Stamtafel 2025
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Stamtafel 2025
Tja, het was een mooie avond maar had nog mooier gekund als dat vervloekte viaplay het eens een keer goed gedaan had.
Begin maar gekeken via de Belgische VTM.
Gister al de hele tijd springend beeld, elke keer even zwart tussen beelden en vanavond kon Nederland het begin niet kijken, twitter barstte weer los.
En daar moet je dan 18 euro per maand voor betalen. 1 maand voor wk darts, is meer dan genoeg, meer krijgen ze niet van mij. Formule 1 via F1TV en daar zijn we super tevreden mee.
Begin maar gekeken via de Belgische VTM.
Gister al de hele tijd springend beeld, elke keer even zwart tussen beelden en vanavond kon Nederland het begin niet kijken, twitter barstte weer los.
En daar moet je dan 18 euro per maand voor betalen. 1 maand voor wk darts, is meer dan genoeg, meer krijgen ze niet van mij. Formule 1 via F1TV en daar zijn we super tevreden mee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Gisteravond was het even heel helder en was duidelijk de maan en wat wij dachten Jupiter goed te zien.
Wendy noemde zo een maan als peuter een nagel maantje
Ze had dus als klein meisje dat in haar nagels gezien.
Tja en dan blijft zo iets bij de ouders hangen
Ik had daarvan een paar foto's gemaakt, niet op statief, en nu hoor ik net op het nieuws dat het niet Jupiter maar Venus was die zo helder te zien was dicht bij de maan.
Tja ik had het ook niet gecontroleerd met de app op mij iPad daar Jan en ik beiden overtuigd waren dat het Jupiter was.
https://www.hln.be/wetenschap/venus-sch ... gle.com%2F

Wendy noemde zo een maan als peuter een nagel maantje

Ze had dus als klein meisje dat in haar nagels gezien.
Tja en dan blijft zo iets bij de ouders hangen

Ik had daarvan een paar foto's gemaakt, niet op statief, en nu hoor ik net op het nieuws dat het niet Jupiter maar Venus was die zo helder te zien was dicht bij de maan.
Tja ik had het ook niet gecontroleerd met de app op mij iPad daar Jan en ik beiden overtuigd waren dat het Jupiter was.
https://www.hln.be/wetenschap/venus-sch ... gle.com%2F

- GerritE
- Contacteer:
Ja klopt ik hoorde en zag het ook op nieuws, iets naar rechts moet je dan Jupiter ook zien.
Volgende week vrijdag nieuwe kansen.
Volgende week vrijdag nieuwe kansen.

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Ja, ik had het gelezen dat het te zien zou zijn.
Hierzo alleen achter de wolken helaas.
Maar ik heb wel de nodige foto's voorbij zien komen, vooral uit het noorden van het land.
Hierzo alleen achter de wolken helaas.
Maar ik heb wel de nodige foto's voorbij zien komen, vooral uit het noorden van het land.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Er is al flink wat gevallen. Maar misschien ligt er nog voldoende (of meer) als het licht wordt.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Hier lag beduidend minder.
Ik had speciaal de wekker gezet maar na een blik door het raam ben ik weer mij bed ingedoken.
Om half 6 was het nauwelijks wit en om 7 uur al minder.
Nu natte drab en als ik nu naar buiten kijk nog nauwelijks wit.
Het regent zelfs flink.
Ik had speciaal de wekker gezet maar na een blik door het raam ben ik weer mij bed ingedoken.
Om half 6 was het nauwelijks wit en om 7 uur al minder.
Nu natte drab en als ik nu naar buiten kijk nog nauwelijks wit.
Het regent zelfs flink.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Hier dooit het ook al.
Het is nog wel wit, maar dat zal niet lang meer duren.
Was ook de voorspelling dat het in de loop van de dag het kwik op zal lopen naar 10 graden.
Het is nog wel wit, maar dat zal niet lang meer duren.
Was ook de voorspelling dat het in de loop van de dag het kwik op zal lopen naar 10 graden.
Oh bij jou ligt nog iets meer sneeuw Lisa.
Altijd een mooi gezicht.
Altijd een mooi gezicht.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi wit Lisa.
Heb jij zo'n grote tuin?
Heb jij zo'n grote tuin?

www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Ja daar ligt wat mooi hoor Lisa .
Hier is het momenteel overal weg , nu moet ik zeggen ik lag laat in bed en kon dus uitslapen , en ik heb de sneeuw helemaal gemist .
Gisteren zijn we een dagje Amsterdamse markten af wezen struinen .
Nou het was een dag die wel op de planning .stond want bij controle over het weer zou het droog blijven en 3 graden.
Maar het is in het water gevallen , een en al regen de hele dag .
Dus het was wel lekker rustig op de markten
Maar in straten in de buurt van de grachten daar liepen ze over de koppen , ik moest nog even aan Roely denken . een paar dagjes daar rondlopen oke , maar dan heb ik er ook genoeg van .
We hadden voor savonds om 19.00 een plaats gereserveerd voor Het light festival ,en we waren met de trein , en dan blijf je gewoon dus hangen in Amsterdam .De straat verlichting is er prachtig ook de bruggen mooi allemaal verlicht , maar de objecten van het light festival , viel mij zwaar tegen , ik heb het jaren terug ook eens (toen gelopen) maar die was 10 keer mooier .
Tja fotograferen vanaf n boot en met die regen daar komt helemaal niks van .
En we hebben onszelf dus maar lekker verwend met rond 12 uur een lekker broodje , smiddags lekker koffie met appeltaart , en een Mixed grill besteld bij The Five Bells in Amsterdam 8 min lopen naar de boot.
Ik moet zeggen het was het prima te eten , we moesten wel wat vroeger eten ivm de boot.
Met de trein terug , maar voor het station stonden ze flink te demonstreren met vlaggen en megafoons , maar wat ze schreeuwde weet ik niet want ik kon de taal niet verstaan , maar we konden er gewoon langs dus niks aan de hand .
Hier is het momenteel overal weg , nu moet ik zeggen ik lag laat in bed en kon dus uitslapen , en ik heb de sneeuw helemaal gemist .
Gisteren zijn we een dagje Amsterdamse markten af wezen struinen .
Nou het was een dag die wel op de planning .stond want bij controle over het weer zou het droog blijven en 3 graden.
Maar het is in het water gevallen , een en al regen de hele dag .
Dus het was wel lekker rustig op de markten
Maar in straten in de buurt van de grachten daar liepen ze over de koppen , ik moest nog even aan Roely denken . een paar dagjes daar rondlopen oke , maar dan heb ik er ook genoeg van .
We hadden voor savonds om 19.00 een plaats gereserveerd voor Het light festival ,en we waren met de trein , en dan blijf je gewoon dus hangen in Amsterdam .De straat verlichting is er prachtig ook de bruggen mooi allemaal verlicht , maar de objecten van het light festival , viel mij zwaar tegen , ik heb het jaren terug ook eens (toen gelopen) maar die was 10 keer mooier .
Tja fotograferen vanaf n boot en met die regen daar komt helemaal niks van .
En we hebben onszelf dus maar lekker verwend met rond 12 uur een lekker broodje , smiddags lekker koffie met appeltaart , en een Mixed grill besteld bij The Five Bells in Amsterdam 8 min lopen naar de boot.
Ik moet zeggen het was het prima te eten , we moesten wel wat vroeger eten ivm de boot.
Met de trein terug , maar voor het station stonden ze flink te demonstreren met vlaggen en megafoons , maar wat ze schreeuwde weet ik niet want ik kon de taal niet verstaan , maar we konden er gewoon langs dus niks aan de hand .
- GerritE
- Contacteer:
Zo lekker spannend dagje Amsterdam.
Zo kom je nog is ergens.
Ik heb het weer even opgezocht en bekeken.
Google weet bijna alles.
https://www.tours-tickets.com/nl/amster ... d_source=1
Zo kom je nog is ergens.

Ik heb het weer even opgezocht en bekeken.
Google weet bijna alles.

https://www.tours-tickets.com/nl/amster ... d_source=1
Laatst gewijzigd door GerritE op zondag 5 januari 2025, 11:49:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Das jammer Marian, zowel van het weer als dat het tegenviel.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Ach Marian wat jammer, je verheugt je toch op zo iets.
Fijn dat het eten wel goed was.
Fijn dat het eten wel goed was.
Ja Gerrit in de winter word er niet zoveel gefietst .
Voor de corona had ik al een abonnement Dal uren met keuzedagen aangeschaft .(Dat toen opgezegd ivm de beperkingen ).
Dus afgelopen december weer er eentje aangeschaft , Altijd 40 procent korting en 7 vrije keuzedagen , 1 klas genomen .
En dat is opzicht geen luxe , want op zaterdag moet de helft blijven staan in de trein en 1 klas is altijd plaats.
Dus Maastricht nu Amsterdam , volgende keer weer eens Rotterdam Blaak en dan hebben we het met 3 reizen er al uit .
En de fietsvriendin heeft dit soort uitstapjes nooit gedaan , dus ik mag voor gids spelen. En ze is helemaal om

Ja alleen als de weer voorspellingen niet kloppen , dan heb je pech , maar dan maak je maar een leuke dag van .
Voorheen maakte ik deze tripjes ook met mijn oudste broer.
Maar toen namen we er nog een museum jaar kaart bij , dat gaan we nu ook doen , want dan zoek je bij onverwachte regen , een leuke Museum op , en dan heb je toch een leuke dag .
Voor de corona had ik al een abonnement Dal uren met keuzedagen aangeschaft .(Dat toen opgezegd ivm de beperkingen ).
Dus afgelopen december weer er eentje aangeschaft , Altijd 40 procent korting en 7 vrije keuzedagen , 1 klas genomen .
En dat is opzicht geen luxe , want op zaterdag moet de helft blijven staan in de trein en 1 klas is altijd plaats.
Dus Maastricht nu Amsterdam , volgende keer weer eens Rotterdam Blaak en dan hebben we het met 3 reizen er al uit .
En de fietsvriendin heeft dit soort uitstapjes nooit gedaan , dus ik mag voor gids spelen. En ze is helemaal om

Ja alleen als de weer voorspellingen niet kloppen , dan heb je pech , maar dan maak je maar een leuke dag van .
Voorheen maakte ik deze tripjes ook met mijn oudste broer.
Maar toen namen we er nog een museum jaar kaart bij , dat gaan we nu ook doen , want dan zoek je bij onverwachte regen , een leuke Museum op , en dan heb je toch een leuke dag .
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Voor jouw ideaal Marian, geen auto en dichtbij het station wonen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Goed plan Marian, die treinkaart en museum jaarkaart.
Zo kom je de winter gezellig door. En is het in de zomer geen fietsweer, dan kun je ook nog eens wat ondernemen zonder dan teveel geld uit te hoeven geven.
Fijn dat je ondanks de regen er toch een gezellige dag Amsterdam van gemaakt hebt. Positieve instelling is al de helft toch...
Zo kom je de winter gezellig door. En is het in de zomer geen fietsweer, dan kun je ook nog eens wat ondernemen zonder dan teveel geld uit te hoeven geven.
Fijn dat je ondanks de regen er toch een gezellige dag Amsterdam van gemaakt hebt. Positieve instelling is al de helft toch...
Ja Nederland heeft hele leuke museums , bv spoorweg museum , openlucht museum enkhuizen , In Hoorn heb je nog zon leuk museum met allemaal oude huishoudelijke spullen bv stofzuigers vanaf de eerste tot de laatste , Africa Museum , Tropenmuseum in Amsterdam en daar heb je heel wat museums .En ga zo maar door .
Ik ben niet gek op museums met allemaal die oude hoofden aan de muur , want die onthoud ik toch niet allemaal .Ik heb ze dus ook niet gekend
Hoewel ik wel in het Stedelijk museum in Amsterdam ben geweest .Ik werd daar helemaal verliefd toen op de kleuren van de muren , Ik heb in mijn oude huis toen nog een wand de donkere kleur blauw geverf , toen kon je naar lang zoeken nog de muurverf vinden de kleurnummers , ik weet nog wel dat ze uit Engeland kwamen .Kleur was mat met meer krijt erin , ik weet niet of het nog te krijgen is .Sikkens had toen ook een serie kleuren van het Rijksmuseum hoewel geen blauw .
Het leuke van een jaarkaart je loopt naar binnen met je kaart en vind je er niks aan , dan ben je zo buiten .
Ik ben niet gek op museums met allemaal die oude hoofden aan de muur , want die onthoud ik toch niet allemaal .Ik heb ze dus ook niet gekend

Hoewel ik wel in het Stedelijk museum in Amsterdam ben geweest .Ik werd daar helemaal verliefd toen op de kleuren van de muren , Ik heb in mijn oude huis toen nog een wand de donkere kleur blauw geverf , toen kon je naar lang zoeken nog de muurverf vinden de kleurnummers , ik weet nog wel dat ze uit Engeland kwamen .Kleur was mat met meer krijt erin , ik weet niet of het nog te krijgen is .Sikkens had toen ook een serie kleuren van het Rijksmuseum hoewel geen blauw .
Het leuke van een jaarkaart je loopt naar binnen met je kaart en vind je er niks aan , dan ben je zo buiten .
- GerritE
- Contacteer:
zo kom je nog is ergens in eigen land.
Ik moet zo dadelijk bij de buren van de buren naar de koffie.
Hadden ze vorige week al afgesproken.
Ik had toen maar weer is ja gezegd, hoewel nee beter bij me past.
Nu is het de vraag wat er loos is of gewoon een late nieuwjaarsborrel ?
Ik ben niet zo van koffie bij de buren, kan zelf wel koffie zetten.
En op al dat geleuter zit ik ook niet te wachten.
Maar we gaan het zien.
Een ding is zeker, ik verlet er niets mee met dit weer.
Meestal breng ik dan wel zelf wat gebak mee dan weet ik tenminste wat ik krijg en lust.
Koffie is over het algemeen wel overal hetzelfde.
Nu werd er nadrukkelijk bij gezegd dat dat dit keer niet mag.
Nou ik laat me verrassen.
Als er maar geen appel inzit want dat vind ik te gezond in gebak en ook niet lekker.
Serveer dan maar een plankje.
Later.
Ik moet zo dadelijk bij de buren van de buren naar de koffie.
Hadden ze vorige week al afgesproken.
Ik had toen maar weer is ja gezegd, hoewel nee beter bij me past.
Nu is het de vraag wat er loos is of gewoon een late nieuwjaarsborrel ?
Ik ben niet zo van koffie bij de buren, kan zelf wel koffie zetten.
En op al dat geleuter zit ik ook niet te wachten.
Maar we gaan het zien.
Een ding is zeker, ik verlet er niets mee met dit weer.
Meestal breng ik dan wel zelf wat gebak mee dan weet ik tenminste wat ik krijg en lust.
Koffie is over het algemeen wel overal hetzelfde.
Nu werd er nadrukkelijk bij gezegd dat dat dit keer niet mag.

Nou ik laat me verrassen.
Als er maar geen appel inzit want dat vind ik te gezond in gebak en ook niet lekker.

Serveer dan maar een plankje.
Later.
- GerritE
- Contacteer:
Toch gezellig gekletst, geen geleuter.
Goed bakkie koffie en koekje. top.
Weer een halve dag om.
Er was verder niets te vieren, zo maar, aardig toch van de buren.
Goed bakkie koffie en koekje. top.
Weer een halve dag om.

Er was verder niets te vieren, zo maar, aardig toch van de buren.

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Nou kijk eens aan,
leuke ochtend, gezellige babbel en dat zo maar.
Toch lief van haar zo in et nieuwe jaar.
leuke ochtend, gezellige babbel en dat zo maar.
Toch lief van haar zo in et nieuwe jaar.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Ah fijn, toch gezellige ochtend gehad
Van het weer moet je vandaag niet hebben, vanmorgen ging het nog, maar werd al snel in de middag ongezellig.
Tja we zullen het ermee moeten doen.

Van het weer moet je vandaag niet hebben, vanmorgen ging het nog, maar werd al snel in de middag ongezellig.
Tja we zullen het ermee moeten doen.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Het waait hard ja, windkracht 7 hierzo en dat hebben we toch niet vaak,
De hoogspanningsmast is altijd wel een herrieding als het heel hard waait maar een nieuwe gsm mast die ze vorig jaar een stukje verderop neergezet hebben is een ramp,
dat ding begint al te fluiten bij windracht 4, echt zo'n hoog irritant fluitje.
De hoogspanningsmast is altijd wel een herrieding als het heel hard waait maar een nieuwe gsm mast die ze vorig jaar een stukje verderop neergezet hebben is een ramp,
dat ding begint al te fluiten bij windracht 4, echt zo'n hoog irritant fluitje.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Wij zitten in ons “nieuwe huis” vol op de wind, gevel is zuidwest gericht. Met al die stormen van tegenwoordig erg onrustig hoor op 7 hoog. De voerpaal voor de vogels duvelt ook altijd om, al heb ik hem met een ijzerdraad vast aan de reling. In de binnenstad hadden we nauwelijks last, al viel er strijk en zet wel ergens een boom om aan de gracht. Alleen kwamen de vliegtuigen dan wel vlak over je hoofd.
Maar iets anders: ik lees net een stuk over de vermindering in de aantallen slechtvalken, door het HPAI virus. Best ernstig volgens het Sovon. Link staat hieronder.
https://www.sovon.nl/actueel/nieuwsberi ... bc46bdcb97
Maar iets anders: ik lees net een stuk over de vermindering in de aantallen slechtvalken, door het HPAI virus. Best ernstig volgens het Sovon. Link staat hieronder.
https://www.sovon.nl/actueel/nieuwsberi ... bc46bdcb97