Stamtafel 2021

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#326 Bericht door marian53 »

Ik zelf ben er niet zo verzot op , maar mijn zoon des te meer , die komt nog niet eens eten bij mij als er formule 1 is dan wijkt alles :D

Mr_ike
Berichten: 242
Lid geworden op: zondag 14 maart 2021, 17:09:16

Re: Stamtafel 2021

#327 Bericht door Mr_ike »

Was wel blij met de bewolking vanochtend. Heb eindelijk een zonnescherm op kunnen hangen (net op tijd voor het warme zonnige weer komende week) en het was fijn dat we niet in de zon hoefden te staan bakken.

En wat betreft de F1 race, vond het eigenlijk best een spannende race los van de lekke banden van Stroll en daarna Max. Hoop dat Pirelli met een beter antwoord komt als "hij zal we over iets heen gereden hebben". Het was iig erg zuur en ook hier zijn een paar stevige woorden gevallen :oops:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#328 Bericht door Dorine »

Tja Pirelli, ik weet nog goed in de allerlaatste race in Adelaide, heel wat jaartjes terug, 1986, Mansell kon wereldkampioen worden en kreeg een klapband,
dan zou Piquet het worden maar die haalden ze naar binnen voor een bandenwissel, beide Williams coureur. Prost werd uiteindelijk wereldkampioen.
Goodyear schaamde zich de oren van de kop, de volgende dag geen paginagrote advertentie in de krant van de bandenfabrikant.

De aanpassingen die er nu zijn gedaan zodat er minder down force is en het sterker maken van de banden heeft dus niet geholpen.
De roep van Horner om banden te wisselen tijdens code rood was toch een goede zet, In een band van Lewis zat ook een snee.
Denk niet dat ze er mee weg kunnen komen door te zeggen dat de rijders over een stukje carbon gereden zijn.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#329 Bericht door Falcon »

Wij hebben dit keer het met radio verslag moeten doen en live blog. Waren onderweg.
Maar spannend was het wel. Baalden ook ontzettend van die klapband, maar dat Lewis daarna bij de herstart de fout in ging en ook geen punten behaalde, maakte toch weer wat goed.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#330 Bericht door Dorine »

Voor wie het gemist heeft,

pacman in de ruimte 8)

Afbeelding

Wel veilig gemaakt,
met een eclipsbrilletje voor een compactcamera.
Klein lensje dat helemaal afgesloten werd door het brilletje.
Doe je dat niet dan sneuvelt je sensor en wellicht ook de lens.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#331 Bericht door Gawo »

Leuk :thumleft:

En zo ook nog foto goed gelukt :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#332 Bericht door Dorine »

Nou Marian,
2 vliegen in één klap

https://www.bd.nl/brabant/de-zomer-is-c ... ~ada18074/
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#333 Bericht door Dorine »

Het wachten en de plant toch maar laten staan is vandaag beloond.
Na 5 jaar alleen maar blad en knopjes die formaat erwt niet eens haalden nu dan eindelijk een bloem.
Vanmiddag open gegaan, mij allereerste pioenroos :-)

.Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#334 Bericht door marian53 »

BIjde leuk maar het is niet de echte , hoewel ze ook wel zullen smaken :D
En de laatste is prachtig , nu moet ik er wel bij zeggen het is mijn lievelingsbloem :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#335 Bericht door Dorine »

We hebben hier in de wijkvijver al jaren knobbelzwanen en bijna elk jaar wel jongen.
Dit jaar hadden ze weer een groot nest gemaakt en toen ik vanmiddag langs kwam zag ik ze nog steeds op het nest, huh, nog steeds?
Ik ben gestopt en er stond nog een vrouw met oppaskind.
Ze vertelde me dat er 6 eieren waren en er 1 overgebleven was. Die andere 5 waren opgegeten door een rat die onder het nest zat.
Raar verhaal maar ze zei dat mensen het gezien hadden.
Dan vertelt ze me dat ze vanochtend de dierenambulance gebeld heeft met de vraag of ze dat overgebleven ei weg konden halen. Dat ei komt toch niet meer uit en het is zo zielig dat ze maar blijft broeden.
De dierenambulance was inmiddels al geweest, het ei was weg :shock:
Ik sta perplex en zeg gelijk dat het verboden is wat ze hebben gedaan. Je mag geen eieren weghalen van een beschermde diersoort, waaronder ook de knobbelzwaan valt.

Ik heb wat navraag gedaan en iedereen zegt, dat mag absoluut niet.
Er zijn mensen die een ontheffing hebben op dat artikel van de natuurwet, zoals Peter, die niet uitgekomen eieren mee mag nemen voor onderzoek, wat ie dus doet met ringen.
Mij lijkt de dierenambulance niet zo'n persoon te zijn die dat mogen en al helemaal niet als iemand met zo'n verhaal opbelt.
Ik ben nog steeds boos, grrr :evil:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#336 Bericht door marian53 »

Nou dat ze dan die rat maar hadden gevangen :|

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#337 Bericht door Gawo »

Mooi die pioenroos en ze ruiken zo lekker :D

Wat het ei betreft van de knobbelzwaan snap ik je boosheid.
Dat niet iedereen weet dat dat niet mag snap ik nog wel, maar dierenbescherming zou dat moeten weten.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#338 Bericht door Falcon »

Mooi die zon zo Dorine. Is goed gelukt.

Zal best wel lekker ijsje zijn.

Maar om dan een ei weg te halen omdat iemand dat vraagt,
de Dierenambulance had beter moeten weten.
Ik begrijp je boosheid en vooral omdat je er dan ook niets meer aan kan doen om dit tegen te gaan.

Pioenrozen vind ik ook altijd zo prachtig en speciaal.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#339 Bericht door Dorine »

Stil hier ;-)

Vandaag voor de 3e keer gras gelegd.
3x is scheepsrecht toch?
Tja, koop je bij iemand graszoden, laat je dat bedrijf het oude er ook uithalen, grond frezen, egaliseren, bemeste grond erop en leggen.
Bedrijf had goed recensies maar dan komen ze blijkt het de overbuurman te zijn die kwam leggen en die overbuurman sloeg ik over vanwege slechte recensies.
1e gras was waardeloos en slecht gelegd. Eén week later nieuw gras en ook dat was niet in orde, er lagen een paar zoden die mooi waren en de rest was hetzelfde als dat ze de 1e keer gelegd hadden.
Het gras werd met de dag slechter, nog graszaad bij dat bedrijf gaan halen om maar wat bij te zaaien, mag je daar gewoon voor betalen (met 1,95 euro korting) en het zinde me helemaal niet.
Foto's gemaakt en een resencie op google gezet en daar waren ze niet blij mee. Nu nieuw gras, door iemand anders gelegd en dit gras is heel anders dan de eerste 2 keer.
Al met al, 2x extra in de rotzooi gezeten want hier moet alles binnendoor, tenminste door bijkeuken en garage.
Voorlopig laat ik klussen die door derden gedaan moeten worden maar zitten, heb er mijn buik van vol. Ook de bestrating is alles behalve goed.
Schijnt tegenwoordig normaal te zijn, je scheel betalen voor kwaliteit van niks en secuur werken is er ook niet meer bij.

Kan ik nu eindelijk zelf de bijkeuken gaan schilderen, en het kastje een ander kleurtje geven, nieuwe rolgordijntjes zijn al besteld :-)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#340 Bericht door marian53 »

Nou ik kan het wel begrijpen dat je er een sik van krijgt .

Mr_ike
Berichten: 242
Lid geworden op: zondag 14 maart 2021, 17:09:16

Re: Stamtafel 2021

#341 Bericht door Mr_ike »

Begrijpelijk dat je er dan geen zin meer in heb. Helaas zelf vergelijkbare ervaringen. Afraffelen en door naar de volgende lijkt heel normaal tegenwoordig. Maar wel het volle pond vragen. Duurt misschien langer als ik sommige dingen zelf doe, maar is vaak naar mijn mening dan toch een stuk beter. Enige waar ik niet meer aan wil beginnen is schilderwerk binnen. Ondanks meerdere pogingen is het gewoon niet naar m'n zin.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#342 Bericht door Dorine »

Altijd zelf gedaan, mits het niet te hoog is, de uitsteek van het dak laten doen.
Maar schilderen begint met goed afwassen en schuren en dat is een rotklus, kost ook de meeste tijd maar een goed begin is het halve werk.
Goede verf en een goede kwast/rollertje voor een mooi en langdurig resultaat.

Overigens moet ik wel zeggen dat niet bij elk bedrijf het zo gaat, het plaatsen van de terrasoverkapping liep gesmeerd, dat was vakwerk en kwaliteit.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#343 Bericht door Gawo »

Niet fijn als je denkt dat klusje besteedt ik uit en er niet tevreden over bent.
Echt secuur werken is tegenwoordig minder, er zullen er wel zijn, maar moet je net het juiste bedrijf weten te vinden.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#344 Bericht door Falcon »

Dan hoop ik echt voor jullie dat gras nu goed komt.
Zat echt niet mee met bijna alles.
Gelukkig overkapping wel goed. Het kan dus wel.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#345 Bericht door Yleor »

Nou Dorine, dat het deze keer dan maar goed gelukt mag zijn met dat gras! En je pioenroos is prachtig! Misschien ligt het aan het weer. Fris en nat voorjaar heeft in onze tuin ervoor gezorgd dat de kamperfoelie meer bloemen dan ooit heeft voortgebracht en dat de blaadjes fris groen zijn gebleven. Meestal was het na een maand al uitgedroogd. Dat zal je net zien, als je gaat verhuizen doen alle planten het opeens allemaal goed...

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#346 Bericht door Dorine »

Gras is nu super mooi.
Het is een heel verhaal, om kort te zijn, degene die het moest leggen heeft gerommeld met het gras, hier niet het gras gelegd dat er gelegd moest worden.
Nu heeft iemand anders het gras gelegd en heb ik wel het gras dat ik moest krijgen en is het heel netjes gelegd.
Ben er nu heel blij mee.
Probleem met pioenroos is, denk ik, dat ie eerder te donker stond, waar ie nu staat heeft ie veel meer licht en zon en dat is, volgens internet, een must voor een pioenroos.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#347 Bericht door marian53 »

Gelukkig , nou heel veel plezier met je gras :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#348 Bericht door Dorine »

Het is maar goed dat we Max en Mathieu hebben, tenminste nog iets moois deze zondag.
De shirtjes, vlaggetjes en weet ik wat meer kan weer opgeborgen worden
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#349 Bericht door Gawo »

Dat is fijn dat het gras nu mooi is Dorine.

Max en Mathieu hebben zichzelf en ons zeker een mooie zondag gegeven.
Wat voetbal betreft, zat ik er wel klaar voor, maar zij jammer genoeg niet.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#350 Bericht door marian53 »

Tja persoonlijk ben ik niet gek op voetbal , hou meer van wielrennen , en ja Max mag er ook zijn .

Het ging net even gezellig van links naar rechts ,( had ik het eindelijk onder de knie met die vlag zonder op mijn platte b... te vallen ) maar waarom sta ik er niet versteld van , ik heb er dan ook geen verstand van ,maar de vlaggen kunnen inderdaad weer bij de droomspullen .(is voor mij ook beter.)

Ik heb wel de tour het grootste gedeelte gezien , tjonge wat een prachtig gezicht die jonge man te zien winnen , en die emoties van hem , de tranen springen je in de ogen , zo blij is hij .prachtig .

Ja max die volg ik op afstand , want als mijn zoon hier is of ik bij hem dan worden mn oren doof getetterd .

Gesloten