Stamtafel 2025
Re: Stamtafel 2025
Dat snoeien tot kale takken van 30 cm hebben wij dit jaar gedaan.
Dus wij zullen laat bloemen erin krijgen, maar af en toe moet je dat gewoon doen.
Dus wij zullen laat bloemen erin krijgen, maar af en toe moet je dat gewoon doen.
Gisteren hebben de kids en klein kids De Meern ISS gezien en vandaag kids en klein kids Zwolle.
Vonden ze heel leuk
Vonden ze heel leuk

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Is ook heel leuk, zeker omdat het nogal in het nieuws geweest is met die bemanning.
En heel duidelijk te zien, zeker gister.
Met Neowise ben ik een keer voor zonsopgang opgestaan om in het veld foto's te maken van die komeet en
toen kwam ie ook over, dan is ie nog mooier zolang hij naar je toekomt, nog helderder en ziet dan ook nog eens veel groter.
Toen had ik echt van: wat in hemelsnaam komt daar aan? Toen ik goed keek en daarna met kijker was de vraag snel beantwoord.
Helaas geen UFO
En heel duidelijk te zien, zeker gister.
Met Neowise ben ik een keer voor zonsopgang opgestaan om in het veld foto's te maken van die komeet en
toen kwam ie ook over, dan is ie nog mooier zolang hij naar je toekomt, nog helderder en ziet dan ook nog eens veel groter.
Toen had ik echt van: wat in hemelsnaam komt daar aan? Toen ik goed keek en daarna met kijker was de vraag snel beantwoord.
Helaas geen UFO

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
- GerritE
- Contacteer:
Ik las op Google dat alles aan die plant giftig is, of alleen het sap, dus handschoentjes aandoen met snoeien......
En verder zag ik ook planten of boompjes in een pot, langs de weg.
Daar waar asml weer aan het bouwen is.
Wat de bedoeling daarvan is ? Ze rijden ze ook gewoon de sloot in.
En als je denkt dat je er wel door kunt met je vrachtwagen kan je hier rondtrekken want je kan er niet meer door.

Maar ik heb inderdaad ook ooit èèn bloempot gekocht en daarna van Hornbach er een paar meegebracht, hadden ze ook hoge kuipen.
En verder zag ik ook planten of boompjes in een pot, langs de weg.
Daar waar asml weer aan het bouwen is.
Wat de bedoeling daarvan is ? Ze rijden ze ook gewoon de sloot in.

En als je denkt dat je er wel door kunt met je vrachtwagen kan je hier rondtrekken want je kan er niet meer door.

Maar ik heb inderdaad ook ooit èèn bloempot gekocht en daarna van Hornbach er een paar meegebracht, hadden ze ook hoge kuipen.

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Boomkuipen noemen ze die grote zwarte bakken en als je daar google pp los laat kom je dus ook gewone speciekuipen tegen.
TYep, oleander is giftig en je moet ook zorgen dat als je met die plant bezig bent er geen puntje van het blad in je ogen prikt,
Piet weet daar alles van. Huisarts werd heel alert toen Piet met zijn dik rood oog vertelde van het oleanderblad.
TYep, oleander is giftig en je moet ook zorgen dat als je met die plant bezig bent er geen puntje van het blad in je ogen prikt,
Piet weet daar alles van. Huisarts werd heel alert toen Piet met zijn dik rood oog vertelde van het oleanderblad.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Zo het gaat prima hoor ik hier wel , ik heb ook ooit planten in een speciekuip gehad , maar je moet er wel een paar gaten in boren , dat het overtollige water weg kan , want anders verzuipt je plant , goed bezig allemaal .
Gisteren geen tijd gehad om me te verdiepen aan de hemel lichamen , want ik was een dagje Rotterdam aan het doen , we gingen om 09.15 weg en waren om 21.20 terug .
Maar dat kwam ook Omdat nadat we een gedeelte Rotterdam gehad hadden en even waren gaan kijken waar je met de waterbus , naar de kinderdijk kon varen . die route vaarde ze nog niet . maar we konden wel naar Dordrecht , is ook een leuke stad , dus hup wij de boot op 3 kwartier later in Dordt
Alleen terug weg was pech want toen we in de trein zaten konden we niet verder , want er stond een kapotte trein op het spoor dus wachten in Tilburg .
Even op de App gekeken naar Boxtel en daar we overgestapt op de trein naar Den Bosch . Maar we hadden wel lol .
Hier wat fotootjes van de oude haven .en op de boot .

Gisteren geen tijd gehad om me te verdiepen aan de hemel lichamen , want ik was een dagje Rotterdam aan het doen , we gingen om 09.15 weg en waren om 21.20 terug .
Maar dat kwam ook Omdat nadat we een gedeelte Rotterdam gehad hadden en even waren gaan kijken waar je met de waterbus , naar de kinderdijk kon varen . die route vaarde ze nog niet . maar we konden wel naar Dordrecht , is ook een leuke stad , dus hup wij de boot op 3 kwartier later in Dordt
Alleen terug weg was pech want toen we in de trein zaten konden we niet verder , want er stond een kapotte trein op het spoor dus wachten in Tilburg .
Even op de App gekeken naar Boxtel en daar we overgestapt op de trein naar Den Bosch . Maar we hadden wel lol .
Hier wat fotootjes van de oude haven .en op de boot .

- GerritE
- Contacteer:
Ziet er wel beetje bekend uit. Ja altijd lekker dat water.
En zeker met dat weer.
Goede dag voor uitgekozen.
En zeker met dat weer.
Goede dag voor uitgekozen.
Wij hebben nog steeds veel regen.
Maar morgen gaat het weer opknappen en daarna zonnig en droog. Dan wordt het hier ook eindelijk voorjaar.
Kan ik misschien savonds weer sterren en dergelijke zien.
En gras maaien, want met al die regen, groeit hard. Onkruid trouwens ook.
Je hebt een leuk uitje gehad Marian.
Maar morgen gaat het weer opknappen en daarna zonnig en droog. Dan wordt het hier ook eindelijk voorjaar.
Kan ik misschien savonds weer sterren en dergelijke zien.
En gras maaien, want met al die regen, groeit hard. Onkruid trouwens ook.

Je hebt een leuk uitje gehad Marian.
Ziet er leuk uit Marian
Dus jij kan van de week aan de bak in je tuin Herma
Dan krijgen wij nattigheid dus nu maar weer tuin klussen gedaan.

Dus jij kan van de week aan de bak in je tuin Herma

Dan krijgen wij nattigheid dus nu maar weer tuin klussen gedaan.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Leuk uitje Marian.
Waaide het daar niet hard? En dan denk ik aan je ritje met de waterbus.
Hier regende het even terug na wat druppels vannacht die Saharastof mee naar beneden genomen hebben, jeetje wat zag er alles uit.
Niet erg die regen want het is best droog allemaal. Alhoewel dat ook weer krom is want er zijn plakken waar ze nog steeds wateroverlast hebben.
De tuin afgelopen week gedaan, voor en achter en laatste incl bestrating met hogedruk.
Het is raceweekend dus weer vroeg op geweest vannacht, 4 uur voor de sprintrace, morgen begint het om 8 uur 's ochtends.
Waaide het daar niet hard? En dan denk ik aan je ritje met de waterbus.
Hier regende het even terug na wat druppels vannacht die Saharastof mee naar beneden genomen hebben, jeetje wat zag er alles uit.
Niet erg die regen want het is best droog allemaal. Alhoewel dat ook weer krom is want er zijn plakken waar ze nog steeds wateroverlast hebben.
De tuin afgelopen week gedaan, voor en achter en laatste incl bestrating met hogedruk.
Het is raceweekend dus weer vroeg op geweest vannacht, 4 uur voor de sprintrace, morgen begint het om 8 uur 's ochtends.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Sprintrace zou voor ons al om 3 uur zijn, dus die niet gekeken.
Wel de kwalificatie om 7 uur en morgen om 7 uur de race kijken.
Uurtje vroeger hier..
Wel de kwalificatie om 7 uur en morgen om 7 uur de race kijken.
Uurtje vroeger hier..

Ja dat gaat hard Dorine , maar je kan binnen zitten als je wilt , maar wij waren op het fietsdek blijven zitten , en met wat foto proberen te maken vloog bijna mijn zonnebril af ik denk dat hij toch snel 70 km per uur over het water vloog , En hij legt ook op wel 5 plaatsen aan , Het is net als een bus verbinding , maar dan op water , en kost bijna niks 4.50 van Rotterdam naar Dordrecht , hier betaal je al 2.80 als je met de bus 3 zones hebt . En het is nog leuk ook .En je betaalt met je ov kaart ,en tegenwoordig kan je ook met je telefoon betalen .wel in en uit checken .Net de bus of trein
Als je een nog gekkere dag wilt hebben , en je wilt stadjes bezoeken dan stap je gewoon op of af .
Als je een nog gekkere dag wilt hebben , en je wilt stadjes bezoeken dan stap je gewoon op of af .
Het is geweldig dat vervoer goedkoop is, want je kunt gaan en staan waar je wilt.
In Polen moeten gepensioneerden minstens 70 jaar oud zijn om gebruik te kunnen maken van gratis openbaar vervoer. Het enige wat je moet onthouden is dat je je identiteitskaart of gepensioneerdenkaart bij je moet hebben. In veel steden zijn ook kortingen beschikbaar voor gepensioneerden onder de 70 en in verschillende steden is gratis openbaar vervoer beschikbaar voor 65-plussers.
Bovendien krijgen senioren boven de 60 korting op treintarieven.
In Polen moeten gepensioneerden minstens 70 jaar oud zijn om gebruik te kunnen maken van gratis openbaar vervoer. Het enige wat je moet onthouden is dat je je identiteitskaart of gepensioneerdenkaart bij je moet hebben. In veel steden zijn ook kortingen beschikbaar voor gepensioneerden onder de 70 en in verschillende steden is gratis openbaar vervoer beschikbaar voor 65-plussers.
Bovendien krijgen senioren boven de 60 korting op treintarieven.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
@Lisa,
Nou hier hebben we helemaal geen kortingen voor senioren, welke leeftijd ook.
Nou hier hebben we helemaal geen kortingen voor senioren, welke leeftijd ook.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
- GerritE
- Contacteer:
En een aow rotterdammer mag ook gratis reizen in Rotterdam.
Wel in en uitchecken maar kost niets.
Laat ik dat nu ook weten.
Wel in en uitchecken maar kost niets.

Laat ik dat nu ook weten.

O dat wist ik niet Gerrit dat het in Rotterdam gratis was.
Ik heb wel een persoonlijke OV kaart en wist wel dat je korting in de bus kreeg daarmee .En je betaalt inderdaad op Saldo,
Ik heb wel een persoonlijke OV kaart en wist wel dat je korting in de bus kreeg daarmee .En je betaalt inderdaad op Saldo,
- GerritE
- Contacteer:
Alleen voor rotterdammers he in Rotterdam en 65+moeten ze dan ook nog zijn.
Of 67 met die wijzigingen, weet ik veel.
Ik niet, krijg alleen die 34 % korting vermoed ik.
Maar controleerde het nog nooit, het zal wel denk ik dan.
Maar wel goed te weten dat je de korting zelf toe moet voegen als je incheckt met telefoon.
Daarom houd ik mijn persoonlijke ov maar mooi aan.
lijkt me dan makkelijker voor de korting.

Of 67 met die wijzigingen, weet ik veel.
Ik niet, krijg alleen die 34 % korting vermoed ik.
Maar controleerde het nog nooit, het zal wel denk ik dan.
Maar wel goed te weten dat je de korting zelf toe moet voegen als je incheckt met telefoon.
Daarom houd ik mijn persoonlijke ov maar mooi aan.
lijkt me dan makkelijker voor de korting.

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Veel van die kortingen zijn woonplaats gebonden, helaas.
Wat er tegenwoordig in de Mortel op het veldje komt weet ik niet maar ruim je rotzooi op

Wat er tegenwoordig in de Mortel op het veldje komt weet ik niet maar ruim je rotzooi op

www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Deze is overduidelijk... 

en die van dat gas

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
In de Mortel horen die koeienvlaaien niet op het spottersveld te liggen,
daar kunnen ze normaal gesproken niet komen.
Blijkbaar 1 of meer ontsnapt want er lagen er drie, ook eentje bij de opening, weg-veldje.
Ja die knijper vond ik wel leuk. Veel leuker dan die van café Mes.
Die moesten hun naam veranderen omdat de gemeente de naam niet meer kon tolereren.
Blijkt het een 1 april grap te zijn, hoe kun je afgaan op een 1 april grap,
alhoewel op twitter het wel leuk was om te lezen.
Kwamen er reacties op van:
slager verkoopt kogelbiefstuk, groenteboer granaatappel, visboer zwaardwalvis en zure bommen etc etc.
daar kunnen ze normaal gesproken niet komen.
Blijkbaar 1 of meer ontsnapt want er lagen er drie, ook eentje bij de opening, weg-veldje.
Ja die knijper vond ik wel leuk. Veel leuker dan die van café Mes.
Die moesten hun naam veranderen omdat de gemeente de naam niet meer kon tolereren.
Blijkt het een 1 april grap te zijn, hoe kun je afgaan op een 1 april grap,
alhoewel op twitter het wel leuk was om te lezen.
Kwamen er reacties op van:
slager verkoopt kogelbiefstuk, groenteboer granaatappel, visboer zwaardwalvis en zure bommen etc etc.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl