Stamtafel 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#101 Bericht door Gawo »

Prachtige foto's Herma en dat met telefoon.

Ik vind het toch wel een rare tijd nu en met die Corona.
Klagende kinderen over de kleinkinderen die ze nu les moeten geven.
Een moeder die morgen niet meer op de honden wil passen morgen ( =kussens van bank en stoeltjes).
Enfin tussen het hh werk door vandaag even de camera erbij gehad om mijn focus op wat anders te hebben, maar door de wind viel dat niet mee :?
Maar goed ik ben even bezig geweest en van de onderwerpen werd ik wel vrolijk ;)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#102 Bericht door marian53 »

Ja dat doet je goed José, lekker even buiten en je hebt mooie foto's . :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#103 Bericht door Dorine »

Leuke foto's José.

Het is een gekke tijd nu ja, onwerkelijk eigenlijk.
Wij houden ons hier goed aan de richtlijnen maar wat je zoal tegenkomt op social media ....... wat lopen er veel hersenloze zielen rond.
In Zandvoort kon je vanmiddag op de boulevard over de koppen lopen, bij de bloesemtuin stonden heel veel mensen te wachten, op elkaar naast een bord waarop stond dat je minimaal 1,5 meter afstand moet houden.
Als dit zo door blijft gaan komt er geheid een lockdown.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#104 Bericht door Falcon »

José wat een prachtige foto's!
Heerlijk om even al je aandacht te kunnen richten op het maken van mooie foto's.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#105 Bericht door marian53 »

Klinkt misschien vervelend Dorine , maar sommige mensen verdienen ook niet beter.Hier in Nederland denken ze zeker ,dat ze godenkinderen zijn .
Leren ze het nu nooit , Je ziet het toch in andere landen en je word constant gewaarschuwd hier wat voor gevolgen het kan hebben .

Ik ga ook fietsen met een groepje , maar we letten echt wel op dat we voldoende uit elkaar staan.
Heel even in het begin vorige week, waren we het echt even vergeten .
Restaurantjes zijn dicht dus nemen we onze eigen koffie mee , de afspraak is ook ben je verkouden etc , dan blijf je gewoon thuis .
Tijdens de pauze zaten we toch echt te dicht bij elkaar tot dat iemand de opmerking maakte, opletten mensen, nu letten we extra op .
Maar ook op elkaar.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#106 Bericht door Falcon »

Degenen die de regels aan hun laars lappen, verpesten het voor anderen. Meer zieken en doden tot gevolg en straks alles op slot.
Onvoorstelbaar, ik begrijp het echt niet.

Zelf ga ik met een grote boog om anderen heen, maar het voelt alsof je bewust niets met de ander te maken wil hebben. Het is zo tegennatuurlijk, maar o zo noodzakelijk. En dan nog, geeft het geen garantie.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#107 Bericht door Dorine »

Tja, het blijft moeilijk voor mensen om dingen op te volgen.
Maar ergens, wel ver weg, vind ik de overheid daar ook een beetje schuld aan.
Hier wordt niet getest zoals in andere landen dus krijg je ook cijfers die veel lager liggen wat besmettingen betreft en dan denken mensen al snel, hier valt het nog wel mee.
Vandaar dat ik het ook niet begrijp waarom er geen getallen worden genoemd van besmettingen met milde klachten die wel bij huisartsen bekend zijn maar die niet getest zijn.
Grote kans dat je dan op heel andere getallen uitkomt waar mensen wel van schrikken.
Tegelijkertijd vraag ik me dan ook af, hoe goed is onze gezondheidszorg als we hier maar zo'n lage capaciteit hebben om te testen in vergelijk met andere landen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#108 Bericht door Falcon »

Dat er zo weinig getest wordt en tekort aan testmateriaal is, snap ik ook niet.
Maar ook dan kunnen mensen denken, dat er in verhouding maar "weinig" mensen in het ziekenhuis komen en ernstig ziek zijn. En alsnog niet beseffen wat de impact is.

Kreeg trouwens net een alert melding, houdt 1,5 meter afstand. Hopelijk hebben veel mensen dat aanstaan en vooral dat ze ervan schrikken en zich er dus aan gaan houden.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#109 Bericht door Gawo »

Hier thuis ging ook alarm af van sonos apparatuur.
Ik ben zo blij dat ik een tuin heb zodat ik gisteren toch die foto's kon maken.
Ook maar een beetje rommelen in de tuin, groene kliko zit stampvol ;)
Dinsdag kan die weer aan de straat, fijn dat die mensen nog gewoon door kunnen gaan met hun werk.
Maar ik vind het allemaal een rare ervaring, lijkt onbeleefd, maar is het niet.
Zoals huisarts van de week bij mama, geen handen geven, deurklinken die ik open maak etc.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#110 Bericht door Dorine »

Onze huisarts geeft al heel lang geen hand meer als je komt.
Het schijnt heel goed te werken tegen besmettingen, zeker in de periodes dat er van allerhande griepvirussen ronddwalen.
Dus dat het nu massaal gedaan wordt snap ik goed. Het is even wennen ja, dat klopt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#111 Bericht door GerritE »

Zal ik ook mijn steentje bijdragen hierover.
Tis maar goed dat ik weinig kennissen heb, niet meer hoef te gaan werken, kan ik mooi afstand houden.
En in groepsverband gaan fietsen wordt afgeraden, dus daar kunnen we kort over zijn.
En mijn buurman nodigde me uit voor koffie en gebak op zijn verjaardag, dat heb ik afgeslagen.
Mijn achterbuurvrouw nodigde me ook al uit voor koffie, nee dank U.
Misschien dat ze toch een beetje begaan zijn met die 'oude man' ? :roll:
En me zus doe ik gewoon video watsappen, dat kan ze nog wel. :D
Je mag mij gerust voor gek verklaren; dat ben ik ook maar, niet op jou zeg ik dan altijd. 8)
Och ik kan me goed alleen vermaken met mijn computertje (s) en die katten.
Ik krijg wel schrale handen van die telkens wassen, moet ik ze s'avonds weer invetten voor ik slapen ga.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte in deze tijd, ook die het er moeilijker mee hebben als ik.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#112 Bericht door marian53 »

Bij RIVM staan wel cijfers bv 3631 positief geteste personen , nou ik zou maal 4 rekenen . :(

Je hebt gelijk Gerrit maar het is ook zo verwarrend Als je dit leest
Waarom fietsen extra bescherming tegen corona biedt

Social Distancing werkt optimaal op de fiets, zo concludeert de Duitse overheid. Bovendien sterk je je longen en kun je ook anderen niet besmetten.

Wie mobiel wil blijven in tijden van corona, kan het beste overstappen op de fiets, zo concludeert het Duitse opinieblad Der Spiegel. De Duitse minister van Volksgezondheid pleitte al eerder voor het gebruik van de fiets, omdat op die manier het risico van besmetting wordt verminderd.

Het vermijden van bussen en treinen verlaagt het risico op infectie omdat het coronavirus voornamelijk wordt overgedragen door microdruppels. De kans om deze in te ademen tijdens het fietsen is volgens de Duitse viroloog Michael Barczok ‘nul’. Het is volgens Duitse experts daarmee ‘de perfecte vorm van zelfbescherming'.

Door te fietsen blijf je niet alleen op afstand van anderen, maar loop je ook minder risico om besmet te worden door het aanraken van oppervlakken. Volgens een studie kan de ziekteverwekker tot negen dagen overleven op oppervlakken en dan mogelijk nog steeds infectieus zijn. Elke vorm van openbaar vervoer vormt daarom een fundamenteel risico.

Bijkomend voordeel is dat je zelf ook geen anderen kunt besmetten op de fiets. Bovendien leidt fietsen tot een lagere bloeddruk en is het goed voor diabetici. Mensen met hart- en vaatziekten en diabetes hebben een groter risico op een ernstiger verloop van Covid-19, schrijft het Robert Koch Institute op zijn website.

Maar eigenlijk heeft fietsen een positief effect op bijna iedereen. Bij ritmisch fietsen worden de luchtwegen goed geventileerd en wordt het bloed beter aangevoerd, adlus Barczok. ,,Je ademt intenser en daarmee reinig je je longen goed. Dat is optimaal als het gaat om virusbescherming.”


en hier word het weer afgeraden , ik heb dus ook besloten wel te fietsen , maar niet met de groep .

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#113 Bericht door marian53 »

En verder heb ik wel gewandeld , maar probeer op afstand te blijven en dan krijg je weer de mensen die je passeren van achter uit , alarm ging af we stonden net op de dijk bij de Bossche Broek , je ziet de mensen naar de telefoon grijpen dus ze lezen het , En dan passeren ze je, dan letten ze niet op ,terwijl ze het een minuut geleden hebben gelezen nog eens extra .
Nou ik blijf zoveel mogelijk binnen .Ik heb het leven nog te lief .

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#114 Bericht door GerritE »

marian53 schreef: zondag 22 maart 2020, 13:32:37 ik heb dus ook besloten wel te fietsen , maar niet met de groep .
Ja zo moet het. Goed bezig. :thumleft:
En wat verwarrend is moet je niet lezen of snel vergeten.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#115 Bericht door marian53 »

Ja je hebt gelijk Gerrit :D

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#116 Bericht door GerritE »

Ik hoef geen gelijk te hebben, wat men allemaal uitspookt moet men zelf weten, daar ga ik niet over.
Maar het verstandigste zal toch wel zijn thuis blijven en geen mensen op gaan zoeken.
Voor nu ga ik lekker slapen, schijnt ook goed te zijn.
Trusten.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#117 Bericht door GerritE »

Zo ik heb de boodschappen al weer binnen.
Flinke schermen voor de cassiere, zelfs nog zijschermpjes eraan.
Het enige wat ik miste was een ruitenwisser met sproeier. 2 zou ook niet hebben misstaan op zo'n scherm. ;)
Maar ze zijn goed bezig voor het personeel.
Winkelmandjes waren weg, mocht niet meer. :shock:
Nou dat was vanmorgen dan de eerste keer dat ik met zo'n kar door de winkel moest.
Gelukkig ging een 2 euro munt er ook in want ja weet ik veel als je die dingen nooit gebruikt.
Maar ja dat heb ik weer gehad, voorlopig kan ik weer vooruit.
Met dank aan de plaatselijke Plus.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#118 Bericht door marian53 »

Nou dat heb je dus al mooi voor elkaar , nu de mensen nog die niet weten wat anderhalve meter is .en ik doe wegwerp, handschoenen aan bij het boodschappen doen , want iedereen heeft die kar vast ,
Ik zal wel bij de zeikerds horen nu , maar ik daar zit ik niet mee :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#119 Bericht door Dorine »

Tja, we moeten nu onze handen tig keer wassen op een dag. Als je niet contactloos pint in een winkel gaat er na het intoetsen van je pin gelijk een hygiënisch doekje over de toetsen.
Handvaten van winkelmandjes en wagentjes worden schoongemaakt en ga zo maar door.
Maar wat doen we met onze mobieltjes?
We zitten met onze handen overal aan, pakken ons mobieltje iedere keer weer en als we dan thuiskomen van boodschappen of wat dan ook,
leggen we ons mobieltje op de aanrecht, wassen netjes en goed onze handen om dan gelijk dat vieze ding weer op te pakken.
Wanneer het geen nut heeft dat ding schoon te houden om het virus tegen te gaan,
waarom gaan er nu dan miljoenen hygiënische doekjes er doorheen om na elke niet contactloze pinbetaling dat pinapparaat weer schoon te maken?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#120 Bericht door GerritE »

Dat ding maak je toch ook gewoon is schoon.
En je neemt 'm niet mee naar de plee.
Beetje creativiteit tonen, of gezond verstand. 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#121 Bericht door Dorine »

Niet mee naar de plee?
De jeugd gaat niet meer zonder dat ding.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#122 Bericht door Gawo »

Gisteravond werden we gebeld , een vriend van ons ligt in Meander op de ic.
Een uur daarvoor was hij naar huisartsen post vanwege benauwdheid en gelijk door naar ziekenhuis.
Tot uitslag bekent is werd hij behandeld als corona patiënt.
Net ruim een uur terug is de uitslag binnen, hij heeft corona.
Wordt twee tot drie weken in coma gehouden.

7 Maart hebben we zijn verjaardag gevierd en zaten we gezellig met een groep lekker dicht bij elkaar in 1 woonkamer.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#123 Bericht door marian53 »

Ja het begint behoorlijk angstig te worden , zeker als je het in je kenniskring hoort , gelukkig hier bij mijn fam nog alles oke .

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#124 Bericht door Piet »

Gawo schreef: maandag 23 maart 2020, 17:42:42 Gisteravond werden we gebeld , een vriend van ons ligt in Meander op de ic.
Een uur daarvoor was hij naar huisartsen post vanwege benauwdheid en gelijk door naar ziekenhuis.
Tot uitslag bekent is werd hij behandeld als corona patiënt.
Net ruim een uur terug is de uitslag binnen, hij heeft corona.
Wordt twee tot drie weken in coma gehouden.

7 Maart hebben we zijn verjaardag gevierd en zaten we gezellig met een groep lekker dicht bij elkaar in 1 woonkamer.
7 maart is 16 dagen geleden, zou je toen besmet zijn geraakt dan zou je binnen 14 dagen ziek geworden moeten zijn.
Lijkt erop dat de "afstand" net groot genoeg is geweest dus.
Maar ik snap dat je bezorgd bent, zou ik ook zijn.
Let goed op jezelf nu, en op anderen.
Ik zou in ieder geval meerdere keren per dag even je temperatuur opnemen.
Sterkte ermee samen.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#125 Bericht door Dorine »

Jeetje, dat komt effe binnen voor jullie en de vriendenkring zo.
Sterkte ermee en pas goed op jezelf!
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gesloten