Andere vogels/dieren 2023
Re: Andere vogels/dieren 2023
Haha hij is leuk Roely. Wat een boef ...
- Evan van Wezel
- Contacteer:
Prachtige foto's Evan!!
- Evan van Wezel
- Contacteer:
Maar ook hier in het dorp gaat het goed met de jonge steenuiltjes. Ondanks dat het een wat minder jaar was en we minder jonge steenuilen in het dorp hebben dan normaal doen de jongen die er zijn het erg goed
Ook op mijn vaste plekje gaat het erg goed met ze. Ze worden steeds zelfstandiger en de jacht training zal elk moment gaan beginnen. Hier nog wat plaatjes van afgelopen zaterdag!

Mooi Evan! Erg leuk om te zien.
Ach wat leuk die steenuiltjes.
Maandagmiddag naar Arkemheen polder geweest.
Daar worden zeearenden gezien zag ik op waarnemingen.
We hebben er drie gezien, één adult en één juveniel en wat de derde was kon ik op die afstand niet zien.
Op eerste foto zie je een vliegende juveniel rechts van het dak van het huis en wat verder naar rechts zie je er één op een paaltje zitten.
Op tweede foto landt net een adult in het hoge gras, dat was eigenlijk gelijke tijd.

Daar worden zeearenden gezien zag ik op waarnemingen.
We hebben er drie gezien, één adult en één juveniel en wat de derde was kon ik op die afstand niet zien.
Op eerste foto zie je een vliegende juveniel rechts van het dak van het huis en wat verder naar rechts zie je er één op een paaltje zitten.
Op tweede foto landt net een adult in het hoge gras, dat was eigenlijk gelijke tijd.

- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi José.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Leuk dat je de zeearenden gezien hebt José.
Arkemheenpolder vroeg in de middag vandaag.
We hebben geen zeearenden gezien, wel aardig wat torenvalkjes.
Er hing een donkere lucht boven Arkemheen en het was er koud.
We hadden een vest mee, maar ben toch later in de auto gaan zitten, het vest was te dun voor de wind die er ging.
Ik zag een biddende torenvalk achter ons en even later voor ons ééntje op de weg die net een muisje gevangen had.

We hebben geen zeearenden gezien, wel aardig wat torenvalkjes.
Er hing een donkere lucht boven Arkemheen en het was er koud.
We hadden een vest mee, maar ben toch later in de auto gaan zitten, het vest was te dun voor de wind die er ging.
Ik zag een biddende torenvalk achter ons en even later voor ons ééntje op de weg die net een muisje gevangen had.

Jij hebt mooie foto's kunnen maken. Wat leuk dat je het zo trof met dat net gevangen muisje.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Gister hebben we een dagje kop van Noord-Holland gedaan.
Bij het kijkscherm Balgzandbrug/van Ewijcksluizen lopen we altijd gelijk naar het hek naast het kijkscherm want dan zie je heel veel meer van de vogels en ze zitten toch altijd heel ver weg.
Piet is als eerste boven maar draait gelijk weer om en zegt zachtjes tegen me dat op het paaltje met naambord een torenvalkje zit. En dat naambord staat maar een meter of 7 van het scherm af.
Tja, ik kijk toch even heel voorzichtig om de hoek en maak wat foto's van torenvalkje maar prettig sta je dan niet als je voorzichtig moet doen.
Toch maar achter het scherm met kijkgaten gaan staan en valkje bleef gewoon zitten, zat wat te poetsen, dook een keer naar de grond, kwam terug, werkte een braakbal weg en dook nog een keer weg.
Van de laatste keer wegduiken kwam ie niet meer terug. Bleek ze 20 meter verderop op een paaltje te zitten met een muis.
Voorzichtig die kant opgegaan want het hoge gras zat behoorlijk in de weg. Gelukkig bleef ze mooi zitten, keek me af en toe wel aan maar geloofde het wel, de muis was belangrijker.
Was leuk om dat zo mee te maken en dat zo dichtbij.
(groot zijn de foto's uiteraard mooier)

Bij het kijkscherm Balgzandbrug/van Ewijcksluizen lopen we altijd gelijk naar het hek naast het kijkscherm want dan zie je heel veel meer van de vogels en ze zitten toch altijd heel ver weg.
Piet is als eerste boven maar draait gelijk weer om en zegt zachtjes tegen me dat op het paaltje met naambord een torenvalkje zit. En dat naambord staat maar een meter of 7 van het scherm af.
Tja, ik kijk toch even heel voorzichtig om de hoek en maak wat foto's van torenvalkje maar prettig sta je dan niet als je voorzichtig moet doen.
Toch maar achter het scherm met kijkgaten gaan staan en valkje bleef gewoon zitten, zat wat te poetsen, dook een keer naar de grond, kwam terug, werkte een braakbal weg en dook nog een keer weg.
Van de laatste keer wegduiken kwam ie niet meer terug. Bleek ze 20 meter verderop op een paaltje te zitten met een muis.
Voorzichtig die kant opgegaan want het hoge gras zat behoorlijk in de weg. Gelukkig bleef ze mooi zitten, keek me af en toe wel aan maar geloofde het wel, de muis was belangrijker.
Was leuk om dat zo mee te maken en dat zo dichtbij.
(groot zijn de foto's uiteraard mooier)

www.peregrines.nl
www.peregrines.nl
Een geslaagde dag zo te lezen!
Prachtige foto's!!
Prachtige foto's!!
Prachtig die foto's.
Wat een leuke en mooie serie van het torenvalkje Dorine.
Vanmiddag Arkemheen polder.
We staan nu aan de Nekkerweg en kijken naar het gemaal waar ik dus de vorige keer stond bij de zeearend kijken.
Ze zoeken steeds daar halverwege het veld een paaltje of de grond om daar te zitten.
Is denk ik voor hen dus een veilige afstand van mensen.
Want bij het gemaal is de dijk met fietspad en Nijkerker Nauw( zie het rode zeil van een zeilschip) en op de Nekkerweg rijden autos en fietsers etc.

Ik hoopte dat ze op zou vliegen, maar dat deed ze niet.
Na ruim een uur hupte ze van het paaltje naar de grond.
Zag je dus nog minder van de zeearend.
Eigenlijk is de afstand net iets te ver voor mijn bereik van lens.
We staan nu aan de Nekkerweg en kijken naar het gemaal waar ik dus de vorige keer stond bij de zeearend kijken.
Ze zoeken steeds daar halverwege het veld een paaltje of de grond om daar te zitten.
Is denk ik voor hen dus een veilige afstand van mensen.
Want bij het gemaal is de dijk met fietspad en Nijkerker Nauw( zie het rode zeil van een zeilschip) en op de Nekkerweg rijden autos en fietsers etc.

Ik hoopte dat ze op zou vliegen, maar dat deed ze niet.
Na ruim een uur hupte ze van het paaltje naar de grond.
Zag je dus nog minder van de zeearend.
Eigenlijk is de afstand net iets te ver voor mijn bereik van lens.
Jammer dat zeearend wat ver weg zit. Maar je hebt hem toch gezien en op de foto gekregen.
Torenvalkje is ook weer mooi vastgelegd.
Torenvalkje is ook weer mooi vastgelegd.
- Dorine
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi José.
Jij hebt wel een zeearend gezien .....
Wij stonden zaterdag bij het kijkscherm van Balgzandpolder komen er mensen ook kijken, kwamen uit Drenthe, waren een weekje op vakantie en wilden ook vogels kijken.
Echte vogelaars waren het niet, vroegen tot 2x waar ze een zeearend konden zien
Tja, als je aan zee bent wil niet zeggen dat je een zeearend ziet.
Jij hebt wel een zeearend gezien .....
Wij stonden zaterdag bij het kijkscherm van Balgzandpolder komen er mensen ook kijken, kwamen uit Drenthe, waren een weekje op vakantie en wilden ook vogels kijken.
Echte vogelaars waren het niet, vroegen tot 2x waar ze een zeearend konden zien

Tja, als je aan zee bent wil niet zeggen dat je een zeearend ziet.
www.peregrines.nl
www.peregrines.nl