Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#26 Bericht door Yleor »

Leuk filmpje Piet, lief gezicht.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#27 Bericht door Falcon »

Altijd mooi om te zien 4 bekjes wagenwijd open.
Ze kregen gelukkig allemaal wat. :D

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#28 Bericht door Piet »

25-4-2019 Vier brave jongen met een bijna strakke buik.


https://youtu.be/LTgWMQDOI4U
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#29 Bericht door marian53 »

Zo kleine bonkjes zijn het mooie volle kropjes , en netjes om zn beurt :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#30 Bericht door Falcon »

Blijft genieten die voeder filmpjes! Dank je Piet.
Hele brokstukken worden er verorberd, dus mooie volle kropjes. :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#31 Bericht door Gawo »

Wat een brave jonkies

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#32 Bericht door Piet »

Hier gaat alles ook prima


https://youtu.be/9S3_RtrPYUw
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#33 Bericht door Falcon »

Erg mooi om te zien!

De kast wordt wel te klein. ;-)
Leuk die ouder die zo lang in de opening bleef staan.
Zo van, binnen blijven jullie.

Hier wordt nooit geringd toch?
Toch jammer, zeker nu er 4 kids zijn.
Nog even dan wordt het weer extra leuk voor jullie om er een kijkje te nemen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#34 Bericht door marian53 »

Ze zien er prima uit :D

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#35 Bericht door Piet »

Eentje durft er al op de rand van de kast, de andere 3 zijn wat afwachtender


https://youtu.be/Gnn1zWTB2j8
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#36 Bericht door Gawo »

Ja ze worden nieuwsgierig naar de buiten wereld.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#37 Bericht door Dorine »

Kiekeboe

Afbeelding

verhaal komt straks wel, deze Pipo zit weer veilig op het terrein.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#38 Bericht door Gawo »

Wat een leuke foto :D
Verhaal lees ik morgen, en verheug me er al op.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#39 Bericht door marian53 »

:D :D :D daar word je toch weer blij van , als je zoiets ziet :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#40 Bericht door Falcon »

Wat een leuke foto om te zien!!
Gelukkig de kleine weer in veiligheid.

Het eind van het filmpje vond ik zo grappig. De reactie van de andere drie toen de "ventilator" aanging.
Even later zijn ze bij voorbaat maar plat op de grond gaan liggen.
Het zal deze flapperaar wel zijn geweest die gered moest worden.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#41 Bericht door Dorine »

Vanavond na het eten dus maar even bij de valkjes hier gaan kijken.
Of het nog allemaal in de kast zat of dat er al aan het stuntelen/vliegen waren wisten we niet dus alles was een verrassing.
Bij aankomst zien we een jonge dame op de kastrand zitten en 37 op het rooster en verder niets

Afbeelding

Dan maar op zoek of we ergens iets van een jonge valk kunnen ontdekken en ja hoor,
ik vind er eentje aan de zijkant op het middelste bordes van de trap

Afbeelding

Maar verder was er niets te vinden en zagen we in de nestkast alleen die dame zitten.
De man van de boerenbond, die ik voor het gemak verder maar E zal noemen, had bij de video gemeld dat het 3 vrouwtjes en 1 mannetje zijn maar het moet andersom zijn, 3 mannetjes en 1 vrouwtje naar alle waarschijnlijkheid.
En dat bevestigde hij ook toen ie niet veel later aankwam en ons vertelde dat de 3 mannetjes de kast uit waren, de laatste was rond het middaguur vertrokken.
Inmiddels was 37 van het rooster weg en vloog niet veel later met een prooi in haar poten rond het gebouw, ze was duidelijk haar kroost aan het uitdagen.

Afbeelding

Even ging ze op het onderste bordes van de trap zitten en na weer een rondje landde ze bij het jonkie op het middelste bordes, die inmiddels ietsje hoger op een stang zat

Afbeelding

Wij beneden denken dan dat dat jong gevoerd gaat worden maar dat jong kwam niet van die stang en 37 vloog weer weg om na 2 rondjes gebouw naar het rooster te vliegen waar de kastranddame wel een paar hapjes kreeg.
Dat jonkie op die stang van dat bordes vond dat blijkbaar niet leuk want ineens waren we hem kwijt, effe zoeken en meneer zat wat hoger bij de ramen op de vensterbank en wandelde helemaal naar de achterkant.
37 vliegt weer weg, maakt een rondje, gaat hier zitten, gaat daar zitten en dan ineens duikt ze naar beneden richting asfaltcentrale.
Een kraai krijgt de schrik van zijn leven als 37 hem even heel duidelijk maakt dat ie daar weg moet blijven.
Oké, dan weten wij dat daar ook een jonkie moet zitten. Volgens E moet er ook eentje op het dak liggen, tenminste toen hij naar huis ging nog wel. Maar of dat nog steeds zo was is maar de vraag.
Daarna zijn we 37 kwijt, we zien haar niet zitten en er gebeurt ook niets meer. We staan daar aan de rand van het kanaal en besluiten maar naar huis te gaan.
E loopt naar zijn auto, Piet pakt de scoop en ik kijk nog even naar het gebouw om te kijken of er toch niet snel nog een valkje zich wil laten zien.
Tja, als ik daar sta zie ik wat laag over het water op me af komen vliegen. Ik dacht wat komt die eend raar over dat water recht op me afvliegen.
Het gaat allemaal zo vlug en ik zie eigenlijk ook gelijk dat het geen eend is maar een jonge valk. (Niet zo gek dat mijn eerste gedachten een eend was want bij het gebouw zaten drie ganzen en een stuk of 10 eenden en inmiddels begon het ook te schemeren)
Hij komt een klein metertje boven het water recht op me afgevlogen, moet voor de waterkant wat hoogte maken, ik buk en meneer scheert nog geen halve meter over me heen naar de andere kant van de straat.
Snel draai ik me om en ik zie dat ie probeert te landen op de vensterbank 1e verdieping van het gebouw dat daar staat. Dat landen lukte niet en meneer kukelt naar beneden. En daar zit ie dan, ons onnozel en soms boos aan te kijken

Afbeelding

Tja wat moet je nu, wij konden er niet bij dus maken we maar wat foto's en dan gaat ie aan de wandel, nou ja wandel, effe een sprintje trekken maar pas je wel op voor het hek.
Ja dat deed ie, hij glipte pijlsnel tussen de spijlen van het hek en sjokte toen over straat verder.

Afbeelding

Afbeelding

Echt gelukkig ben je niet als ze zo tegen dat het donker wordt over straat wandelen. Als ie nu bij het volgende bedrijf, bij de trap in dat hoekje gaat zitten kunnen we hem misschien wel pakken.
Het was alsof ie onze gedachten gehoord had want hij ging daar inderdaad naar toe

Afbeelding

Dan voorzichtig benaderen en proberen te pakken .... helaas, daar had ie geen zin in en hij vloog weer weg.
Oei, richting kanaal en hoogte had ie niet, net boven de grond, hoger kwam ie niet en dan kom je bij het kanaal begroeiing tegen, wat bramenstruiken en het nodige onkruid en daar plofte ie dus ook in.
Gelukkig maar, een klein metertje verder had ie een nat pak opgelopen.

Afbeelding

Wat doen we nu? Weer proberen en het risico lopen dat ie weer wegvliegt en ergens terechtkomt waar ie niet goed zit of waar we niet bij kunnen ..... moeilijk.
Meneer blijft zitten en ik maak van afstand maar een paar foto's, het zag er ook zo komisch uit. Dan loopt E toch voorzichtig richting valkje die nog met de vleugels wijd in dat groen ligt.
Nu lukte het E wel om hem te pakken, zonder tegenstribbelen. Piet en E zijn met de auto naar het gebouw gereden en hebben hem daar op een veilige plek gezet. Een plek waar ie rustig kan bijkomen van zijn avontuur.
Laten we hopen dat zijn volgende vlucht beter gaat en ie geleerd heeft van zijn gestuntel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#42 Bericht door Gawo »

Wat een komische en prachtige foto’s bij een heel goed verhaal leverde het jullie gisteren op om na het eten “ even” te gaan kijken.
Zo verontwaardig kunnen ze dan kijken als het ze niet gelukt is om dat te doen wat er in dat koppie zat, zoals een bepaald doel bereiken.
Heel goed dat ie nu weer veilig zit. :D

ElleH
Berichten: 49
Lid geworden op: maandag 20 mei 2019, 21:11:37

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#43 Bericht door ElleH »

Wat een mooi verhaal met schitterende foto,s erbij . Daar wordt je op de vroeg ochten wel vrolijk van :D mooi hoor

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#44 Bericht door GerritE »

Dit vind ik ook mooier lezen op de vroege morgen dan de ochtendkrant.die ik inderdaad geen lees. :thumleft:
Maar het blijft spannend die eerste vluchten.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#45 Bericht door Falcon »

Dat is zeker een bijzonder verhaal.
En het leverde hele mooie foto's op.
Voor valkje een heel avontuur, en voor jullie een hele belevenis, wat je niet had willen missen, nu het ook allemaal goed is afgelopen, juist omdat jullie er waren.
Zo konden jullie valkje weer veilig thuis brengen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#46 Bericht door marian53 »

Geweldig om zo iets mee te mogen maken prachtige foto's trouwens van dat valkje :D :D

Gebruikersavatar
Nilfisk
Berichten: 248
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:44:00
Locatie: Amersfoort

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#47 Bericht door Nilfisk »

Mooie foto's en een geweldig verhaal.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#48 Bericht door Dorine »

Vanmiddag even gekeken of ik de 4 jonkies kon vinden.
Als ik aankom zit JH op het rooster en links om het hoekje van de goot een jonkie.
Dan loop ik verder om de linkse kant van het gebouw te zien en zie op de dakrand een valk liggen, tja dat moet ook een jonkie zijn zo te zien.

Afbeelding

En vanaf die zijkant zie ik op het hoekje voorkant/zijkant boven op een schoteltje ook een jonkie zitten.
Dan maar even weer terug om de rechtse kant te checken en daar zit ook een jonkie

Afbeelding

Dan denk je 4 jonkies gezien te hebben en JH maar als ik de foto's nog een goed bekijk blijkt die luie liggende valk geen jonkie te zijn maar 37.
Ik loop nog even richting mast bij Franke en daar is het druk. Op het parkeerterrein is een onderdeel van DutchTechnologyWeek aan de gang en dat maakt gelijk duidelijk waarom beide ouders op het gebouw aanwezig zijn.
Voordat ik naar de achterzijde ga zet ik JH nog even op de foto samen met het jonkie van de hoek, die liep wat heen en weer, zal wel het vrouwtje zijn die een paar dagen terug nog in de kast zat.

Afbeelding

Aan de achterzijde blijkt dat die luie valk idd 37 is

Afbeelding

Mevrouw was niet op haar gemak, ze huppelde zoals je een jonge valk ziet doen over de dakrand naar de voorzijde. Ze zal balen dat de mast vandaag geen doen was.
En nog een foto van de schotelzitter en dat jonge vrouwtje dat even daarvoor nog onder de kast zat zit inmiddels weer op de hoek,
of het moet zijn dat er toch 2 in de goot gelegen hebben en ik er steeds maar één zag.

Afbeelding

Tja, drie of alle vier de jonkies gezien ...... ik weet het niet, twijfel heel erg en houdt het maar op drie.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#49 Bericht door marian53 »

Ziet er goed uit , en de ouder 37 zo ontspannen in de goot nou dan zal het wel goed zijn .Is ook niet makelijk want ze zitten niet stil voor je :)

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Helmond - Voergroep Zuid (37 en JH) 2019

#50 Bericht door Gawo »

Mooi hoor Dorine :D
Ja dat tellen is zo lastig nu, dan ligt de ene ergens plat en zie je verderop weer een jonkie, weet je niet soms of het die ene of de andere is.
Ik ken dat probleem maar al te goed.
En netjes op een rij voor een foto komt maar zo zelden voor, dan heb je echt mazzel.

Gesloten