Stamtafel 2025
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Stamtafel 2025
Wij hebben geen kelder, helaas.
Maar hier in de wijk zijn er die dat wel hebben, of een garage die half in de grond weggewerkt is en daar hoor ik het wel van.
Hier hebben we daar sowieso weinig last van, liggen op het hoogste punt van de wijk en nog in het waterwingebied.
Maar is wel minder een natte kelder, moet je weer op gaan passen voor schimmel.
Maar hier in de wijk zijn er die dat wel hebben, of een garage die half in de grond weggewerkt is en daar hoor ik het wel van.
Hier hebben we daar sowieso weinig last van, liggen op het hoogste punt van de wijk en nog in het waterwingebied.
Maar is wel minder een natte kelder, moet je weer op gaan passen voor schimmel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Ik vermoed dat de waterstand te hoog is , en dan gaat het door de beton heen sijpelen , En water dringt zich over al doorheen , ik zou niet weten wat je er aan kan doen , het moet toch ergens binnen komen .
Ze zijn het water overal weer goed aan het afpompen want de AA hier staat ruim een meter hoger en stroomt als n gek .
En gisteren Met de fietsclub een paar leuke uurtjes door gebracht met een late lunch .
In Vinkel en dan rij je langs de velden , nou de boeren zullen ook wel janken want de velden staan weer behoorlijk onder water..
Ze zijn het water overal weer goed aan het afpompen want de AA hier staat ruim een meter hoger en stroomt als n gek .
En gisteren Met de fietsclub een paar leuke uurtjes door gebracht met een late lunch .
In Vinkel en dan rij je langs de velden , nou de boeren zullen ook wel janken want de velden staan weer behoorlijk onder water..
Wat veel neerslag toch weer bij jullie.
Hier weinig neerslag, maar zou voor natuur beter zijn als er in de wintermaanden wat meer zou vallen.
Hier weinig neerslag, maar zou voor natuur beter zijn als er in de wintermaanden wat meer zou vallen.
Mooi Lisa
Gerrit wij hebben ook een kelder, ben er heel blij mee.
Nog nooit nattigheid daar gehad.
Maar wij wonen zuiden van Amersfoort en dat is nog net een stukje van de Utrechtse Heuvelrug en dat ligt dus hoog.
Fijn Marian dat je weer lekker hebt kunnen fietsen
Gerrit wij hebben ook een kelder, ben er heel blij mee.
Nog nooit nattigheid daar gehad.
Maar wij wonen zuiden van Amersfoort en dat is nog net een stukje van de Utrechtse Heuvelrug en dat ligt dus hoog.
Fijn Marian dat je weer lekker hebt kunnen fietsen
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Mooi
Prachtig Dorine , wat kan de natuur toch mooie dingen tevoorschijn toveren
Heel mooi
Dorine
Ik weet niet of één van jullie nog naar de sterren hemel hebben gekeken?
Ik had donderdag mijn camera mee en Devin lekker gemaakt dat je die avond vier planeten met het blote oog zou kunnen zien als het niet bewolkt was.
Hij vind dit soort dingen heel interessant.
" s Middag was het één moment heel zonnig en heb ik een foto van de maan gemaakt.
Eigenlijk best goed gelukt al zeg ik het zelf en ik loop naar binnen om het Jan te laten zien.
Nou jij was echt wel op tijd zegt hij, want kijk eens wat een donkere lucht eraan komt.
Het volgend moment een flinke hagelbui en was het ook achter ook bewolkt en donker waar ik net vanuit de tuin die foto had gemaakt.
Enfin "s Avond met Devin buiten gekeken.
We zagen Venus en Devin zag een tweede lichtpunt erbij dus dat moet Saturnus zijn geweest, ik zag het niet, maar mijn ogen zijn niet meer zo goed als de zijne.
We zagen ook de maan en Jupiter.
Mars stond nog achter het huis.
En gelijk zag je de anderen ook niet, want dan was Venus niet te zien vanwege bewolking en dan de Maan en Jupiter niet om dezelfde reden.
Gisteravond weer gekeken, er was weer bewolking, later af en toe helder.
Toen waren Saturnus en Venus hier al achter het huis, maar nu wel goed en duidelijk de maan en Jupiter en Mars gezien.
Goed te zien waarom Mars de rode planeet wordt genoemd, alhoewel ik het meer oranje/rood zou willen noemen.
De maan goed op de foto krijgen lukte mij wel, maar de planeten niet.
Ik had donderdag mijn camera mee en Devin lekker gemaakt dat je die avond vier planeten met het blote oog zou kunnen zien als het niet bewolkt was.
Hij vind dit soort dingen heel interessant.
" s Middag was het één moment heel zonnig en heb ik een foto van de maan gemaakt.
Eigenlijk best goed gelukt al zeg ik het zelf en ik loop naar binnen om het Jan te laten zien.
Nou jij was echt wel op tijd zegt hij, want kijk eens wat een donkere lucht eraan komt.
Het volgend moment een flinke hagelbui en was het ook achter ook bewolkt en donker waar ik net vanuit de tuin die foto had gemaakt.
Enfin "s Avond met Devin buiten gekeken.
We zagen Venus en Devin zag een tweede lichtpunt erbij dus dat moet Saturnus zijn geweest, ik zag het niet, maar mijn ogen zijn niet meer zo goed als de zijne.
We zagen ook de maan en Jupiter.
Mars stond nog achter het huis.
En gelijk zag je de anderen ook niet, want dan was Venus niet te zien vanwege bewolking en dan de Maan en Jupiter niet om dezelfde reden.
Gisteravond weer gekeken, er was weer bewolking, later af en toe helder.
Toen waren Saturnus en Venus hier al achter het huis, maar nu wel goed en duidelijk de maan en Jupiter en Mars gezien.
Goed te zien waarom Mars de rode planeet wordt genoemd, alhoewel ik het meer oranje/rood zou willen noemen.
De maan goed op de foto krijgen lukte mij wel, maar de planeten niet.
Toch mooi José. Fijn dat je die foto van de maan hebt kunnen nemen vlak voordat de hagelbui los barstte.
En jullie savonds toch nog een en ander gezien hebben.
Hier was het flink bewolkt, dus had gaan kijken geen zin.
En jullie savonds toch nog een en ander gezien hebben.
Hier was het flink bewolkt, dus had gaan kijken geen zin.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
José,
je moet foto's van de maan op spotmeting zetten.
En dan kijken wat je verder met je belichting moet doen.
Iso zet ik meestal op 800, diafragma op 7.3 om een beetje een tijd over te houden zodat ik uit de hand een foto kan maken.
Ennuh, sterren en planeten worden al tien keer mooier als je met de verrekijker kijkt. Dan zijn de manen van Jupiter al goed te zien en met geluk de ringen van Saturnus.
(of scoop, maar ik weet niet of jullie scoop toereikend is, voor de maan in ieder geval wel)
je moet foto's van de maan op spotmeting zetten.
En dan kijken wat je verder met je belichting moet doen.
Iso zet ik meestal op 800, diafragma op 7.3 om een beetje een tijd over te houden zodat ik uit de hand een foto kan maken.
Ennuh, sterren en planeten worden al tien keer mooier als je met de verrekijker kijkt. Dan zijn de manen van Jupiter al goed te zien en met geluk de ringen van Saturnus.
(of scoop, maar ik weet niet of jullie scoop toereikend is, voor de maan in ieder geval wel)
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
- GerritE
- Contacteer:
Ja vroeg avond wel gekeken, was helder hier, maar had geen zin om er een verrekijker bij te pakken of scoop.
Eerlijk gezegd ik vond het te koud en was er niet op gekleed.
En ik weet ook echt niet waar wie staat en anders vergeet ik dat weer.
Zal toch niet zo mijn interesse hebben, maar ik kijk er wel is naar.
Zo zag ik z-w wel een flinke lichtbundel, eerst dacht ik nog, een vliegtuig, maar het kwam niet dichterbij.
Wie dat dan weer was
Maar we kijken wel is ja en het is misschien wel makkelijker te herkennen als vogels, maar dat lukt me ook niet altijd.
Eerlijk gezegd ik vond het te koud en was er niet op gekleed.
En ik weet ook echt niet waar wie staat en anders vergeet ik dat weer.
Zal toch niet zo mijn interesse hebben, maar ik kijk er wel is naar.
Zo zag ik z-w wel een flinke lichtbundel, eerst dacht ik nog, een vliegtuig, maar het kwam niet dichterbij.
Wie dat dan weer was
Maar we kijken wel is ja en het is misschien wel makkelijker te herkennen als vogels, maar dat lukt me ook niet altijd.
Bedankt voor de tip Dorine, ik zal het proberen.
Scoop al op statief gezet.
Maar of het wat wordt vanavond, ik weet het niet.
Gisteravond was het koud, droog en bewolking hoog ging snel met af en toe gaten erin.
Nu is het minder koud en miezert het iets en zit het dicht.
Misschien verandert het nog in de loop van de avond.
Gerrit ik heb ook een app op de iPad nodig om te zien welke planeten waar zijn
Scoop al op statief gezet.
Maar of het wat wordt vanavond, ik weet het niet.
Gisteravond was het koud, droog en bewolking hoog ging snel met af en toe gaten erin.
Nu is het minder koud en miezert het iets en zit het dicht.
Misschien verandert het nog in de loop van de avond.
Gerrit ik heb ook een app op de iPad nodig om te zien welke planeten waar zijn
Nu al een drie kwartier de planeten en de maan goed zichtbaar.
Ook met de telescoop de manen om Jupiter gezien, is wel niet heel duidelijk, maar je ziet meer als met het blote oog.
Ik geef het op om op de foto te zetten, blijven toch maar stippen.
Ik heb wel verschillende buren erop attent gemaakt
Ook met de telescoop de manen om Jupiter gezien, is wel niet heel duidelijk, maar je ziet meer als met het blote oog.
Ik geef het op om op de foto te zetten, blijven toch maar stippen.
Ik heb wel verschillende buren erop attent gemaakt
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Jupiter en de manen met je camera op de foto zetten ..... vergeet het maar.
Dan zal je een foto door je scoop moeten maken, net zoals Gerrit en wij dat paar jaar terug met Saturnus hebben gedaan en dan nog flink croppen, 100%.
Dan zal je een foto door je scoop moeten maken, net zoals Gerrit en wij dat paar jaar terug met Saturnus hebben gedaan en dan nog flink croppen, 100%.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
- GerritE
- Contacteer:
Dit is de beste
Rechtsonder ervan stonden er drie en een linksboven, de bijmanen van...
Maar nee het is niet echt te doen en ze wandelen ook nog hard uit beeld al zijn ze zo klein.
Ja ik sta dan niet stil op aarde vermoed ik want wij draaien ook wat af.
Daarvoor had ik nog even naar mijn vriendjes gekeken, die lieten zich wel goed fotograferen met die kou.
Gaan lekker samen in de mand liggen in het schuurtje.
Slimme boys.
Zo en nu ga ik plat want volgens mij is het morgn zondag en dan komt me zus weer op de koffie, moet het weer warm zijn en poort open en koffie gezet.
Ik zou bijna zeggen blijf thuis en in bed met dit weer.
Maar ja.
Rechtsonder ervan stonden er drie en een linksboven, de bijmanen van...
Maar nee het is niet echt te doen en ze wandelen ook nog hard uit beeld al zijn ze zo klein.
Ja ik sta dan niet stil op aarde vermoed ik want wij draaien ook wat af.
Daarvoor had ik nog even naar mijn vriendjes gekeken, die lieten zich wel goed fotograferen met die kou.
Gaan lekker samen in de mand liggen in het schuurtje.
Slimme boys.
Zo en nu ga ik plat want volgens mij is het morgn zondag en dan komt me zus weer op de koffie, moet het weer warm zijn en poort open en koffie gezet.
Ik zou bijna zeggen blijf thuis en in bed met dit weer.
Maar ja.
- Piet
- Site Admin
- Contacteer:
Gerrit, dat uit beeld lopen komt inderdaad door het ronddraaien van de aarde.
Mooi te zien in dit filmpje wat ik (in 2012 alweer) maakte van een volle maan aan de wandel
Mooi te zien in dit filmpje wat ik (in 2012 alweer) maakte van een volle maan aan de wandel
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
Don't Worry Be Happy
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
Don't Worry Be Happy
Wat apart dat filmpje , het lijkt buiten het lopen of hij pulseert .
Nee,hier is weinig te zien veel te veel licht vervuiling .
Nee,hier is weinig te zien veel te veel licht vervuiling .
Dat zagen wij ook wat op de foto van Gerrit te zien is van Jupiter door de telescoop.
De manen van Jupiter als vage vlekjes, maar wat je dus niet ziet met blote oog.
Mooi filmpje van de volle maan Piet.
Ik blijf het interessante materie vinden, maar ook wel weer heel lastige materie en heel wonderlijk.
Ik denk dat ik die interesse van mijn opa van moeders kant heb mee gekregen.
Die zei altijd dat de mensen op de maan zouden komen, ik ben blij dat hij dat nog net heeft mee gekregen, hij is gestorven in 1972.
Hij was ook zo geïnteresseerd in fossielen en had een hele verzameling met ook wel unieke exemplaren.
De belangrijkste stukken zijn naar een museum gegaan na zijn overlijden.
Wat meer voorkomende fossielen zijn in de familie verdeeld.
De manen van Jupiter als vage vlekjes, maar wat je dus niet ziet met blote oog.
Mooi filmpje van de volle maan Piet.
Ik blijf het interessante materie vinden, maar ook wel weer heel lastige materie en heel wonderlijk.
Ik denk dat ik die interesse van mijn opa van moeders kant heb mee gekregen.
Die zei altijd dat de mensen op de maan zouden komen, ik ben blij dat hij dat nog net heeft mee gekregen, hij is gestorven in 1972.
Hij was ook zo geïnteresseerd in fossielen en had een hele verzameling met ook wel unieke exemplaren.
De belangrijkste stukken zijn naar een museum gegaan na zijn overlijden.
Wat meer voorkomende fossielen zijn in de familie verdeeld.
Interessante berichten Mag ik toevoegen? Hij stopte de zon, verplaatste de aarde.... Nicolaus Copernicus.
https://woordenboek-nederlands-pools.nl ... astronoom/
https://woordenboek-nederlands-pools.nl ... astronoom/
- GerritE
- Contacteer:
Tuurlijk, hier mag je bijna alles toevoegen.
Maar deze was ver voor mijn tijd en ik ben al ver over de helft.
Ik ging vandaag nog is naar de aardappelboer en op de terugweg langs de eierboer, want mijn zus heeft er meegenomen.
Tja, ik zeg maar niets.
Dus had weer een flinke fietstocht, was moe bij thuiskomst, deed ook spontaan een dutje.
Wat opviel dat er veel, heel veel auto's overal stonden geparkeerd en men was flink aan het wandelen in de bossen.
En dan zullen we het er maar niet over hebben hoe druk het was bij het wilde zwijn
Of bij de brandtoren
Hebben ze ook een uitkijktoren; gratis, zie foto.
Dan was het bij de boeren rustiger.
Al met al toch weer een aardig tripje 32 km.
En het weer viel ook wel mee.
Ja je moet wat he, op zo'n Zondagmiddag.
Maar deze was ver voor mijn tijd en ik ben al ver over de helft.
Ik ging vandaag nog is naar de aardappelboer en op de terugweg langs de eierboer, want mijn zus heeft er meegenomen.
Tja, ik zeg maar niets.
Dus had weer een flinke fietstocht, was moe bij thuiskomst, deed ook spontaan een dutje.
Wat opviel dat er veel, heel veel auto's overal stonden geparkeerd en men was flink aan het wandelen in de bossen.
En dan zullen we het er maar niet over hebben hoe druk het was bij het wilde zwijn
Of bij de brandtoren
Hebben ze ook een uitkijktoren; gratis, zie foto.
Dan was het bij de boeren rustiger.
Al met al toch weer een aardig tripje 32 km.
En het weer viel ook wel mee.
Ja je moet wat he, op zo'n Zondagmiddag.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Dat is een heel tochtje voor een paar erpel en een ei
Ik moest wel even zoeken in welke hoek je zat want niets kwam me bekend voor, maar nu weet ik het.
Ik moest wel even zoeken in welke hoek je zat want niets kwam me bekend voor, maar nu weet ik het.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl