeden maar die vond het niet leuk als iemand daar zat, begon te mopperen en pas als je weg was ging ie naar het kastje.
We hebben toen maar een paar weekjes zo weinig mogelijk aan huis gezeten, tot de kroost uitgelogen was..