Dorine, een regenpak aanschaffen voor dit soort werk is ook een goede tip, juist als je met slecht weer gaat, ik lag nu op een vuilniszak

Maar toch hele groene knieën in mijn broek ( oude spijkerbroek).
Woensdag kwam ik dat kleverige koraalzwammetje ook tegen, al die foto's echt vernachelt zag ik toen ik thuis kwam en ze op pc zag.
Toen Jan van zijn werk thuis kwam zei hij we gaan er nog eens heen en dan met statief.
Ik probeer meestal een statief te omzeilen , want ik vind het zulke ondingen.
Nu dus met statief en camera op live vieuw gezet, oefen ik dat ook weer , want als ik iets zelden gebruik moet ik echt diep graven in mijn hoofd.
Die foto's waren ietsje beter, maar nog niet het je van het.
Vrijdag middag dus weer samen naar dat koraal zwammetje, want het kan toch niet zo zijn dat we dat ding niet fatsoenlijk vast kunnen leggen.
Ik had wat gelezen over die lichtjes op internet dus nu met lichtjes van onze telefoon en nu dus veel betere foto kunnen maken.
Zaterdag nog een keer daar heen en nu met mini bouwlampje van de action en telefoonlampje en die was nog beter.
En zo is dat gekomen

Zondag met die vele regen zag ik op buienradar dat van twaalf tot twee het ietsje minder hard zou regenen en zijn we weer gegaan , maar dan naar een ander gebied.
Ik vind het heel grappig om erbij te doen, het is een heel creatief gebeuren vind ik.
Ik vind wel led verlichting minder, zou graag oude zaklamp willen, maar goed nu was het kijken hoe ik dit zou ervaren.
En wat ik ook ontdekt heb dat kleine verschillen van instellingen en lampje of hier of daar grote verschillen op het scherm laat zien.
En ik spit nu verder in de instellingen camera, is heel goed voor mij.
Ik ben geen natuur talent met fotograferen, ik moet het hebben van heel veel doen, lezen, advies van anderen en van al die fouten die ik maak til ik mij zelf steeds verder naar een ander niveau.
Dat heb ik ook gezien aan de vogels, maar het heeft een hele poos geduurd voor ik dit niveau heb en nog maak ik fouten, maar in een serie zitten steeds meer aardige foto's dan bagger.
Bij paddenstoelen is het nog andersom, heel veel bagger en af en toe......
Een geluk is dat ik veel geduld heb.
Tja en dan heb je ook met smaak te maken.
Ik zou dit niet alleen willen doen, maar vind het wel uitdagend.
Af en toe doen dit soort foto's mij wat feeëriek over, doet mij denken aan de Efteling of Harry Potter een beetje spooky en het prikkelt mij om nog eens te gaan en het oude resultaat te verbeteren.