Hoogwater deel 2.
Na Berkendonk naar de Bakelse Beemden en hier wist ik al wel dat het goed nat zou zijn want normaal is dit al een drassig gebied.
Vanaf de wijk waar ik woon kun je door een poort het gebied in en al na 10 meter zag ik dat er wel heel erg veel water stond.
10 meter na de poort kun je normaal hier linksaf maar het pad stond helemaal onder water.
Sloten liepen helemaal over.
Dan het rechte pad door het gebied, hier nog voor dat je het brugje van de AA overgaat.
Op dit stuk heb ik nog nooit water zien staan en dit stuk is eigenlijk het droogste pad van het hele gebied.
Nu stond het dus onder water en dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Foto gemaakt vanaf het brugje. Het kronkelende riviertje van pakweg 2 meter breed is nu een stroom van 30 meer breed
Verder het gebied in stond ook dit pad onder water
Hier was dus ook niet te wandelen dus maar weer terug en normaal pak ik hiet links tegen het bos aan het wandelpad maar dat kon dus niet
Dan maar via een omweg.
Ik had al wel wat lichte regen gehad en als ik dan op de plek ben aangekomen regent het inmiddels pijpenstelen dus verder dan hier ben ik niet meer gegaan.
Ik moet ook nog terug naar de auto.
Waar ik hier sta is links onder normaal een kleine kikkerpoel waar het water zeker een meter lager staat dan de rand en nu
Tja, waar het heen moet met al die regen, sinds vanmiddag regent het hier weer soms stevig, staat het gras in de tuin weer blank en
we krijgen nog meer
Ook was het waterschap bezig met het schoonmaken van een afvoer van hemelwater, dat water uit de wijk in het gebied af moet voeren, maar ze hebben een groot probleem,
het water van de AA staat zo hoog dat het nu de afvoer inloopt. Omgekeerde wereld dus maar wel probleem voor de wijk, gelukkig wonen wij in het hoogste gedeelte en het droogste gedeelte.