Stamtafel 2024

Voor allerhande discussies. Hier bestaat off topic niet.
Bericht
Auteur
Falcon

Re: Stamtafel 2024

#551 Bericht door Falcon »

In ieder geval wel genoeg stof om over te schrijven. :lol:

marian53

#552 Bericht door marian53 »

Mooi je kan er beter een paar nemen heb je ze in voorraad .
Maar petje af dat je het durft want volgens mij zit er nog een volgorde in van het aanspannen ervan ,en als je er een paar hebt , dan is het niet erg dat er een klapt met het aanspannen .
daar had je ook een apart sleuteltje voor nodig .
(Kijk heeft toch voordeel gehad te opgroeien tussen 7 jongens .

GerritE
Contacteer:

#553 Bericht door GerritE »

Allemaal niet zo zwaar aan tillen die spakenspanning.
Zolang ze maar niet los zitten. En je wiel voor het gevoel rond is. ;)
Maar mijn maatje appte al dat het binnen was dus morgen maar aan gaan beginnen, kunnen wij ook weer gaan fietsen.
Afbeelding
Is je aanloopkatje nog zoek, Marian ?

marian53

#554 Bericht door marian53 »

Ja , Maar een paar maanden terug was hij ook bijna 14 dagen weg , toen maakte ik me er heel druk om .
Van waar is hij , of hij niet verongelukt was , etc
Maar omdat hij overdag altijd hier is ,en s'avonds vertrok en na veel nagevraagd etc weet ik waar hij ongeveer thuishoort .
Ik vermoed dat ze gewoon op vakantie waren die mensen en hem binnen hebben gehouden , voor de eventuele oppas want die zal niet special terug komen om hem binnen te laten .
Paar weken ernaar was hij ook een weekend er niet . en ineens stond hij voor mn neus of er niks was gebeurd .
Dus ik hoop dat het nu weer het geval is dat ze op vakantie zijn .
Maar ik mis hem wel .De foto met dat krapmandje was net een uur paar uur voor hij weg was dat was de laatste .

Succes met de fietsspaken Gerrit .

GerritE
Contacteer:

#555 Bericht door GerritE »

Ja je raakt er aan gehecht, die beestjes.
Nou mijn fietsje staat ook weer op de wieltjes.
Enkel het nippeltje in de velg 14 mm gemeten had 12 moeten zijn. Tis dat ik het zeg anders had je het niet eens gezien. 😁
Afbeelding

marian53

#556 Bericht door marian53 »

Nou je mocht het er wel over hebben , hij stond vanmorgen weer aan mn deur.
Hij werd helemaal gek , en heb hem gelijk een zakje eten gegeven , nou hij was volgens mij af gevallen ,Hij stond ook heel schichtig het eten naar binnen aan het werken in een rap tempo .:)
Nou hij is er weer dus
Afbeelding

Falcon

#557 Bericht door Falcon »

Fijn Marian. Misschien ergens per ongeluk opgesloten gezeten?

Gerrit jij kan ook weer op pad met je fiets. Prima gedaan.

Gawo

#558 Bericht door Gawo »

Fijn dat de kat er weer is Marian.

En Gerrit kan weer fietsen lees ik.

GerritE
Contacteer:

#559 Bericht door GerritE »

Ja klopt we fietsen weer.
Wel jammer , of niet maar de brommer blijft mooi binnen.
Ik dacht die wel over de 100,000 te jagen dit jaar maar het is veel meer fietsen geworden.
En ik ben ook hartstikke tevreden over mijn fiets hij trapt super.
Denk er over de oude ook maar op te ruimen want dat voelt als oude meuk als ik daar nog is op ga trappen.
En het neemt allemaal ruimte in, weg met die zooi, zeg ik dan, alleen 'doen' laat weer even op zich wachten. :D
Morgen ga ik hogere sferen in, nee niet aan de wiet of zo en ook niet de ladder op om die laatste twee kozijntjes te schilderen maar de boomtoppen in.
https://www.visitlimburg.be/nl/route/fi ... rk-bosland
Je kan hem ook al virtueel fietsen, tja wat moet ik dan nog filmen, of foto's maken. :scratch:
https://www.visitlimburg.be/nl/virtuele ... rk-bosland
Maaar ik vind het wel genieten hoor op je oude dag en dat je dat allemaal nog kan. :thumleft:
Fijn weekend nog allen. :bye:

marian53

#560 Bericht door marian53 »

Zo dat lijkt me ook een mooie route Gerrit , bedankt voor het plaatsen , ik heb hem in ieders geval opgeslagen .
Geniet ervan ik hoor wel hoe het was .
Maar neem wel voldoende water mee het word een warme dag morgen .Gelukkig redelijk door de bossen dus dat is wel te doen .

GerritE
Contacteer:

#561 Bericht door GerritE »

ik hoor het wel hoe het was, zegt Marian....... :D
Dadelijk moeten we nog een topic aanmaken over fietstochten. ;)
Maar zoveel fietsers zitten hier niet.
Maar oke.
Het was eigenlijk toch wel een beetje warm.
Maar voor de rest veel bos.
En het ging hoofdzakelijk over dat rondje in de boomtoppen, dat wilde ik ook wel is zien en ervaren.
En die lag in deze route verwerkt.
Even zoeken waar de auto neergezet en gaan met die banaan.
Afbeelding
Die zie je niet veel meer die onbewaakte, hoewel vorige week haalde er nog een de krant, helaas.
Afbeelding
30 graden en geen hond te zien hier. :scratch:
Afbeelding
Zulke ondergrond vind ik nooit zo prettig, kun je thuis allemaal splintertjes steen uit je band gaan peuteren.
Afbeelding
Maar we hadden ook mooi asfalt. :thumleft:
Afbeelding
Wat die militairen allemaal uitgespookt hebben ? ziet er niet echt fris uit met zo'n bord.
Afbeelding
Hier at ik mijn boterhammetje, wist niet hoe vlug naar binnen te werken want het was er best druk met fietsend Belgie en iedereen roept: s'makelijk. :D
Hoewel, twee dames riepen Bonjour...... :shock: Die waren wel heel ver van huis....Of ik ?
O ja en deed maar een papier printen, want die telefoon vreet ook data en met papiertje gaat ook prima.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hier nog een paar, zomaar.
Afbeelding Afbeelding
En in Lommel hebben ze ook een kerkhof. dit is de achterkant.
Voor was ik ooit al is met mijn brommertje, toen was er niemand, maar nu was het er wel zo poepie druk, snel verder.
En ik zag nog, dacht eerst ongeluk? Nee zeg een rij van hedde me niet gezien voor een ijstent. :D
Zal wel komen omdat het weekend is en hartstikke mooi weer. Trekt eenieder er op uit.

Hieronder ging het om, denk maak er ook een met de gopro op het voorrekje.
Maar ja het geluid is niet om aan te horen dus geluid uitzetten. ;)
https://youtu.be/FHtOOlDb_2A

Gawo

#562 Bericht door Gawo »

Dus een goed stuk gefietst vandaag Gerrit :thumleft:
Je filmpje kunnen we niet zien die staat privé ;)

Falcon

#563 Bericht door Falcon »

Je hebt weer een mooie tocht gemaakt Gerrit.
Ach aan de stamtafel is het niet druk, dus af en toe een fiets verslag prima toch.
Filmpje bekijk ik wel als die niet meer privé is. ;)

Gawo

#564 Bericht door Gawo »

Nu filmpje kunnen zien.
Leuk die route zo langs die boomtoppen. :D
Dat hebben ze heel mooi aan gelegd.

Falcon

#565 Bericht door Falcon »

Ja mooi aangelegd, maar je kijkt er net niet overheen.
Flinke klim naar boven, gelukkig heb je een e-bike.

marian53

#566 Bericht door marian53 »

Mooie route Gerrit , en je hebt er goed het tempo in zag ik , ik hoorde je op een afstand wel praten in het filmpje maar kon het niet verstaan .
En het was inderdaad erg warm , hier een behoorlijk windje maar dat leek en warme föhn .daar koelde je ook niet vanaf .
Maar mij hoor je niet klagen 5 graden minder en het mag van mij tot de nieuwjaar zo blijven .
Lekker buiten en fietsen , want wat is Nederland dan mooi .

Misschien een tip voor je telefoon (zelf vind ik dat veel makkelijker) , Een powerbankje , die dingen kosten bijna niks tegenwoordig .
Maar dan heb je misschien een klein stuurtasje nodig om dat ding erin te doen , aansluiten aan je telefoon en Miep wijst je de weg :).

Zelf ben ik eerst naar de ijzeren man gefietst daar was,Swim & Dance to Fight Cancer bezig ,een paar duizend man en geroosterd , gebakken , en helemaal gaar midden in de hitte , maar het was voor een goed doel . maar toch gevlucht naar een uur .

Dan maar even de Drunese duinen in , dat was ook geen goed idee , iedereen wilde de bossen in waarschijnlijk .
Bij de Rustende jager hingen ze met de benen buiten .Dus overgeslagen en dan maar geen koffie , gelukkig genoeg drinken van mezelf bij me.

Toch nog 39 km gefietst , thuisgekomen gelijk onder de douche , echt gezond is het ook niet met zon hoge temperatuur . :roll:

GerritE
Contacteer:

#567 Bericht door GerritE »

Ja zo'n powerbank had ik al een aangeschaft schreef ik.
Maar het gaat over de mobiele data die je verbruikt.
Je moet internet hebben anders werkt de navigatie niet.
Moet de rekening nog krijgen van je fietstocht door Duitsland want dat gaat niet van je bundel.
Je kan ze blijkbaar ook ofline gebruiken maar dan moet je primium lid worden en je laad je telefoongeheugen vol met kaarten.
Ik werd er een beetje kierewiet van met dat uitvogelen op google en dacht ik neem ouderwets gewoon een papier.
Vroeger reden we ook met een geel stratenboek van Shell dwars door Amsterdam van links naar rechts en van onder naar boven. :D
Ja oke das ouderwets, klopt. Maar ik ben ook oud.
Dus nog één vraag: zijn jullie primium lid en gebruik je ze ofline op telefoon
Of maakt dat mobiele data niets uit voor jullie ?
Ik mis nog iets.

Edit: maar in buitenland zit voortaan in je bundel hoor ik nu weer of in eu land.
Vroeger moest je dat wel extra betalen.
Ben weer bij mijn maatje geweest he, ik liep achter. :oops:
Of ik het allemaal nog bij ga houden ?
Maar spaak 2 zit er weer in.

En om van deze post dan maar meteen een half boek te maken.
Die piep op dat filmpje van door de bomen kwam nadat we die remschijf hadden gedemonteerd en weer gemonteerd hadden, na de nieuwe spaak.
Dat maatje van me zei dat ik iets los moest schroeven en dan weer vast ? iets met ontluchten of zo?
Allemaal abakadabra voor me geen zin in.
Maar je kon ook een keer flink in de rem knijpen onderweg.
Ja dat kan ik nog wel en vanmorgen bij de afdaling in de parkeergarage bij htc leek me dat er een goede locatie voor.
Ik hoorde pang en de piep was er inderdaad uit....Nee had plaats gemaakt voor ping...ping...ping.
Nee he, ja toch. :D
Linksboven tweede van boven is de nieuwe dus die was het niet.
Tot hij nog is wat weet.
Moet er weer mee heen want het is weer aan de remschijfkant en die moet er af met speciale sleutel die ik niet rijk ben.
Zo mijn dag zit al weer vol.
Eerst koffie. En blijven lachen. :LachMeDood: :rofl:
Afbeelding Afbeelding

marian53

#568 Bericht door marian53 »

Nou ik heb ook premium Routiq app en ik vind het prima .je kan dan heel veel routes bewaren , die je leuk vind en nog eens wilt rijden .

Je hebt heel veel Fietsroute apps ze werken allemaal ongeveer hetzelfde .Dus welke jou het fijnste lijkt kies jezelf .

Voor het gemak download ik de route op mijn laptop app,dat vind ik makkelijker met een knooppunt route uit zetten (groter)
En heb je de app ook op je telefoon gedownload , dan staat de route ook daar gelijk in je telefoon .

De Uitgekozen route kan je dan inderdaad nog apart downloaden op je telefoon , en dan gebruik je geen data tijdens het fietsen alleen stroom.
Later kan je hem dan van je telefoon verwijderen .
( ik zou dan in je telefoon een extra geheugen laten kaartje zetten voor het gemak .Dan kunnen daar de gedownloaden routes in opgeslagen worden ).
Verwijder je de route uit je geheugen kaartje dan is hij ook verwijdert.

Maar de route blijft dan wel staan in je fietsroute app . die kan je ook verwijderen via de fietsroute app .

Ik heb onbepert gebruik voor mijn telefoon ,dus meestal gebruik ik de route gewoon via de app zelf.

.

En weer die spaak , wat raar , daar snap ik niks van hoe dit kan .ik zou hem naar je dealer brengen laat die het maar opknappen , alleen dan ben je hem een poos kwijt .
En zonder die ene spaak fietsen , ik weet niet of dat kwaad kan .
En blijven lachen , nou petje af Gerrit dat je dat kan . ik kan zoiets niet ik ben hels dan. ik kan daar heel slecht tegen .
We horen het wel hoe het afloopt .

GerritE
Contacteer:

#569 Bericht door GerritE »

Alle vraagtekens in mijn hoofd zijn verdwenen. :D
Heb me maar aangemeld voor 15 euro en het werkt allemaal.
Ofwel route laden en dan ofline rijden.
En nog wel meer dingen, heb ook nog een Garmin, daar zou de route ook heen kunnen.
Kortom weer een hoop gepuzzel en voor 15 euro kan ik me een jaartje vermaken met dat ding en daarna zien we wel weer.
Marian, bedankt voor de uitleg en hulp.
Ik denk dat ik nu maar is wat eten ga maken, weer lang genoeg hier zitten puzzelen.
Groeten.

marian53

#570 Bericht door marian53 »

Ach ze zongen het al vroeger Gerrit .
we zijn op de wereld om mekaar ,om mekaar, te helpen niet waar :D

fijn dat het gelukt is , het fijne is Je kan het op papier zetten oke .
MAAR sla je de verkeerde weg of knooppunt nummer in dan zegt Truus , klopt je route nog :) en dan moet je even terug .
En dan zegt ,Truus U bent er weer :LachMeDood: Kijk en papier zegt niks .

Falcon

#571 Bericht door Falcon »

Onze navigatie heet ook Truus.. :lol:
Ja fijn als je elkaar kan helpen. :flower:

GerritE
Contacteer:

#572 Bericht door GerritE »

Aan jou ogen mankeert nog niets. Marian. :D
Ik zag dat het je opgevallen was van de emmer.
Maar ik heb steeds vaker het probleem dat ik iets niet kan vinden en zo ook die emmer.
En dan kan je we boos worden maar dan komt die emmer niet te voorschijn.
Maak ik toch gewoon een nieuwe. Emmers genoeg.
Zo heb ik van veel dingen twee. en dus nog meer rommel.
Daarom is kleiner gaan wonen ook wel een optie. 8)
Positief bijven denken. :D
Maar ik ben hem toevallig weer tegengekomen.
Afbeelding

marian53

#573 Bericht door marian53 »

Ja zon ding had ik ook nog liggen Gerrit, makkelijk mocht je verdwaald zijn .
Maar een App vond ik toch wel makkelijker ,zeker om dat je dan met knooppunten kan werken , en dat kan hier niet mee .
Afbeelding
Dit soort is achterhaald .Net als de oude Tom toms .

GerritE
Contacteer:

#574 Bericht door GerritE »

Ja die oude meuk, zeg mij wat.
Een goede telefoon en je kan er alles , bijna alles mee. :D
Trouwens je bedoelde die gele emmer natuurlijk, foutje weer van mijn kant.
Maar die zwarte maakte ik toen die groene, zwart gespoten zoek was.
En die gele staat binnen met alle spullen erin als ik echt ergens ga fietsen, heb ik zeker weten alles bij me. 8)
Kun je het nog volgen?
Wie van de drie. :oops:
Afbeelding

Dorine
Site Admin
Contacteer:

#575 Bericht door Dorine »

Tja, ik zal ook even wat laten horen van mezelf.
2 maanden geleden met wegwerken elektriciteitssnoer van nieuwe vijverpomp scheurde ik mijn meniscus.
Met opstaan en even later kraakte en knakte het weer behoorlijk. Paar dagen pijn gehad, dikke knie maar zoetjes aan ging het steeds beter.
Lopen en fietsen en zelfs traplopen was niet meer treetje voor treetje.
En dan loop ik gewoon van achter de tuin naar de keuken en halverwege ging het weer krak en toen was het mis, pff weer hele dikke knie en
het voelde niet goed. Weekje later weer naar de huisarts en die zou wel even voelen of er niets anders aan de hand was, of de kniebanden allemaal wel goed waren.
Op zich niet echt pijnlijk maar wel een beetje lomp en toen ik de deur uitliep bij de huisarts zei ik al tegen Piet, dit voelt niet goed.
Wel nog een foto laten maken maar dat leverde ook geen bijzondere dingen op.
Paar uur later was niet alleen mijn knie dik maar hele onderbeen en voet, olifantenpoot.
Vorige week toch maar weer naar huisarts en er waren 2 opties, spuit er in of orthopeed. Dan doe de laatste maar.
Gister daar naar toe en ook hij kwam op gescheurde meniscus waar ze tegenwoordig dus niets meer aan doen als je ouder bent dan 50.
Hij heeft een spuit in mijn knie gezet en nu moet ik drie maanden geduld hebben. Als er dan nog grote problemen zijn kan ik terugkomen anders hoopt ie me niet meer te zien.
De boodschap was wel dat je eigenlijk niet meer mag hurken en je knie te ver doorbuigen, pfff das wel een hele opgave.
Spuit begint nu wel zijn werk te doen en ook de bijwerkingen, heb een gezicht als een kreeft en toch niet verbrand.
In de 2 maanden niet veel gedaan, 1x met zijn allen naar het strand gegaan, die maandag toen het 35 graden was, pfff en
gisteravond met Menno naar de Maaspoort in Venlo voor een concert van PhilZuid en dat was heel bijzonder, Het orkest zat niet op het podium en publiek in de zaal maar
we zaten als publiek tussen de muzikanten.
In het midden stond de dirigent en daar omheen allemaal cirkels met stoelen en dan was het 2 muzikanten en twee of drie man publiek en dan weer muzikanten.
Menno gaat regelmatig naar Philzuid maar voor mij de eerste keer en ik heb intens zitten genieten, wat was dat mooi zo en heel apart.
https://philzuid.nl/nl/concerten/145629 ... ustus-1900

En vanavond even naar Berkendonk gegaan, stukje gewandeld en dat ging weer super goed, helaas waren we net te laat voor de zonsondergang.
Het was ook niet zo mooi als ik gehoopt had en muggen genoeg daar, het gefriemel links op de foto is geen vieze sensor maar allemaal muggen en vliegjes.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Plaats reactie