Nee, dit is een andere dame, maar wie??? Het lijkt me een kj3-vogel, gezien de deels verticale streping op de borst. Ze draagt alleen een ring van een vogeltrekstation, links. Rechts geen ring (meer?).
Ik krijg zojuist de melding door dat mannetje HLR (Liempde 2022) die hier al een tijdje rondhangt op 18-jul gewond/op zijn rug gevonden is nabij het Engelermeer in Den Bosch.
Hij is overgebracht naar Someren.
Ik weet nog niet hoe het verder met hem gaat.
George Orwell wrote: "All animals are equal, but some animals are more equal than others."
Heineken wil de valken, om welke reden dan ook, niet op social media/forums hebben vandaar dat wij dit niet hebben gepost.
Nu het er toch staat;
één van de jongen is daar met oefenen op de grond gekomen en bij Heineken dachten ze dat het een ouder was.
Ik kreeg een appje van het vogelasiel wat ze met een volwassen valk op de grond moesten.
Beetje vreemd maar met wat navraag bleek het dus een jong te zijn die gewoon even een verdieping hoger gezet moest worden.
Ja ik las het op facebook , waarom Heineken er zo geheimzinnig over doet snap ik ook niet .
Hopelijk gaat het goed met HLR, misschien heeft hij gevochten , omdat hij op zijn rug is gevonden , want het Engelemeer ligt tegen de wijk de kruiskamp , en daar staat de Heineken kast .
En dat is hemelsbreed ,maar 2 a3 km .