Stamtafel 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#476 Bericht door Gawo »

AnneMarie schreef: dinsdag 1 december 2020, 19:53:12 Ach Gerrit, na 8 maanden maak ik mij niet meer boos als mensen ietwat te dichtbij komen. Maar ik zou wel graag, net zoals jouw katten en de mijne de hele winter in een mandje of doos willen slapen in de hoop dat als ik wakker word de Corona-ellende voorbij is. Helaas, zo werkt het niet.
Ook ik zo graag een winterslaap houden en pas wakker willen worden als dit allemaal voorbij is.
Toch houd ik er rekening mee dat het nooit meer wordt als voor corona.
Als dit is overwonnen, komt er wel weer een nieuwe pandemie.
Denk je dat het allemaal al slim is, dan nu die nog besmettelijker mutatie van het virus.
Het is elke keer schakelen, en ik merk dat ik een mens ben die daar toch moeite mee heeft.
Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Tja en dat is nu allemaal anders, maar het heeft wel invloed om mij.
Ik houd mij wel aan de regels hoor, ik ben veel te bang voor het virus.
Ik maak mij ook boos en ben verontwaardigd als ik sommige beelden zie op tv.
Mijn zwager in Oostenrijk heeft ook sinds begin November corona en heeft daar een paar weken op ic gelegen.
Gelukkig hoefde hij niet in coma gebracht te worden.
Inmiddels is hij al drie weken van ic af en over gebracht naar een longziekenhuis, hij zit nog steeds aan de zuurstof.
Wat dat moet worden, ik weet het niet.
Die vriend die in Maart corona had op gelopen , loopt nog steeds heel moeilijk achter rollator, we brengen hem elke maandag nog steeds een bord eten.
Andere dagen doen anderen dat.
En dan zijn dit twee voorbeelden van mensen in onze omgeving die heel ziek zijn geweest van corona en het wel hebben overleefd.
Dat rommelt dus allemaal in mijn koppie.
Dan mijn moeder, gelukkig heb ik geen zorgen meer om haar die mij bijna doet stikken.
In verzorginghuis kunnen ze veel beter met het team voor haar zorgen dan Jan en ik samen.
Dat was gewoon niet vol te houden.
Maar wel heel vervelend dat zij die realiteit niet meer in ziet en soms heel boos is op mij.
Dan kom ik toch verdrietig bij haar vandaan en ben die dag toch van slag.
Zo even een update van hier en weten jullie waarom ik even wat minder hier aanwezig was.

En sinds woensdag kan ik niet meer bij mijn foto's :shock: :cry:
Al mijn foto's staan op My Cloud Home en pc zag hem niet meer.
Jan is al bezig geweest met een ondersteuner, maar dat was allemaal in het engels .
We weten dat het niet weg is, alleen zijn we nog niet zover dat we erbij kunnen, grrrrrrrrrr.
Was ik net met Kyans album bezig, alle foto's van 2019 uit gezocht die ik wilde gebruiken.
Gek zag je ook foto's terug van een bomvolle arena in Maart 2019 met Erik.
Dus dat is voor nu even flinke tegenvaller.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4925
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#477 Bericht door Falcon »

José, je hebt dus nog steeds veel op je bordje liggen.
Zieke (covid-19) mensen in je directe omgeving hakt erin lees ik.
Dan de omgang met je moeder, die soms echt pittig is.
Herken de situatie, leef met je mee.
En nu zijn er ook nog minder mogelijkheden om je zinnen te verzetten.
Een virtuele knuffel en bloemetje dan maar. :flower:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#478 Bericht door marian53 »

Ja Jose wat herken ik mezelf in jou woorden ,maar ik ben ook bang dat het nog heel lang gaat duren , en we moeten her er maar het beste van maken .Maar nu met die nieuwe mutatie hakt het er wel weer in de angst .ik hoop dat het met je zwager goed gaat ,,en die vriend tjee die heeft nog n lange weg te gaan ,probeer dan maar eens positief te zijn . Gekukkig dat je nu minder zorg hebt over je moeder , die word goed verzorgt ,En dat ze boos is op je ,dat herken ik van mijn moeder . Je hebt er ook een gezegde van was sich liebt ,das neckt sich ..Het jammere ervan is dat je dan toch weer er van overstuur raakt ,je doet het goed Jose,twijfel daar maar niet aan ,want het ligt ook in jou aard ,altijd goed voor de mensen te willen zorgen .Dus geniet maar lekker je verdient het .En ik hoop dat je snel je fotos terug hebt .want dat is helemaal n domper voor je .En ja het is overal rustig nu met de valken dus logisch dat je minder op het forum zit ,.Blijf gezond en doe het rustig aan . :flower:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#479 Bericht door Gawo »

Ik weet niet of ik nog verder een kans krijg om Jupiter/Saturnus op de foto te krijgen als " ster van Bethlehem".
Nu hier regen en heel bewolkt, misschien straks tussen half zes en zes dat het op geklaard is.
Nu heb ik in ieder geval de foto van gisteren.
Midden op de foto voor als iemand zich dat afvraagt ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2020

#480 Bericht door Yleor »

Ah Dorine, kissing each other ;)
Ik heb alleen even deze pagina gelezen, met het grote verhaal van José. Die vervreemding voel ik ook, het kan bijna niet meer worden zoals voorheen. Enerzijds ben ik blij met de rust in Amsterdam, gisteren in een vrijwel uitgestorven stad langs de wallen de vogels kunnen tellen, je hoort ze gewoon! Anderzijds, als ik weer mijn mondkapje opdoe bij het betreden van AH, dan denk ik wel aan de gekte van het moment. Een jaar geleden keek je op van mensen met een mondkapje, dat waren alleen de Chinezen en Japanners. Ik ben heel benieuwd naar over een jaar. Na de vaccinaties.
Voor nu wens ik iedereen hier een goed en gezond 2021! Aan de winterslaper en de mantelzorger, aan de kattenmens en de fotograaf.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#481 Bericht door Dorine »

Tja ..... corona.
Ook ik vraag me af hoe het allemaal verder gaat en of we er ooit vanaf komen.
En soms vraag ik me ook af waar het vandaan komt. Er zijn verschillende verhalen en vraag me daarom ook af of we het ooit te weten komen.

Voor eind april 2 weken Lesbos geboekt (van de voucher die we hadden van dit jaar) maar of die vakantie doorgaat .... ben bang van niet.
Gelukkig hebben wij geen ernstige coronapatienten in onze familie of omgeving en hopelijk kunnen we dat zo houden.

Youp van het Hek was weer geniaal met zijn parodie op "Flappie". Paar dagen terug ook flinke drukte in Eindhoven met honderden doemdenkers :-(
https://youtu.be/vsQaOhdZd70

De kerstinkopen voor onder de boom had ik al binnen. Voelde na Sint al wel aankomen dat alles weer op slot zou gaan. 8 december lekker en nog rustig de inkopen gedaan.
Verder dan dat kom ik niet, wij beide niet en ook de kids houden het erg rustig, gelukkig.
Afgelopen week is het toilet beneden verbouwd, hangend toilet gemaakt, opnieuw betegeld en morgen komen ze toilet en fonteintje plaatsen en daarna nog afkitten.
In het weekend muren en plafond in de hal getext en deuren geschilderd dus als het goed is, is morgen weer een karwei achter de rug. Op naar de volgende.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#482 Bericht door marian53 »

Zo mooi klaar dus voor de kerst ,Dorine en ach verven en texen , ik word er bijna een prof in , maar altijd wel leuk dat je iets ziet veranderen :)
Ja en hoe de rest gaat lopen de aankomende feestdagen , dat zien we wel weer , soms baal je wel , maar aan de andere kant , mag ik gelukkig niet klagen , zover ik weet nergens in de fam corona , dus voorlopig gaat het goed , en dat wil ik graag zo houden . :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4925
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#483 Bericht door Falcon »

Dank je wel José. Fijn dat je al een foto hebt kunnen maken.
Gisteren nog een kunnen maken?

Roely jij ook bedankt, met een mooie foto van de draaihals.
Rustig in Amsterdam is prettig, maar wel dubbel.

Dorine, zou fijn zijn als jullie toch tegen die tijd op vakantie kunnen. Misschien als je ingeënt bent?
Hoewel dat best een tijd in beslag zal nemen.
Zeker omdat je twee prikken nodig hebt.
Prettig om de klussen in huis klaar te krijgen voor de kerst.

Ook hier geen zieken in onze directe omgeving.
Hopelijk blijft dat zo.

Wens jullie ook goede kerstdagen toe en een gezond nieuwjaar.
Hoop dat we 'spoedig' weer normaal met elkaar om kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4925
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#484 Bericht door Falcon »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#485 Bericht door Dorine »

Je foto was goed gelukt José.

Als je werkzaamheden uit handen geeft ...... zucht.
Zal jullie de details besparen maar het huilen staat me soms nader dan het lachen.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#486 Bericht door Gawo »

Problemen met toilet Dorine?
Want ik begreep dat ze dinsdag toilet en fonteintje gingen plaatsen en afkitten.

Youp van het Hek had ik op tv gezien en ik vond de parodie ook geweldig.
Ook ik had Sinterklaas en kerst inkopen ruim op tijd binnen.
Tja Sint dit jaar dus anders gevierd.
Geen Sint en Pieten op bezoek en ook niet met elkaar.
Dan is er geen anderhalve meter te handhaven en we zouden dan ook met 1 persoon teveel zijn.
Dus ene dag naar De Meern geweest en een andere dag naar Zwolle.
Ook Kerst vieren we niet met elkaar, maar apart.
Vanmiddag haal ik mijn moeder even voor een huisbezoek, ben benieuwd hoe dat gaat.
Dat is elke keer afwachten hoe ze is.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#487 Bericht door Gawo »

Ik ben daarna niet meer geweest om een foto te maken van Jupiter/Saturnus.
Alles zat hier pot dicht.
Had nog mazzel zondag, want ook toen veel bewolking.
We gingen van huis zo van even kijken op een bepaalde locatie die we in ons hoofd hadden of we het daar zouden zien.
Jan heeft een appje op zijn telefoon, waar je de planeten en sterrenbeelden kan zien, best wel grappig.
Zondag had ik alleen de 60D mee en een licht gevoelige lens van Guido.
Ik wilde het ook proberen met de 7 Mark en telelens, maar ja dat is dus niet gelukt.
Als het goed is moet het morgenavond niet zo bewolkt zijn en ook goed zichtbaar, alhoewel ze nu weer iets verder uit elkaar staan.
Maar morgen avond kan ik niet, dan komen Guido en Det en kids.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#488 Bericht door marian53 »

O dan moet het erg zijn , als jij dit schrijft Dorine , ik heb het geluk dat ik n paar broers heb met gouden handen ,En die me helpen met dingen die ik echt zelf niet kan , maar ik begrijp het wel , je geeft iets uit handen en dan denk je nou dat had ik beter zelf kunnen doen < maar dubbel vervelend vlak voor de kerst .Ik hoop dat het nog goed komt .

Ja Sinterklaas , nee dat vier ik al jaren niet meer , maar mis de leuke foto's wel nu van je José , wel ontzettend jammer voor jullie , en ook de kerst gaat niet lukken voor je, jammer .

Hier in de stad is het vreemd stil ,behalve op woensdag en zaterdag , dan zijn er nog wat groenten en bloemen koopmannen net als de eerste Lock down , normaal is de parade vol gebouwd met kraampjes en n ijsbaan etc in het midden een grote kerstboom , van Joris , ja die staat er alleen te pronken met niks niemand nada om zich heen , ze hadden hem beter in het bos kunnen laten staan .

Ik hoop dat je moeder vandaag een goede dag heeft José , en dat je erop terug kan kijken met een lach , ik kruis mn vingers voor je .Succes .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#489 Bericht door Dorine »

Ik duim voor je José dat het een geslaagd bezoek wordt.

Marian, er zijn van die dingen die je zelf niet kunt doen.
Afvoer moest helemaal verlegd worden, van afvoer in de grond naar in de muur vanwege hangend toilet.
En tegels zetten gaat zelf ook niet lukken.
Dan geeft je het hele gedoe uit handen maar je moet er met je neus op blijven staan anders gaat het fout.
Waterleiding van het fonteintje moest verlegd worden wat niet op de tekening stond, afvoer fonteintje moest eigenlijk ook iets verlegd worden maar nee dat was niet nodig, gevolg dat de chiffon nu scheef zit.
De wc pot die ik besteld had is niet meer leverbaar, had ik ze gezegd maar nee, daar konden ze nog steeds aankomen, nou niet dus, was niet de pot die ik besteld had.
Nu zit er een randloze pot in (ik had er eentje met nog een klein randje besteld) en daar spettert water over. Moet er weer iets in het reservoir en dat was er niet.
Spiegel die opgehangen moet worden, zeg ik: zorg dat de onderkant een centimeter over de voeg van de tegels valt, is mooier, rustiger en mocht ie iets of wat scheef zijn zie je dat niet. Hangt dat ding, onderkant een centimeter boven de voeg. Hang maar opnieuw op, dus weer 2 gaatjes boren.
En het kitwerk is een drama, inmiddels de nodige randen opnieuw laten doen en zit nu al het andere ook onder de kit. De vloertegels helemaal, een heel dun laagje en of er dat nog afgaat, ik vrees, en bovendien is het spiegelglad,
Menno ging gister bijna onderuit. Spul blijft ook aan je schoenen hangen en komt zo ook op de tegels elders beneden en ook die worden zo spiegelglad.
En zo zijn er nog meer dingen geweest, niks afdekken of zo, met kappen in de vloer lagen de stukken beton en cement overal in de hal, gewoon op de vloer.
Ik weet, als je gaat verbouwen heb je rotzooi, rommel en stof maar ik ben heel blij dat ik een tegelvloer heb, parket of laminaat had je af kunnen schrijven.
En dan vooraf zeggen dat ze alles netjes afdekken en geen rommel achter later ..... yep :-(
De badkamer zit nog in de planning maar of ik die laat doen, daar moet ik nog wat nachtjes over slapen.
Het karwei zou 5 dagen duren maar zijn er 7 geworden en nog niet opgeleverd, dat wordt na nieuwjaar.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2533
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#490 Bericht door GerritE »

marian53 schreef: woensdag 23 december 2020, 9:41:11 ik heb het geluk dat ik n paar broers heb met gouden handen
Je laat me spontaan lachen en ik denk daarbij aan een glazen plaat. ;)
Maar lachen is wel gezond. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#491 Bericht door marian53 »

Ja dat klopt Gerrit ,dat begrijpen we bijde mn broer en ik nog steeds niet 😃😃wat stonden wij raar te kijken toen , maar verder is alles gelukkig goed gegaan . Er gebeuren natuurlijk wel eens dingen die anders bedoelt zijn Maar De ellende die Dorinne nu heeft gehad is nog veel erger.
En inderdaad kan je niet alles zelf ,maar hier springen toch echt wel de tranen van in je ogen als het gebeurd En het kost jenog n hoop geld ook
. Zie het maar eens veranderd , want zo gou ze dr geld binnen hebben dan word er weinig verder gedaan , dit zijn echte beunhazen geweest , vermoed ik .
Ik hoop oprecht dat ze het nog goed kunnen maken .

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#492 Bericht door marian53 »

Ik zag dat ik hem 2 keer geplaatst had . Sterkte Dorine .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4925
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#493 Bericht door Falcon »

Dorine, wat een drama.

José, hoop dat je een goede middag met je moeder hebt gehad.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#494 Bericht door Dorine »

Niks beunhazen.
De vloer heb ik inmiddels redelijk schoon. Had op internet gevonden dat aceton of wasbenzine ook goed werkt.
Idd voorzichtig aceton gebruikt en er zitten geen vlekken meer en is niet meer glad.
Betaald heb ik nog niet.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#495 Bericht door marian53 »

Nou gelukkig dat je dan nog niet betaald hebt ,ik wens je veel sterte .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#496 Bericht door Gawo »

Wat een gedoe Dorine, denk je dat geef ik uit handen en dan komt het goed voor elkaar en dan dit.
En ook nog zoveel extra werk om kit van tegels af te halen en zorgen dat je vloer niet meer glas is.
En dat allemaal net voor Kerst.

Bezoek van mijn moeder was goed gegaan.
Ze vroeg zelfs na bijna twee uur, hoe laat moet ik thuis zijn?
Dat woordje Thuis, klonk als muziek in mijn oren.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4925
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#497 Bericht door Falcon »

Fijn José.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8462
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#498 Bericht door marian53 »

Inderdad fijn om te horen .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#499 Bericht door Dorine »

Dat is mooi José.
Een mooiere bevestiging dat ze het naar haar zin heeft krijg je niet.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2533
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#500 Bericht door GerritE »

Ha ha tis wat met die hangende toiletten.
Meestal metselen ze er een muurtje voor, moet je wel opletten dat je dadelijk niet met de knietjes tegen je toiletdeur zit.
Of je moet een grotere toiletruimte hebben.
Maar de meeste noemen het toch het kleinste kamertje.
Ik heb ff de foto opgezocht want vroeger maakte ik al overal een foto van.
Het was blijkbaar in 1988 en ik haalde het binnenblad weg of binnen muur zodat het toilet wat naar achteren kwam.
Die verwarming hangt nu ook boven tegen het plafond want die hangt daar ook enkel om je ellebogen aan te stoten.
Je ziet de vroegere drukker nog zitten en het raampje zat ook uit het midden ivm. de stortpijp.
Ja dat waren nog is tijden, maar je kan het nog wel zien hoe het ooit was als je er oog voor hebt.
Maar als ze gaan kitten dan let maar op. hier zijn enkel cementvoegen en niks niet kitten.
Das onhandig poetsen met die kit en heeft niet het eeuwig leven.
Maar ik zag het ook vaak in de woningbouw er kwam zelfs een speciaal kitbedrijf om de natte ruimtes te kitten.
Maar ik nam wel een loodgieter en een tegelzetter in de arm, nee alles doe ik ook niet.
En tegenwoordig heel weinig meer. als er dagelijks gebruik van maken. :D
Afbeelding

Gesloten