Stamtafel 2022

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2022

#326 Bericht door Falcon »

Was weer erg gezellig bij jullie José.
Leuke foto's!
En dat snoepgoed mis ik nu wel een beetje.

AnneMarie
Berichten: 92
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 19:02:32

Re: Stamtafel 2022

#327 Bericht door AnneMarie »

Slapen,eten en weer slapen, bovendien door Gerrit goed verzorgd worden. Zo kom je de winter wel weer door. Gezelligheid kent geen tijd. :D

Zoals ieder jaar hebben Jan en Jose weer een leuk, gezellig Sinterklaasfeest met kinderen en kleinkinderen. De volgende dag bijkomen kan ik mij helemaal voorstellen. :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2022

#328 Bericht door marian53 »

Zo te zien weer een en al gezelligheid , heel leuk die foto's , volgens mij hebben we ze elk jaar wel gekregen van je , elke keer weer even mee genieten met jullie :D Dank daarvoor .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2022

#329 Bericht door Gawo »

marian53 schreef: maandag 5 december 2022, 12:24:06 Zo te zien weer een en al gezelligheid , heel leuk die foto's , volgens mij hebben we ze elk jaar wel gekregen van je , elke keer weer even mee genieten met jullie :D Dank daarvoor .
Twee jaar niet van wegen Corona.
In 2020 deed Sint geen huis bezoeken.
En 2021 mocht ik alleen binnen zijn toen Sint en Pieten kwamen, kids allemaal onder de 12 jaar die mochten op anderhalve meter en de rest stond buiten onder een zeil dat Jan gespannen had , want het regende zo erg.
Dit jaar was voor het eerst weer als van ouds.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2022

#330 Bericht door Gawo »

Toen ik vanmorgen opstond was het helemaal niet mistig.
Maar ineens trekt het dicht en is het ook kouder.
Moet je kijken ruim een uur later :shock: , aan de buiten cam goed te zien hoe een verschil.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#331 Bericht door Dorine »

Maar boven schijt nu wel de zon
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#332 Bericht door GerritE »

Gelukkig heb ik meer verstand van bouwen, want dat voetbal, :scratch:
Tis wel verdomde rustig op straat hier. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#333 Bericht door Dorine »

Tja,
jammer dat ze verloren hebben maar om eerlijk te zijn had ik dat ook wel verwacht gezien de eerdere wedstrijden.
Maar wel heel erg gehoopt dat ze zouden winnen van Argentinië. En dan verliezen ze weer op strafschoppen :-(

In de grote steden kunnen ze hun borst weer nat maken voor vanmiddag, dan speelt Marokko tegen Portugal....
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2022

#334 Bericht door Gawo »

Dorine schreef: zaterdag 10 december 2022, 9:56:26 Tja,
jammer dat ze verloren hebben maar om eerlijk te zijn had ik dat ook wel verwacht gezien de eerdere wedstrijden.
Maar wel heel erg gehoopt dat ze zouden winnen van Argentinië. En dan verliezen ze weer op strafschoppen :-(

In de grote steden kunnen ze hun borst weer nat maken voor vanmiddag, dan speelt Marokko tegen Portugal....
Tja en daar is inmiddels ook de uitslag bekend.
Ik vind het een vreemde WK.
Grote voetbal landen die nu al uit geschakeld zijn.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2022

#335 Bericht door marian53 »

Ik ben zelf niet echt een voetbal liefhebber , maar verliezen , of winnen met penalty's , dat vind ik geen sport dat is gewoon gokken , je kan net zo goed een dobbelsteen gooien dan .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#336 Bericht door Dorine »

Gistermiddag een rondje in het Zandbos (tussen Deurne en Helmond) gewandeld en bij het Buntven gekeken.
Daar wordt altijd als er ijs is, als eerste geschaatst in de regio maar ik vond het nog slecht.
De schaatsen kunnen nog wel even in het vet blijven

Afbeelding

Maar vanochtend zag ik dat het ijs nu toch wel dik genoeg moet zijn als het vannacht zo hard gevroren heeft hier in de regio :shock:

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2022

#337 Bericht door Gawo »

oeps dat is wel heel erg koud, brrrrrrrrr :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#338 Bericht door Dorine »

Het was en is nog steeds koud, brrr.
In de autodeur staat altijd een flesje water en vanmiddag ontdekten we dat datt één ijsklontje was geworden,
nu met de regen die zachtjes valt is de hele auto één ijsklontje geworden, niet alleen de auto, alles buiten.
Het ijzelt en het laagje ijs wordt steeds dikker want het regent niet echt door en het is nog steeds net onder nul hier.
Maar goed dat het zondagavond is en niet maandagochtend, hopelijk is morgenvroeg alle ellende van ijzel voorbij.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#339 Bericht door GerritE »

Ik laat het maar snel achter me die koude, dat is helaas niet meer zo mijn ding.
Het zal de leeftijd wel weer zijn.
Als ik buiten kom krijg ik weer een ontstoken oog.
Moet ik naar de bakker vergeet ik handschoenen, zitten je handen aan het stuur gevroren, Bijna dan.
Ach voor de rest mag ik nog niet klagen.
De katten ook niet, lekker in een beetje verwarmd schuurtje ivm. waterleiding en waterpomp.
In vroeger tijden moest je dat allemaal afsluiten maar daar heb ik ook geen zin meer in, gewoon elektrisch kacheltje.
En ik heb het schuurtje ondertussen goed geïsoleerd dus ist ook denk ik niet meer nodig.
Waterleiding bevriest niet en katten warm, want het valt wel op dat ze er veel vaker liggen.
Dacht ik gisteren vernomen te hebben dat het voetbal om 20 uur begon, tja te laat dus. :D
Maar vanmorgen voelde ik het al meteen eindelijk weer een beetje normale temperaturen.
En niet te vroeg uit bed.lekker douche en wasdag houden
Lekker weer mijn dingen gaan doen. Heerlijk. Ik heb er zin in.
Fijne week allemaal, :bye: zo voor de feestdagen.
En ook daarbij wens ik jullie het allerbeste.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2022

#340 Bericht door Falcon »

Dank je Gerrit.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2022

#341 Bericht door marian53 »

Dank je wel Gerrit, Ja die kou ben ik ook niet echt meer dol op , zal inderdaad wel de leeftijd zijn . de tijd gaat ook zo snel.
en zelfs de katten blijven binnen met die kou .

Jij uiteraard ook fijne dagen gewenst en vooral een gezond 2023 . :flower:

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#342 Bericht door GerritE »

Dank U.
Ja die katten :D
Had vandaag eigenlijk een vrije dag (alsof ik dat niet elke dag heb) en dacht ik zal mijn motorblokje weer is onder de brommer gaan hangen.
Het blokje is naar de reparateur geweest want lekte. Hier en daar wat nieuwe keerringen en pluggen, kan weer jaren mee, nu ik nog jaren. 8)
Want boven de 10 graden kan je makkelijk gaan sleutelen in de garage en zelfs wel brommeren, als het niet regent zoals vandaag.
Na het openen van de garagedeur kijk ik zo argeloos naar rechts en zie dat de klep dicht is gevallen van een van de twee vangkooien.
Ja die staan gewoon altijd op scherp, altijd gevuld met brokjes, soms zijn de brokjes op, maar dan denk ik dat het vogels zijn geweest of misschien wel muizen.
Maar die laatste vallen dan weer ten prooi aan de katten want ik raap er wat op.
Nog nooit zoveel muizen gezien sinds ik katten heb, zeg ik dan maar.
Eerst dacht ik weer aan de egel, maar deze maakte geluid. :shock:
Eerst het beest in de ijzeren kooi dirigeren anders kan ik 'm niet bekijken in die dichte.
Na lang kijken en mijn grijze massa plagen kom ik tot de conclusie dat het dezelfde is als die ik toen in het waterputje vond in het schuurtje.
Links een v in oor 'geknipt'.
Daarom liet ik 'm toen maar gaan, dacht die is al behandeld, tot iemand zei dat dat van het vechten kwam, o.
Gaan we nu wachten op de gemeente die kunnen hem evt. ook scannen als ie gechipt is.
Hij of zij is niet echt agressief, maar ik blijf er wel mooi vanaf. Beesten zijn onbetrouwbaar, ja mensen ook wel.
Heb er maar een deken over gegooid want hij blijft maar geluid maken, die andere zwarte die hier rondloopt vindt hem wel interessant.
Afbeelding Afbeelding
Het lijkt me niet echt een zwerver, ben benieuwd of ie een chippie heeft.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2022

#343 Bericht door Falcon »

Wat een verhaal weer Gerrit. Je beleeft altijd wel wat. 8)
We horen vast nog wel hoe dit verder verloopt.
In ieder geval is deze graag bij jou in de buurt.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#344 Bericht door GerritE »

Ja die van de gemeente die er over gaat, heeft zelf ook katten en fokt er zelfs nog mee die heeft er wel een beetje verstand van.
Dus dit was duidelijk een tamme, hij raakte 'm ook zo aan, hij liever als ik, dus hebben we hem maar los gelaten.
Loopt eerst wat verdwaasd rond hier achter op de plaats en dan komt Perry plots ergens vandaan en jaagt 'm achter de tuin in en weg is het spul.
En dan komt er nog een mijnheer achterom met het leesapparaat voor de evt.chip, helaas die is te laat.
Eind goed al goed, de brommer ook bijna weer gereed en de dag half om. :bye:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2022

#345 Bericht door Falcon »

Wist je niet dat meneer met lees apparaat zou komen?
Ik had daar toch dan even op gewacht, zodat je baasje op de hoogte kon brengen over gebeurde.
Hopelijk ligt ie nu weer in eigen huis bij de kachel.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#346 Bericht door GerritE »

Nee dat is nu net iets te veel van het goede is mijn bescheiden menig.
Wil wel die zwerfkattenplaag mee bestrijden als de gemeente dat neutraliseren betaald.
Maar als het geen zwerfkat is kan die gewoon zijn weg vervolgen.
Hier achter tegen mijn tuin woont een oud vrouwtje en die heeft ook een bepaalde raskat, zegt me verder ook niets.
Maar die kat komt nooit buiten. Nu belde ze laatst op of ik 'm misschien gevangen had.
Want die kat heeft ontdekt dat ie op de deurkrukken kan springen en dan gaat de deur open. :D
Ja ik heb nog wel redelijk contact met de buurt dat dan weer wel.
Ik doe handschoenen aan neem wat brokjes mee en loop mijn normale rondje en jawel daar komt ie al onder de auto's vandaan op me af.
Ze liet zich mooi oppakken en ik in looppas met dat beest in mijn handen naar de achterbuuf.
Die kwam ik al weer tegen want ze zocht zich ook wezenloos naar dat beestje, haha.
Zij blij, zal de bedankjes hier achterwege laten. :shock:
Ben ik met mijn kennis van bouwvakker maar een paar deurkrukken rechtop gaan zetten, na de koffie.
Maar inderdaad die kat springt op de bank en dan hup op de deurkruk, terwijl ik genoot van mijn drankje als dank. 8)
Althans dat wilde ie maar ging niet meer omdat ik de krukken al rechtop had gezet.
Ja Ik maak hier inderdaad nog al wat mee soms, al zit ik er niet echt meer op te wachten.
Ik geloof dat er nog een foto van op mijn telefoon staat, even zoeken.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2022

#347 Bericht door Falcon »

En ik geniet van je verhalen van je belevenissen Gerrit.
Goed werk gedaan.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2022

#348 Bericht door GerritE »

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2022

#349 Bericht door Gawo »

Moest gniffelen om die deur kruk.
Zo hadden wij een pup die deuren open kon maken en werd dan op gejut door de twee oudere honden als ze van de kamer naar de gang wilden.
Heel gek ineens deed hij het niet meer.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2022

#350 Bericht door marian53 »

Je hebt het er maar druk mee Gerrit , maar wel leven in de brouwerij :D :D :D en fijn dat je brommertje het weer doet .

Gesloten