Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#426 Bericht door Yleor »

Nog een vervelend bericht: Jos krijgt net een appje van Ger Zant van De Toevlucht (vogelasiel) dat CCR is binnengebracht, "met gestrekte poten" dus ws. botsing met bankgebouw. Ger gaat zijn best doen zegt hij, ik begrijp daaruit dat CCR niet dood is.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik zeg het al een paar jaar: die kast moet daar weg. Die moet op een betere plek komen. De ABN wordt daar steeds meer ingesloten door enorme gebouwen. De afgelopen jaren is er volgens mij nooit meer wat gehoord of gezien van de jongen na het uitvliegen, soms al meteen niet meer. Een derde van de jongen overleeft, dat weet ik wel, maar dit is toch niet om aan te zien.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#427 Bericht door marian53 »

chit dat is dus echt verkeerd gegaan met vliegen, wat jammer, inderdaad is het slikken CCS dood en waarschijnlijk dus ook CCR , verdomme kan wel janken , deze mooie dametjes en nu alleen nog CCT , maar die kan al vliegen .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#428 Bericht door Dorine »

Jeetje,
het gaat weer niet goed nee.
Je hebt dat idd al eens vaker gezegd Roely.
Het is op zich een mooie plek met mooie webcambeelden voor ons kijkers maar als de omgeving inmiddels te gevaarlijk is voor de jonge valken ......
dan wordt het kijken ook minder leuk.
Toch maar eens om tafel gaan zitten of de kast niet ergens anders geplaatst kan worden, zou ik zeggen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#429 Bericht door marian53 »

Nou sloop die kast dan toch dit is inderdaad al jaren zo , was al zo blij dat de jonkies al zolang bleven rond hangen en CCR vloog echt als een volleerd dametje het rooster af , nou begrijp ik ook waarom er geen verbinding meer is .

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#430 Bericht door marian53 »

Nou ik hoop dat CCT het wel redt :(

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#431 Bericht door Mart »

Wat een verdrietige berichten, zo veel lol de laatste weken en dan voor de twee jonge meiden zo’n einde, vreselijk .....

Juut
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 18:11:18

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#432 Bericht door Juut »

Shit, wat enorm verdrietig.

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#433 Bericht door Mart »

Als je ziet wat er afgelopen jaren aan flats en hoge kantoren is bijgebouwd is echt waanzinnig. Kijk naar beelden uit 2017 en zie het enorme verschil. Als je daar ook rondloopt met je verrekijker ben ik verbaasd dat mensen zo dicht op elkaar willen wonen... misschien inderdaad goed als de locatie van deze nestkast bij ABNAMRO wordt heroverwogen.
In hoeverre is het eerlijk om zoveel duiven op te offeren als er uiteindelijk geen nIeuwe slechtvalken kunnen worden grootgebracht en blijven leven ?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#434 Bericht door marian53 »

Tja het is triest Mart want je blijft hopen , en het ging zo goed , maar het klopt de laatste jaren gaat het hier al verkeerd , en duiven offeren . dat is weer een ander verhaal , want meestal willen juist die grote bedrijven dat er slechtvalken zitten want , duiven daar zijn ze niet blij mee , die schijten alles onder .

Gelukkig gaat het op andere plaatsen wel goed , maar daar gebeurd het ook , valkje in het water of komt verkeerd neer met landen .bij de eerste uitvlucht .

Je kan gerust zeggen dat er maar 10 overblijven van de 100 precies weet ik het ook niet .Alleen bij ABN Amro kan je er donder op zeggen , ik hoop dat ik CCT nog tegen kom op een van de andere webcams , want die kon al vliegen dat is bewezen en hoogte maken .

jammer maar Amsterdam heeft nog heel veel webcams .alhoewel er al een stel weg zijn,

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#435 Bericht door Mart »

Yleor schreef: donderdag 28 mei 2020, 22:22:19 Nog een vervelend bericht: Jos krijgt net een appje van Ger Zant van De Toevlucht (vogelasiel) dat CCR is binnengebracht, "met gestrekte poten" dus ws. botsing met bankgebouw. Ger gaat zijn best doen zegt hij, ik begrijp daaruit dat CCR niet dood is.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik zeg het al een paar jaar: die kast moet daar weg. Die moet op een betere plek komen. De ABN wordt daar steeds meer ingesloten door enorme gebouwen. De afgelopen jaren is er volgens mij nooit meer wat gehoord of gezien van de jongen na het uitvliegen, soms al meteen niet meer. Een derde van de jongen overleeft, dat weet ik wel, maar dit is toch niet om aan te zien.
Hoi Roely,
Als jij nog wat hoort over CCR en hoe het in De Toevlucht gaat, zou je dat hier nog a.u.b. willen posten ? Ik ben waarschijnlijk met vele anderen, nieuwsgierig genoeg om daar te gaan informeren, maar dat is natuurlijk niet goed en handig ;-)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#436 Bericht door Yleor »

Ja, dat zal ik doen. De ringer zal denk ik wel op de hoogte worden gehouden door Ger Zant. De laatste heeft dit jaar een koninklijk lintje gekregen voor zijn werk in De Toevlucht!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8626
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#437 Bericht door Gawo »

Ach wat triest nu hier :cry:

Tja Roely, ik heb het je ook vaker horen zeggen en denk dat je gelijk hebt.
We weten allemaal dat ze het niet allemaal redden met het uit vliegen, maar hier is het percentage veel te groot.

Ook na een paar weken na het uitvliegen halen er velen het eerste jaar niet, dat zijn al vaste gegevens.
Maar je hoopt toch allemaal dat in ieder geval een heel groot gedeelte de eerste weken door komt.

Juut
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 18:11:18

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#438 Bericht door Juut »

Yleor schreef: vrijdag 29 mei 2020, 12:50:49 Ja, dat zal ik doen. De ringer zal denk ik wel op de hoogte worden gehouden door Ger Zant. De laatste heeft dit jaar een koninklijk lintje gekregen voor zijn werk in De Toevlucht!
Het zou idd heel fijn zijn als we nog een update krijgen via Ger. Jaren geleden heb ik daar een tijdje als vrijwiller gewerkt en weet dat hij heel kundig maar ook realistisch is....fingers crossed...

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#439 Bericht door Mart »

Net was eerst moeder in de kast en op het rooster, druk om zich heen kijkend.
En nu is er een jong op het balkon, kan alleen nog maar CCT zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#440 Bericht door marian53 »

Ja dat is CCT ben toch wel blij dat hij er nog is .cam doet het dus weer .Ja mams zal nog wel n poos zoeken naar haar kids , Nu krijgt CCT al de aandacht , en als hij zich regelmatig vertoont houdt in dat het al een goede vlieger is wat me toch wel weer gerust stelt .
Gisteren nog even naar de serie van mezelf zitten kijken van de twee zusjes , dan doet het toch wel pijn , triest :(

gery
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 4 mei 2020, 9:05:46

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#441 Bericht door gery »

OMG wat een trieste berichten, dat doet zeker pijn en het ging dit jaar net zo goed😢
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan met CCT.
En CCR goed herstelt😇

tim62
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 22:11:46

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#442 Bericht door tim62 »

Vanmorgen heeft een van de ouders ongeveer drie kwartier op het rooster gezeten (en even in de kast gekeken). Tegen zessen werd hij/zij afgewisseld door CCT, die ongeveer 10 minuten rondkeek en vervolgens weer vertrok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#443 Bericht door Mart »

Vandaag rond 11 uur heb ik het jonge slechtvalkje gespot op tegenover liggend gebouw. Foto’s met mobiel gemaakt, maar blijft erg ver weg.
Met verrekijker goed te zien. Ringnummer kon ik helaas niet aflezen :LachMeDood:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#444 Bericht door marian53 »

Ja dat kan allen nog CCT zijn of n ouder .Maar leuk dat hij zich nog laat zien hij ziet er ook prima uit word eeen echte valk .

jtfm
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 10:11:08

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#445 Bericht door jtfm »

The falcon has started coming at least a couple times a day, perching on the grate and then going inside where it always digs a little and looks around. These are from a few minutes ago:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#446 Bericht door Mart »

I also saw the falcon, but in my opinion inside is the father and outside is the mother. Maybe a few other members can explain if I am right ;-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mart op maandag 1 juni 2020, 21:53:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jtfm
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 10:11:08

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#447 Bericht door jtfm »

Here's a transition photo. The falcon then goes inside:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#448 Bericht door marian53 »

You can also read it from the ring female BL male LF

es male inside female outside

jtfm
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 18 mei 2020, 10:11:08

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#449 Bericht door jtfm »

That's useful information!

Mart
Berichten: 128
Lid geworden op: zaterdag 22 juni 2019, 14:18:10

Re: Amsterdam - ABN/Amro Zuidas 2020

#450 Bericht door Mart »

marian53 schreef: maandag 1 juni 2020, 18:30:54 You can also read it from the ring female BL male LF

es male inside female outside
Thank you very much / dank je wel ! 👍😃

Gesloten