Elk jaar weer ga ik met Menno.
Maar dit jaar was ie al een paar dagen eerder met een vriend geweest en wist ik al dat het niet heel veel was.
Woensdagavond zijn we met zijn tweetjes gegaan en het was druk, héél erg druk.
Om een lang verhaal kort te maken:
Het begin bij de Piazza was wel leuk, gaf wel wat sfeer

De projectie aan weerzijde van de Emmasingel (o.a. oude lichttoren Philips) viel tegen omdat het niet scherp was.
(lichttoren te zien op bovenstaande foto)
Daarna wel een aardig iets waar je met je telefoon kleuren op een scherm kon laten bewegen.
Ietsje verder kwam je echt wel bij het hoogtepunt van de hele route, het Wilhelminaplein.
Daar werden aan weerszijde van het plein op de gevels bewerkte gezichten van oude meesters en hun geschilderde portretten geprojecteerd en
zij zongen verschillende wereldhits. Dit was echt genieten, zo mooi gemaakt.
Geen doorlopende show maar eentje die een aantal keer per uur "gedraaid werd".
Chaos dus als het afgelopen is want het hele plein stond hutje mutje vol om dan een route te lopen waar verder nauwelijks nog iets aardigs te zien is en
vanwege de hele natte herfst op sommige plekken modderlopen werd.
Als laatste de Paterskerk en daar was het wel mooi. Hugo Vrijdag had er samen met de basisschoolkinderen van Eindhoven iets moois van gemaakt.
In het midden van de kerk op de grond een lang bed van bloemen die met een lampje verlicht werden. Deze papieren bloemen waren door de kinderen gemaakt.
Van deze bloemen en tekeningen van de kinderen had Hugo een projectie gemaakt die de hele kerk verlichtte.
Prachtig en een mooie warme afsluiting van een Glow die weer heel erg tegenviel.

Tja, wij, Menno en ik, verlangen weer terug naar de Glow van de beginjaren en helemaal naar GlowNext
waar jonge ontwerpers in een knusse omgeving hun projecten toonden die vaak nog mooier waren dan van de grote jongens.
Dat het elk jaar drukker wordt daar snap ik niets van want wat ik de laatste jaren van Glow vind, vinden heel veel mensen.
En de dagelijkse afsluiter van Glow was dit jaar de sterkste showlaser ter wereld (bij regen deed ie het niet en ook bij een naderend vliegtuig ging ie even uit)
Het ding kan zeker zo'n 10 kilometer de hoogte in schijnen en was op dagen met wat helder weer tot heel ver ook te zien.
Op donderdag zagen we hem vanuit onze huiskamer en toen leek het wel alsof ie maar een paar honderd meter van ons vandaan stond.