Stamtafel 2023

Voor allerhande discussies. Hier bestaat off topic niet.
Bericht
Auteur
GerritE
Contacteer:

Re: Stamtafel 2023

#226 Bericht door GerritE »

Nou zo'n helm kan je geen opmerkingen over hebben zit lekker en weegt niets.
Alleen..Er zit voor en achter licht op.
Ja in de helm ja. ik had het wel gelezen maar ik dacht bij mezelf, zal wel.
Maar ik heb lekker gesolexed en was toch voor donker thuis. :D
Afbeelding

Dorine
Site Admin
Contacteer:

#227 Bericht door Dorine »

Gaaf, nog een echte solex.

Maar Marjan, wij hebben ook een elektrische fiets maar als je ziet hoe best veel mensen omgaan met zo'n ding, ze komen je voorbij alsof je stilstaat.
hoe harder hoe liever. Ik vind het ook niet gek dat er ongelukken mee gebeuren.
Wij gebruiken hem als gewone fietsen, eco stand en op normale fietssnelheid.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

marian53

#228 Bericht door marian53 »

Ik moet zeggen Dorine wij fietsen gemiddeld 17-18 km pu en dan kan je met gemak alles in je opnemen , en inderdaad soms vliegen ze je voorbij , en die pedelec fietsen helemaal snel . Ik moet zeggen als ik alleen fiets ik hem soms een tandje hoger zet dan zit ik toch ook snel aan de 20-21 .
Ik vind gewoon als je maar lekker kan fietsen en je snelheid bepaal jij zelf toch. ecco is ook een fijne stand . Alleen vind ik minder dat de schooljeugd ook de E bike hebben ontdekt,want ze rijden hard ,en er hangt er nog een aan mee te liften en dat zonder helm . Ik hou soms mn hart vast als ik ze zie fietsen , en ik erger me kapot aan de bezorgers op die dikke banden , die kijken helemaal nergens na .

Je hebt een mooie helm Gerrit en bij mij zit er alleen een achterlicht op.maar nog nooit gebruikt :D
En ze wegen inderdaad niks .
Nu hoop ik voor jou ,dat je er dit jaar nog veel plezier van mag hebben , en je hebt een mooie solex .

GerritE
Contacteer:

#229 Bericht door GerritE »

Ja die Solex, ik heb hem waarschijnlijk hier al wel is ooit voorbij laten komen of dat ie bij asml stond.
Maar ik heb een E-Solex. en veel verder als 30 km kan ik er niet mee dan is ie leeg, dus htce heen en terug dat wordt trappen of lopen naar huis. :D
Afbeelding
Maar een maat had een 3800 type gekocht die hebben al een koppeling en dat is natuurlijk wel kikken op zo'n pruttelding rijden.
Dus die had ik even mogen lenen en hij maakte ook de foto.
Afbeelding

marian53

#230 Bericht door marian53 »

E solex , ik heb er nog nooit een gezien of van gehoord .
Maar nu op je foto wel dus .En daarna even op internet aan het snuffelen :D

Dorine
Site Admin
Contacteer:

#231 Bericht door Dorine »

www.peregrines.nl

GerritE
Contacteer:

#232 Bericht door GerritE »

Nee.
In het verleden wel is wat beurzen bezocht maar het is inderdaad meest ouwe meuk, de betere spullen raken ook op.
Dus dat had ik vrij snel gezien en die mensenmassa is ook niet mijn dingetje.
Dus voor mij geen beurzen.

GerritE
Contacteer:

#233 Bericht door GerritE »

Na die laatste rit op die solex heb ik maar besloten om mezelf te gaan verwennen door een elektrische fiets te gaan kopen.
Die solex was toch nooit niet zo mijn ding en gaat er dus uit. Dan ga ik liever met de brommer.
Moest er wel helemaal voor naar fietsvoordeelshop in Sittard-Geleen, want daar stond er nog een.
Over een nacht ijs ga ik ook niet, maar soms moet je de knoop maar doorhakken en het doen.
En om zo'n ding nu ongezien te kopen voor dat geld vond ik te een grote gok.
Maar ze moeten hem nog in orde maken dus moet nog een keer heen
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ja tis natuurlijk weer niet een heel normale fiets, mij kennende, alhoewel, je moet wel trappen, anders moet je weer een helm op.
En daar had ik op mijn werk vroeger al problemen mee. 8)
Ach ik ben nog steeds overal op tegen, hoewel dat wel minder wordt op je oude dag.

marian53

#234 Bericht door marian53 »

Welkom bij de club Gerrit , ik denk dat het je wel zal bevallen die E bike , maar je bent er wel op tegen , maar draag toch maar een helm , is trouwens toch lekkerder van de winter , en ze wegen niks , het went snel .En als je nog n fiets maatje kan vinden dan zou dat ook fijn zijn .Dan kan je bv prachtige knooppunt routes uit zetten . broodje en koffie, of n stukje fruit mee en je bent zo een halve middag of dag weg .(wel langzaam aan beginnen)niet gelijk 50 km .

Nu ligt het natuurlijk ook aan mij , want ik fiets liever 50 km dan dat ik 5 km moet lopen :D , daarom staat er bij mij ook NL achterop mijn fiets :lol: Niet lopen.

Mag ik vragen wat voor merk je hebt gekozen ???

Zelf heb ik de Gazelle avignon C380 HMB LTD

Dorine
Site Admin
Contacteer:

#235 Bericht door Dorine »

Gerrit heeft een van Moof gekocht, was overal in de aanbieding ;) :lol:

Doe maar duur Marian, maar ja, jij koopt er maar 1, wij 2 en samen even duur.
Maar ik vond jouw fiets wel erg zwaar, scheelt ook 5 kg met die van ons, 28 of 23 kg.
www.peregrines.nl

Falcon

#236 Bericht door Falcon »

Veel fietsplezier Gerrit en de anderen natuurlijk ook.

marian53

#237 Bericht door marian53 »

Valt wel mee Dorine die zwaarte .hij fietst wel heel fijn , goede ondersteuning , en brede banden wat lekkerder fietst op grindpaden etc ,en wij fietsen nogal eens door de bospaden bv Kampina of Drunese duinen b.v., en daar is niet alles geasfalteerd Ik fiets toch al snel gemiddeld 100 km per week mits het niet regent of sneeuwt, maar die bredere banden was ik al gewend bij mijn Flyer die mijn zoon al in heeft gepikt .
Hij was inderdaad duur , maar het fietsen is ook een beetje hobby , en ik heb geen auto . maar die heb je ook niet nodig in de stad . :D

En n van Moof , nou dat hoop ik van niet :? Dan is hij mooi de man met de korte achternaam.

Dorine
Site Admin
Contacteer:

#238 Bericht door Dorine »

Is ook zo Marian, jij fietst veel en wij (nog) niet zo.
We zijn het wel van plan om wat meer te gaan fietsen en ook eens iets verder van huis.
Met nieuwe auto wel opgelet dat er met trekhaak wel fietsendrager met 2 elektrische fietsen op mogen, das ook al niet bij elke auto.
www.peregrines.nl

GerritE
Contacteer:

#239 Bericht door GerritE »

Ja dat zijn mooie dingen die C380 van Gazelle hoef je de ketting ook niet meer te spannen.
Tuurlijk mag je weten wat ik kocht maar dacht, wie heeft daar nou interesse in. :D
En iedereen heeft een eigen smaak en geld en zo al meer.
En dan begint de zoektocht voor je computertje, ik werd het soms helemaal zat.
Nou dan gaan we maar afstrepen.
Een grote wilde ik niet, val niet graag van grote hoogte.
En een derailleur ook niet, slechte ervaring mee.
En ik wil ook niet meer in de tramrails vast komen te zitten dus ballonbanden
En omdat me mijn vouwfiets wel redelijk bevalt, (Dahon) ook om mee te nemen achter in de auto, tja wat blijft er dan nog over.
Ik bleef hangen bij een Sparta plooifiets WD weet ik wat.
Of toch maar de cube compact hybrid 500.
En die is het dus geworden, kan hij niet in de auto dan maar achterop de drager.
Want op een ander gaan fietsen is leuker, hier heb ik het allemaal wel gezien.
En volgens mij kan deze makkelijk heen en terug van htce en omhoog in de garage. :D

Piet
Site Admin
Contacteer:

#240 Bericht door Piet »

Leuke fiets, maar geen slot. Natuurlijk geen probleem want los kettingslot is veel beter.
Maar hopelijk wel een slot op je (afneembare) accu, want anders ben je zo je accu kwijt.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

marian53

#241 Bericht door marian53 »

Mooi fietske Gerrit, hij lijkt een beetje op mijn vorige fiets de Flyer c serie ,ook de accu onder het zadel die had ook kleinere wielen en dikkere banden Top hoor . En die kan volgens mij wel in je kofferbak als je de achterbank neer klapt , sloten is altijd wel aan te passen ik heb een extra ketting en probeer hem altijd ergens aan vast te zetten .En in geval van twee dan zet je ze gewoon aan elkaar vast .:)

En ik heb bij de ANWB een blijven fietsen verzekering afgesloten , dan komen ze wel een gps op je fiets zetten , en je bent overal voor verzekert .Die betaal je per maand , dat is wel n iets duurder dan dat je het afkoopt voor 3 jaar b.v .Het zijn toch momenteel gewilde objecten een E bike .

GerritE
Contacteer:

#242 Bericht door GerritE »

Zo je hebt je fietszaakjes goed voor elkaar Marian.
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat er minimaal ART 2 op het kettingslot moet staan.
Anders knippen ze het nog zo door, als ze het op je fiets gemunt hebben.
Afbeelding
En er zitten al wel twee ogen aangelast voor een slot, daar wees ik de verkoper al op, dus wie weet.
Maar hij raadde het ook al af, hebben ze het op je fiets gemunt, dan is ie weg met zo'n slotje.
En zonder moet je hem wel aan de ketting leggen :D
En die accu dat weet ik niet, niet mee bekend, maar bij me solex zat ie al achter een slot, dus dat gaan we zien.
Afbeelding
Maar vandaag is het geen fietsweer.

marian53

#243 Bericht door marian53 »

Ik vermoed dat er wel een sleuteltje bij zit voor je accu Gerrit ,want ik neem aan dat je je accu er ook af kan halen om b.v. binnen op te laden .Want bv wij hebben een grote gezamenlijke berging om je fiets te plaatsen , en daar zit geen stroom voor het opladen , Nu heb ik zelf ruimte genoeg dus ik neem mn fiets gewoon de lift in . Maar ik heb ook menigmaal mijn accu mee naar boven genomen .
En bij de nieuwe fiets kan ik ook mijn accu eraf halen ook met een sleutel .

Ja en dat er Art 2 op moet staan wist ik want voor de verzekering moeten het goedgekeurde sloten zijn . :D

ps probeer altijd te werken via je achterwiel met je ketting ergens aan vast , want de tegenwoordige moderne fiets heeft een vleugelmoer aan de voorkant zitten , althans bij sommige en dan zie je alleen je voorwiel nog liggen .
Ik zag ook dat je zon makkelijke klem hebt aan je stuur , heel makkelijk Gerrit dan kan je gewoon je stuur plat leggen in je achterbak bv .Zit waarschijnlijk ook onder je zadel die kan je dan inklappen naar beneden Jammer genoeg zit hij niet op de Gazelle , maar zat wel op de flyer .

Nog een tip voor je Gerrit
https://id.nl/mobiliteit/fiets/e-bikes/ ... sche-fiets

GerritE
Contacteer:

#244 Bericht door GerritE »

Zo hier heb ik wat aan, ken ik het fietscomputertje ook al. :D
Ja die accu zit ook achter een sleutel, wel geen slot maar ik krijg wel een sleutel.
Vond nog een filmpje waar het allemaal haarfijn wordt uitgelegd.
Afbeelding
Zal hem zo meteen is op gaan halen want gisteren had ik daar geen zin in met die regen.
En voormiddag blijft het hier wel droog zo te zien op buienradar. :bye:

marian53

#245 Bericht door marian53 »

Veel plezier met je fiets Gerrit , en vergeet je helm niet mee te nemen ;)
Ik hoor wel wat voor avonturen je gaat mee maken ;)

GerritE
Contacteer:

#246 Bericht door GerritE »

Speciaal voor Piet. 😋😉
Afbeelding
En mijn fietsendrager is nu aan vervanging toe want paste de nieuwe fiets niet op 😁
Zo is het altijd wat met die over de datum meuk.
Heb ik m toch maar in het Fiatje gefrommeld. Ging net.

marian53

#247 Bericht door marian53 »

Ziet er goed uit Gerrit , en als hij er in kan , in je autootje is het toch ook goed . :D

Gawo

#248 Bericht door Gawo »

Mooie fietsen hebben jullie allemaal.
Wij zitten er ook over te denken om voor ieder een elektrische fiets te kopen.
Net wat Dorine zegt, wij moeten er ook twee kopen en hebben ook een auto dus zal het niet zo eentje worden die jij hebt Marian.
Fijn Gerrit dat het net gelukt is om de fiets in je autootje te frommelen.

GerritE
Contacteer:

#249 Bericht door GerritE »

Niet te lang wachten Jose, ik dacht wel dat ik het zou zeggen:’ Had ik al jaren eerder moeten doen. 😁 en ja inderdaad eco is voorlopig wel genoeg wat een genot zeg. En een van me favoriete plekjes is eindelijk weer rustig na al die vakantiegangers.
Afbeelding
En hoef er nu niet te gaan zitten omdat ik al uitgeput raak. Kan nog wel een stuk gaan.
Maar heb wel een nieuwe drager gekocht waar hij wel op past.
Wel maar een enkele, want geloof niet dat er nog iemand meer meegaat 😊.
Groeten ik ga nog een stukje in alle rust door de Cartierheide. 🖐

marian53

#250 Bericht door marian53 »

Fijn dat je het ook ontdekt hebt Gerrit , jammer dat je te ver weg woont want anders had ik wel wat ritjes met je mee gaan fietsen .
Want nu fietsen we bv met tweeën bv morgen naar Liempde via natuurlijk fietspaden en dat is dan toch rond de 50 km we stoppen wel elk uur een keer, even, een napoleon zuurtje , bij 20 -25 km ergens n bak koffie , en dan rond 35 km een appeltje of zoiets , even je kont rust geven .je bent dan toch al snel een uur of 5 lekker bezig op je gemak , heerlijk.
Het werkt ook verslavend moet ik zeggen want als het regent tja dan geen fietsen .
En alleen 50 km te fietsen vind ik ook niks aan .

Ja Herma , maar zoek het goed uit , ga niet over een nacht ijs , bij een fiets kopen , want daar zijn ze toch te duur voor .
En ga in hemelsnaam niet voor Stella of dat soort merken .
Je kan makkelijk een goedkopere kopen van bv een oudere model, of als de afstand niet zo belangrijk is.
Moet je dikwijls een heuvel of is het bij bij jullie vlak ?
Neem er een met een middenmoter ,ga je veel over bospaden dan zijn de wat bredere banden weer fijn , waar de accu zit is niet zo heel belangrijk ,daar moet je echt rekening mee houden .
Gerrit heeft een goede keus gedaan , lekker laag , evenwicht in het midden door accu en motor , een goed bereik sterke Bosch Motor , daar is over na gedacht :)

En ja mijn fiets was inderdaad aan de dure kant , maar ik dacht dit word waarschijnlijk de laatste :) de volgende word een scootmobiel :rofl:

Plaats reactie