Vlooienbakjes in de achtertuin 2024
Re: Vlooienbakjes in de achtertuin 2024
Leuk José.
Fijn he en wat zijn het toch mooie vogels .
Gisteren even wat tijd vrij gemaakt om de spechten op de foto te zetten.
Het mannetje komt al niet meer me jongen in de tuin en ook één vrouwtje niet.
Die eten alleen nog zelf.
Er is nog één vrouwtje die voert.
Zal nog even zijn en dan moet ook dit jong het zelf uit gaan zoeken.
Foto's over verschillende momenten van de dag genomen.
Het mannetje komt al niet meer me jongen in de tuin en ook één vrouwtje niet.
Die eten alleen nog zelf.
Er is nog één vrouwtje die voert.
Zal nog even zijn en dan moet ook dit jong het zelf uit gaan zoeken.
Foto's over verschillende momenten van de dag genomen.
En hier de eerste foto het vrouwtje, wat niet meer voert en de volgende foto's zijn de jongen die alleen komen .
Geen van de jongen is het tot nu toe gelukt om bij de pindakaas pot te komen.
Ze worden gestoord en zijn angstig om door te zetten.
Er zijn ook zoveel kauwen en ook eksters in de buurt zodat ze heel voorzichtig zijn.
Het jong op de pergola zie je dan ook naar boven naar de boom turen of het wel veilig is.
Geen van de jongen is het tot nu toe gelukt om bij de pindakaas pot te komen.
Ze worden gestoord en zijn angstig om door te zetten.
Er zijn ook zoveel kauwen en ook eksters in de buurt zodat ze heel voorzichtig zijn.
Het jong op de pergola zie je dan ook naar boven naar de boom turen of het wel veilig is.
Voorzichtige vogels dus.
Mooie foto's José
Mooie foto's José
Zondag dus het laatst jonge spechten gezien.
De volwassene komen nog wel, heb ze vandaag een keer of vier gezien, dus wordt ook al minder.
De jongen zijn zover dat ze voor zich zelf moeten zorgen.
Wat de merels betreft, het territoriale stel heeft nu ook weer jongen, eerste twee nesten zijn niet gelukt, leeg geroofd door katten of eksters.
Nu gingen ze steeds met rozijntjes over het muurtje schuur/keuken naar de voorkant.
Tja betekent dat je je territorium minder kan verdedigen, want inmiddels waren er in totaal 3 mannetjes die rozijntjes haalden en het territoriale vrouwtje.
Eén mannetje bracht een week geleden zijn jong mee de tuin in en het territoriale mannetje vandaag.
Kleine heeft al een klein staartje.
Wat heel grappig was dat pa kleine rozijntjes wilde voeren, maar kleine had waarschijnlijk meer zin in een worm.
Hij slikte het rozijntje niet goed door, waarop pa het oppakte en het jong op de staart trapte zoals een pedaal emmer zodat snavel op ging en hij het erin kon stoppen.
Die laatste foto is niet gelukt , omdat ik zo moest lachen
Ik had vanmorgen vroeg de tuin al water gegeven en het jong struint door de tuin en komt weer in ander deel van de tuin in zicht, helemaal vochtig.
De volwassene komen nog wel, heb ze vandaag een keer of vier gezien, dus wordt ook al minder.
De jongen zijn zover dat ze voor zich zelf moeten zorgen.
Wat de merels betreft, het territoriale stel heeft nu ook weer jongen, eerste twee nesten zijn niet gelukt, leeg geroofd door katten of eksters.
Nu gingen ze steeds met rozijntjes over het muurtje schuur/keuken naar de voorkant.
Tja betekent dat je je territorium minder kan verdedigen, want inmiddels waren er in totaal 3 mannetjes die rozijntjes haalden en het territoriale vrouwtje.
Eén mannetje bracht een week geleden zijn jong mee de tuin in en het territoriale mannetje vandaag.
Kleine heeft al een klein staartje.
Wat heel grappig was dat pa kleine rozijntjes wilde voeren, maar kleine had waarschijnlijk meer zin in een worm.
Hij slikte het rozijntje niet goed door, waarop pa het oppakte en het jong op de staart trapte zoals een pedaal emmer zodat snavel op ging en hij het erin kon stoppen.
Die laatste foto is niet gelukt , omdat ik zo moest lachen
Ik had vanmorgen vroeg de tuin al water gegeven en het jong struint door de tuin en komt weer in ander deel van de tuin in zicht, helemaal vochtig.
Wat ik minder leuk vind zijn deze jongen.
Hun bedelroep wordt je heel snel zat.
Gaat nu al een dag of drie en vandaag was het echt heel erg, daar jongen nu takken en in de tuin kwamen.
Op het laatst ook een foto gemaakt dat de familie er allemaal zaten en toen maar een keer gewapperd met mijn armen zodat ze vertrokken.
Tja niet erg ver weg, het geschreeuw ging in de hoge boom vandaag gewoon verder.
Hun bedelroep wordt je heel snel zat.
Gaat nu al een dag of drie en vandaag was het echt heel erg, daar jongen nu takken en in de tuin kwamen.
Op het laatst ook een foto gemaakt dat de familie er allemaal zaten en toen maar een keer gewapperd met mijn armen zodat ze vertrokken.
Tja niet erg ver weg, het geschreeuw ging in de hoge boom vandaag gewoon verder.
En net deze foto's gemaakt van het jong van die andere merel, deze heeft al een lange staart.
Ik zag vandaag ook nog dat er jonge mussen die nog gevoerd werden.
Was net te laat met voer foto.
De jonge mezen komen ook nog, maar wordt ook al minder.
Had ik een tijdje terug met gemak 15 tot 20 jonge mezen tegelijk in de tuin, zijn het er nu max 5 tegelijk.
Ik zag vandaag ook nog dat er jonge mussen die nog gevoerd werden.
Was net te laat met voer foto.
De jonge mezen komen ook nog, maar wordt ook al minder.
Had ik een tijdje terug met gemak 15 tot 20 jonge mezen tegelijk in de tuin, zijn het er nu max 5 tegelijk.
Jong heeft zo even kunnen douchen.
Leuke foto's José, en het verhaal erbij ook.
Inmiddels had je nog meer geplaatst.
Niet al het vogelvolk is dus even welkom.
Leuke foto's José, en het verhaal erbij ook.
Inmiddels had je nog meer geplaatst.
Niet al het vogelvolk is dus even welkom.
Prachtig die foto's
Sprak ik 26 Juni over 3 mannetjes merels en 1 vrouwtje die rozijntjes kwamen halen, dat is uit gegroeid door 3 mannetjes en 3 vrouwtje en hun kids.
Dus was erg druk met merels.
Inmiddels zijn de merel jongen al groot en worden niet meer gevoerd sinds deze week.
Maar we zien de jongen nog wel met regelmaat, alhoewel de volwassene ze nu beginnen te verjagen.
Dit jong lukte het nog wel om bessen te plukken, alhoewel een vrouwtje hem wel steeds weg joeg.
Maar goed de struik is groot en er zit nog wel genoeg aan, dus kleine is slim en snel en pikt zo zijn graantje mee.
Even later zie ik een mannetjes merel raar doen.
Als ik goed kijk zie ik dat hij onder de mieren zit en die steken hem natuurlijk.
Je ziet ze op zijn vleugels en rug lopen.
Uit eindelijk gaat hij naar de waterbak, maar in plaats van dat ie lekker gaat plonzen om zo zich van de mieren te ontdoen, bleef ie alleen maar dom staan.
Daarna is hij weg gevlogen.
Zal wel goed gekomen zijn.
Dus was erg druk met merels.
Inmiddels zijn de merel jongen al groot en worden niet meer gevoerd sinds deze week.
Maar we zien de jongen nog wel met regelmaat, alhoewel de volwassene ze nu beginnen te verjagen.
Dit jong lukte het nog wel om bessen te plukken, alhoewel een vrouwtje hem wel steeds weg joeg.
Maar goed de struik is groot en er zit nog wel genoeg aan, dus kleine is slim en snel en pikt zo zijn graantje mee.
Even later zie ik een mannetjes merel raar doen.
Als ik goed kijk zie ik dat hij onder de mieren zit en die steken hem natuurlijk.
Je ziet ze op zijn vleugels en rug lopen.
Uit eindelijk gaat hij naar de waterbak, maar in plaats van dat ie lekker gaat plonzen om zo zich van de mieren te ontdoen, bleef ie alleen maar dom staan.
Daarna is hij weg gevlogen.
Zal wel goed gekomen zijn.
Zeker druk met merels.
Dat merel een plons in waterbak zou nemen, zou goed te verwachten zijn. Maar hij besloot toch anders. Waarschijnlijk minder last van de mieren dan verwacht.
Verdwijnen misschien ook wel met vliegen..
Leverde wel weer mooie foto's op.
Dat merel een plons in waterbak zou nemen, zou goed te verwachten zijn. Maar hij besloot toch anders. Waarschijnlijk minder last van de mieren dan verwacht.
Verdwijnen misschien ook wel met vliegen..
Leverde wel weer mooie foto's op.
Prachtig , die merels , hier missen we ze .
Vanmorgen even voor half tien zie ik een egel in de tuin.
Dat is alweer een paar jaar geleden dat ik ze hier zag en nu zelfs op de dag.
Ik ren naar binnen voor mijn camera en kan nog net deze maken als hij langs het hek loopt en het groen in wil duiken, jammer foto is bewogen
Ik moet om de middenborder lopen om hem weer te kunnen zien als hij voorbij de ene plant vandaan komt en verder de hoek in gaat bij de klimop en dan kan ik een leuke foto maken van het dier.
Hij draait zich om en verdwijnt schijnbaar in een gat in het gaas de tuin uit naar de zij tuin.
Dat is alweer een paar jaar geleden dat ik ze hier zag en nu zelfs op de dag.
Ik ren naar binnen voor mijn camera en kan nog net deze maken als hij langs het hek loopt en het groen in wil duiken, jammer foto is bewogen
Ik moet om de middenborder lopen om hem weer te kunnen zien als hij voorbij de ene plant vandaan komt en verder de hoek in gaat bij de klimop en dan kan ik een leuke foto maken van het dier.
Hij draait zich om en verdwijnt schijnbaar in een gat in het gaas de tuin uit naar de zij tuin.
Die in de klimop zijn mooi! Goed gelukt!
Prachtig José.
De vakantie heeft de camera goed gedaan.
Erg mooie foto's weer. En genieten van het kleine spul.
Erg mooie foto's weer. En genieten van het kleine spul.
Ja en ik ben best blij ermee , want tegenwoordig moet je gewoon op zoek om nog wat te vinden .
Prachtig .
Heel mooi José.