Ach ja het is toch maar om een beetje bezig te zijn op de fiets bij de boer gaan winkelen.
Maar het was wel druk met wandelaars die geen fietser verwachten, het fietsbelletje maakte gisteren overuren.
Ja ik bel dan altijd gewoon een keer dan worden ze wakker, vind ik wel zo verstandig voor mezelf.
Dadelijk schrikt er een als ie me ziet en springt opzij en ligt achter op mijn fietsje, dat moet ik niet hebben.
Zo maakte ik zo'n 4 weken geleden mee dat er zo'n moutenbiker of hoe die fietsers genoemd mogen worden met een rotgang voorbij kwam.
De meeste schrik je een beetje van omdat ze hard gaan en je ze niet aan zag komen, ja ik kijk ook niet steeds in mijn spiegeltje.
Deze zag ik ook niet maar die reed net op het randje van het verharde pad, nee net erlangs.
Die kwam voorover over zijn fiets me voorbij. Hoop lawaai en bam daar lag ie, au au au.
Denk dat wordt ziekenwagen......
Maar na flink wat gekreun en gesteun een bebloed gezicht en krom stuur kwam hij toch weer overeind.
Ik heb zijn stuur nog rechtgetrokken. En tenslotte ging hij maar rechtsomkeer naar huis de schade opnemen.
Hij zei nog dat ie tegen me aanfietste maar dat heb ik niet gemerkt en dan zou ik wel naast hem hebben gelegen.
Waarmee ik maar bedoel, een belletje maakt toch iemand even alert dat er iets aankomt.
Ik vind het wel jammer voor de goede man maar had 'm helemaal niet gezien of zien aankomen.
Zo zijn er ook die kiezen ervoor om van het fietspad af te gaan met een boog je passeren over het zandpad erlangs, ja dat is dan beter.
Je hebt er ook die schreeuwen en dan moet je maar snappen dat er een wielrenner voorbij komt vliegen.
Kost ook nog al wat hoor zo'n belletje op je fiets.
Maar we fietsen vrolijk verder en hoop zoiets niet meer mee te maken.