We gaan af en toe wel kijken, mits het niet te koud is en zien dan niet echt dingen waarvan we zeggen: wow.
Of het stel is niet thuis of beide zijn wel aanwezig en zitten maar te zitten.
Ook afgelopen zondag zat zij op het rooster en kwam hij even later thuis en ging links op de dakrand zitten en dat was het.
Gebroed werd er nog niet. Of er een ei ligt, geen idee maar grote kans gezien zij op het rooster zat.
Vanmiddag weer even geweest en hij zat links op de hoek van de goot.
Haar konden we niet vinden op het gebouw maar in de mast zagen we toch iets zitten.
Tja, dat zal het vrouwtje dan wel zijn en dan trek je ook gelijk de conclusie dat er nog steeds niet echt gebroed wordt.
Piet pakt de scoop en vanaf het gebouw zien we de valk in de mast dan wel wat beter.
Ja maar dat is niet ons vrouwtje, als ik het goed zie vanaf die afstand is dit een 2e kalenderjaar.
Och jee denk je dan gelijk.
We gaan toch maar eens wat dichter bij de mast kijken en op het veld naast Franke en ja hoor, een 2e kj slechtvalk, een vrouw zo te zien.
Piet zet de scoop weer neer en ziet dat deze dame geringd is en hij denkt de ring te hebben gelezen .... JKR
Echt 100% zeker ben ik niet, dat heb ik altijd pas als ik het ook kan bewijzen met foto's en die heb ik niet.
Mocht ze het idd zijn dan is het wel leuk, deze dame zat in aug 2022 hier thuis in de hoogspanningsmast en bleek uit Tilburg te komen.
Gaan verzitten deed ze niet meer, wegvliegen wel, richting gebouw maar na al die jaren staan inmiddels de bomen behoorlijk in het zicht en
zodoende niet te zien of ze alleen langs vloog of ergens wilde gaan zitten.
Aan de andere kant van het veld zag ik wel dat het mannetje inmiddels van goot verhuist was naar op de nestkast
Wij wandelen weer terug naar voorkant gebouw en inmiddels was het mannetje verkast naar het dak en daar zat ie zich uitgebreid te poetsen.
Spannend maar het vrouwtje hebben we nog steeds niet gezien. Zal ze dan inmiddels liggen te broeden?
Even later komt er ineens een valk aangevlogen, wil richting nestkast vliegen maar dat werd door het mannetje niet toegelaten.
De vreemde valk werd even de deur gewezen en daarna kwam het mannetje alleen terug en blijkbaar zeker van zijn zaak, hij vloog door naar de mast en ging daar boven op het plateau zitten.
Of de weggestuurde valk de juveniele dame van eerder in de mast was weten we niet.
Het kwam aanvliegen en was eigenlijk ook gelijk weer weg, niet eens tijd gehad om dat op de foto te zetten en
sowieso is het met die laagstaande zon al ***** om naar het gebouw te moeten kijken, je kijkt recht tegen de zon in.