Stamtafel 2024
Re: Stamtafel 2024
Mooi dier.
Wat een gek beest om steeds overdag te komen.
- GerritE
- Contacteer:
Ja gek beestje ja. Nu ik die foto zie lijkt er toch nog een teek onder zijn oor te zitten. Maar die is dan morgen voor mij als de egel zich laat zien. Blijft de vraag welk beest mij te grazen nam. Duurt langer als andere arm. Heb het ook maar iets groter aangepakt. Steeds mijn arm in zo’n emmer frommelen. Alleen zo’n speciekuip is wat moeilijk binnen te zetten.
Ach zal je hun ook weer hebben. Mijn vriendjes.
Maar we houden hoop.
Ach zal je hun ook weer hebben. Mijn vriendjes.
Maar we houden hoop.
Ach weer een vriendje erbij Gerrit , geef hem maar lekker te eten , ik weet zeker dat hij je er dankbaar voor bent .
Wat vervelend die beten , nu moet ik zeggen het lijkt wel of ze steeds agressiefer worden , ook de muggen , gelijk joekels van bulten en het blijft dagen na jeuken .
Maar wie jou te pakken heeft genomen , ik zou denken n paardenhorzel . Die zijn ook zo fanatiek .
Wat vervelend die beten , nu moet ik zeggen het lijkt wel of ze steeds agressiefer worden , ook de muggen , gelijk joekels van bulten en het blijft dagen na jeuken .
Maar wie jou te pakken heeft genomen , ik zou denken n paardenhorzel . Die zijn ook zo fanatiek .
Ja egel komt voor eten, aandacht en goede behandeling.
Is dus aan het juiste adres. Gezellig hoor.
Is dus aan het juiste adres. Gezellig hoor.
- GerritE
- Contacteer:
Omdat ik nu veel zit met mijn arm in een koude bak water ga ik die egel natuurlijk ook vaker zien.
Ik heb trouwens twee wondjes ontdekt en ontdekte ook twee harde plekjes voordat deze arm dik werd.
Conclusie: denk dat ie tijd heeft gehad om me twee maal te steken of bijten, ja dan meer last er van en duurt herstel langer. Zucht.
Aldus 'dokter' Gerrit.
Maar die egel was er al weer stond plots voor mijn voeten toen ik daar zo zat met mijn arm.
Nadat ik een bakje brokjes had gezet wist ie dat redelijk snel te vinden en begon er aan.
Nu heb ik gelezen op internet dat een egel die zich overdag laat zien eigenlijk even gecontroleerd moet worden.
Mankeert hij niets zetten ze hem na een of twee dagen weer terug.
Ik moest even aan die jonge slechtvalken denken die ook nutteloos ooit worden opgevangen in de opvang.
Tja hij is ook beschermd stond er.
Misschien toch maar even bellen morgen ?
Ze weten de weg want zijn dezelfde als die de katten komen ophalen vond ik op de egelsite.
Maar ik zie geen gekke dingen aan die egel. Hij krabde zich zelfs als een hondje achter zijn oor haha, nog jeuk van de verwijderde teken
Ik zal er is een nachtje over slapen wat ik er mee doe.
Of ik zet 'm in doos morgen als ik 'm zie en bel ze, kunnen ze hem ophalen en even nakijken.
Tja wat is wijs.
Ik heb trouwens twee wondjes ontdekt en ontdekte ook twee harde plekjes voordat deze arm dik werd.
Conclusie: denk dat ie tijd heeft gehad om me twee maal te steken of bijten, ja dan meer last er van en duurt herstel langer. Zucht.
Aldus 'dokter' Gerrit.
Maar die egel was er al weer stond plots voor mijn voeten toen ik daar zo zat met mijn arm.
Nadat ik een bakje brokjes had gezet wist ie dat redelijk snel te vinden en begon er aan.
Nu heb ik gelezen op internet dat een egel die zich overdag laat zien eigenlijk even gecontroleerd moet worden.
Mankeert hij niets zetten ze hem na een of twee dagen weer terug.
Ik moest even aan die jonge slechtvalken denken die ook nutteloos ooit worden opgevangen in de opvang.
Tja hij is ook beschermd stond er.
Misschien toch maar even bellen morgen ?
Ze weten de weg want zijn dezelfde als die de katten komen ophalen vond ik op de egelsite.
Maar ik zie geen gekke dingen aan die egel. Hij krabde zich zelfs als een hondje achter zijn oor haha, nog jeuk van de verwijderde teken
Ik zal er is een nachtje over slapen wat ik er mee doe.
Of ik zet 'm in doos morgen als ik 'm zie en bel ze, kunnen ze hem ophalen en even nakijken.
Tja wat is wijs.
Ik ben geen dokter , maar hij ziet er goed uit , misschien gewoon honger , en je hebt hem al na gekeken op teken , ook geen verwondingen .
Ja wil je het zeker weten , kan je hem altijd even na laten kijken .
En markeert hij niks dan vraag je gewoon dat hij weer in jou tuin word uitgezet , want dat is bekend terrein ondertussen .
Ja wil je het zeker weten , kan je hem altijd even na laten kijken .
En markeert hij niks dan vraag je gewoon dat hij weer in jou tuin word uitgezet , want dat is bekend terrein ondertussen .
- GerritE
- Contacteer:
https://youtu.be/aKnmw3sTv1Q
Ik was eigenlijk te laat met filmpje; maar toch, beelden zeggen meer als woorden.
Zo en nu weer snel in die bak ijskoud water met de arm.
Ik was eigenlijk te laat met filmpje; maar toch, beelden zeggen meer als woorden.
Zo en nu weer snel in die bak ijskoud water met de arm.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Leuke egel maar idd die horen eigenlijk overdag niet actief te zijn.
Maar als ie naar de opvang gaat dan vraag ik me af of ze dezelfde op je plek terugzetten, als ze dat al
überhaupt doen want als er meer zitten in de opvang zitten ze gewoon bij elkaar.
Ik zou zeggen, lekker laten lopen zo.
Maar als ie naar de opvang gaat dan vraag ik me af of ze dezelfde op je plek terugzetten, als ze dat al
überhaupt doen want als er meer zitten in de opvang zitten ze gewoon bij elkaar.
Ik zou zeggen, lekker laten lopen zo.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Het is natuurlijk niet zo dat deze egel belangrijke jachtlessen zou missen in de opvang.
Dit is een volwassen egel die gaat gewoon weer zijn neus achterna als hij weer vrij wordt gelaten.
Maar de vraag is moet je de opvang bellen.
Ik denk wat ik zo zie niet, oogjes zijn helder, loopt goed, ziet er helemaal niet ziek uit.
Alleen zijn ritme is niet zoals je zou verwachten .
Ik zou hem ook gewoon laten lopen en wel blijven voeren, misschien een laag bakje water erbij zetten.
Later in het seizoen gaat ie vanzelf een keer in winter slaap en wie weet pakt ie eerder het ritme van op de dag slapen en ‘s nachts wakker zijn op zoek naar voedsel.
Dit is een volwassen egel die gaat gewoon weer zijn neus achterna als hij weer vrij wordt gelaten.
Maar de vraag is moet je de opvang bellen.
Ik denk wat ik zo zie niet, oogjes zijn helder, loopt goed, ziet er helemaal niet ziek uit.
Alleen zijn ritme is niet zoals je zou verwachten .
Ik zou hem ook gewoon laten lopen en wel blijven voeren, misschien een laag bakje water erbij zetten.
Later in het seizoen gaat ie vanzelf een keer in winter slaap en wie weet pakt ie eerder het ritme van op de dag slapen en ‘s nachts wakker zijn op zoek naar voedsel.
- GerritE
- Contacteer:
Bedankt voor de tips.
Ik laat 'm gewoon lekker lopen, dacht ook al mankeert verder niets.
Ik was vandaag ook iets later.
Beter en langer geslapen want nu hoeft die arm volgens mij eindelijk niet meer gekoeld te worden.
Ben er nog maar een enkele keer voor wakker geworden.
Hij zit nog wel wat te strak in het vel, maar nu gaat het de goede kant op.
De hitte is hier; misschien tijdelijk, weg ook wel prettig, was wel wat veel van het goede voor mijn bouwjaar.
En zo hobbelen we maar weer verder.
Ik laat 'm gewoon lekker lopen, dacht ook al mankeert verder niets.
Ik was vandaag ook iets later.
Beter en langer geslapen want nu hoeft die arm volgens mij eindelijk niet meer gekoeld te worden.
Ben er nog maar een enkele keer voor wakker geworden.
Hij zit nog wel wat te strak in het vel, maar nu gaat het de goede kant op.
De hitte is hier; misschien tijdelijk, weg ook wel prettig, was wel wat veel van het goede voor mijn bouwjaar.
En zo hobbelen we maar weer verder.
Mooie beelden Gerrit .
Dat is weer eens heel wat anders dan slechtvalken of Kralingse bos. Mooi Gerrit, je zal er vast van genoten hebben.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi Gerrit,
bootjes kijken blijft leuk, groot of klein.
bootjes kijken blijft leuk, groot of klein.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
- GerritE
- Contacteer:
Zeker, maar het blijft leuk de boel verkennen op de fiets.
En hier wilde ik nog wel is een keer gaan kijken, Landtong.
Het fietspad ligt wel veel lager aan de noordkant dus zie je enkel wat daar op het water loos is.
Ik ga dan de Maeslandkering van de andere kant is zien, overkant was ik al is.
O hier kieperen ze die oude rioolbuizen neer, kunnen de vogels erin gaan zitten ? Weet ik veel.
Hieronder werd ik toch nog even gefopt.
Eerst dacht ik er hangt een torenvalk, nee is te groot, wat dan ?
Bleek het een vlieger te zijn die vast staat bij cafetaria Het Kompas. Heb ik weer.
ja die bootjes gaan driftend om de punt naar de andere kant.
Of zou die verkeerd zijn gegaan? Zal toch niet.
Omdat je dus de westkant niet ziet reed ik over de weg terug, kan je hier en daar ook nog even inparkeren.
En je kan dat gebied doorfietsen met die beesten. En je ziet de uitkijktoren waar je gratis op kan.
Maar het Kompas was dicht, staat duidelijk aangegeven aan begin Noordzeeweg.
Ach je kan er veel over vinden op google, die weet bijna alles.
Maar in het echt is het toch weer even anders.
Ik heb er inderdaad wel van genoten, het weer zat ook mee.
Maar de leeftijd niet. vandaag maar wat thuis rondhangen.
En hier wilde ik nog wel is een keer gaan kijken, Landtong.
Het fietspad ligt wel veel lager aan de noordkant dus zie je enkel wat daar op het water loos is.
Ik ga dan de Maeslandkering van de andere kant is zien, overkant was ik al is.
O hier kieperen ze die oude rioolbuizen neer, kunnen de vogels erin gaan zitten ? Weet ik veel.
Hieronder werd ik toch nog even gefopt.
Eerst dacht ik er hangt een torenvalk, nee is te groot, wat dan ?
Bleek het een vlieger te zijn die vast staat bij cafetaria Het Kompas. Heb ik weer.
ja die bootjes gaan driftend om de punt naar de andere kant.
Of zou die verkeerd zijn gegaan? Zal toch niet.
Omdat je dus de westkant niet ziet reed ik over de weg terug, kan je hier en daar ook nog even inparkeren.
En je kan dat gebied doorfietsen met die beesten. En je ziet de uitkijktoren waar je gratis op kan.
Maar het Kompas was dicht, staat duidelijk aangegeven aan begin Noordzeeweg.
Ach je kan er veel over vinden op google, die weet bijna alles.
Maar in het echt is het toch weer even anders.
Ik heb er inderdaad wel van genoten, het weer zat ook mee.
Maar de leeftijd niet. vandaag maar wat thuis rondhangen.
Mooie plaatjes van zonsondergang en van je fietstochtjes langs het water Gerrit.
Wij draaien nu heerlijk even een ander ritme, tja vakantie tijd hé.
We zitten wat meer op de fiets , maar ook wat vaker voor de tv kijken naar Olympische spelen, lekker tegenstrijdig
Ook zijn we wat meer in de keuken bezig, dingen uit proberen voor de etentjes die in het najaar/ winter gepland staan.
Waren wat dingen die niet goed lukte, maar vandaag wel even een grote stap voor waards gemaakt.
Dus we kunnen daarvan uit weer verder bouwen
Wij draaien nu heerlijk even een ander ritme, tja vakantie tijd hé.
We zitten wat meer op de fiets , maar ook wat vaker voor de tv kijken naar Olympische spelen, lekker tegenstrijdig
Ook zijn we wat meer in de keuken bezig, dingen uit proberen voor de etentjes die in het najaar/ winter gepland staan.
Waren wat dingen die niet goed lukte, maar vandaag wel even een grote stap voor waards gemaakt.
Dus we kunnen daarvan uit weer verder bouwen
Leuk dat je nieuwe recepten uitprobeert.
Jammer dat ik niet even langs kan gaan om te proeven.
Maar fijn dat je stap voorwaarts gemaakt heb.
Jammer dat ik niet even langs kan gaan om te proeven.
Maar fijn dat je stap voorwaarts gemaakt heb.
- GerritE
- Contacteer:
De meeste hier zijn ook al aardig over de helft of; om niemand voor of tegen het hoofd te stoten, aardig op weg er naar toe.
Neem ik aan dat jullie vandaag ook je gemak houden, ik wel tenminste.
Oke, net even naar de bakker geweest om mezelf te tracteren op iets lekkers bij de late koffie.
De kat heeft bezit genomen van mijn bed, zag ik net, zal hij wel koeler vinden als buiten, dus laat 'm maar.
En vanavond ook maar niet te zwaar tafelen met dit warme weer.
Ik knoei lekker met wat water zo nu en dan, daar is het lekker weer voor.
En verder helemaal niets, als wat vliegen plat slaan die me komen vervelen hier achter op terrasje.
Er komen er geregeld nog op de begrafenis zeg ik dan als er weer een plat ligt.
Neem ik aan dat jullie vandaag ook je gemak houden, ik wel tenminste.
Oke, net even naar de bakker geweest om mezelf te tracteren op iets lekkers bij de late koffie.
De kat heeft bezit genomen van mijn bed, zag ik net, zal hij wel koeler vinden als buiten, dus laat 'm maar.
En vanavond ook maar niet te zwaar tafelen met dit warme weer.
Ik knoei lekker met wat water zo nu en dan, daar is het lekker weer voor.
En verder helemaal niets, als wat vliegen plat slaan die me komen vervelen hier achter op terrasje.
Er komen er geregeld nog op de begrafenis zeg ik dan als er weer een plat ligt.