Stamtafel 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#426 Bericht door marian53 »

Wat een jaar wat een jaar hier is hij nog nooit zo snel gegaan , ondertussen woon ik nu een jaar in mijn nieuwe huis , wat me heel goed bevalt , alhoewel de Corona veel roet in het leven heeft gegooid en eigenlijk nauwelijks op adem ben gekomen
Na het overlijden van twee schoonzussen ,en 3 verhuizingen , 1 van mezelf 2 november , 1 in jan (broer) en 1 in 1 juni (ook broer naar aanleunwoning , gaat het eigenlijk best prima .
Ik geniet van het dwalen door de stad , nu in Corona tijd de rust en de stilte is heerlijk.
M aar voor wie het niet kent die begrijpt het niet ,maar ik zal zeer zeker de carnaval gaan missen ,
Afgelopen jaar zag ik zowat heel Noord hier over de brug wandelen in carnavals keren en muziek instrumenten ,
Zelf loop ik 300 meter en ik sta midden in de stad.
Eigenlijk zit je nu met twee uitersten , de rust is fijn maar ook de festiviteiten zijn fijn .
B,V de leuke dingen zoals Jazz in duktown , muziek op de parade , levenslied op de markt etc is weg , dat heb ik nog niet mee mogen maken vanaf dit adres , maar iedereen zit natuurlijk met die dingen ,.
Er zal wel nog even duren , maar hopen dat het snel terug komt die tijd, zonder angst , want ik heb het er niet op , op dat virus.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#427 Bericht door Falcon »

Het is een bewogen jaar voor je geweest en dan lijkt het sneller dan anders te gaan.
Alweer een jaar na je verhuizing!
Denk dat iedereen dat dubbele wel herkend, maar als je in een stad woont is dat extra merkbaar.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#428 Bericht door Dorine »

Idd een bewogen jaar.
Als de coronacrisis voorbij is komen we snel op bezoek Marian.
Soms merk je nauwelijks iets van corona, ga de wekelijkse boodschappen maar eens doen, als je in de weg staat wordt je net zo vrolijk aan de kant geduwd als voorheen.
En soms nog geduw aan de kassa, sta jij achter je wagentje, degene achter voor zijn/haar wagentje.
Was ik een paar weken geleden nog één van de weinige met een mondkapje in een winkel, gelukkig zijn nu de mensen zonder een uitzondering.
Tja, wat doe je in coronatijd, klussen.
Vorige week 5 deuren en de metalen kozijnen geschilderd, ik zag er best tegenop om er aan te beginnen maar het viel mee om te doen en het is super mooi geworden nu op de overloop.
Boven is nu alles gedaan uitgezonderd de badkamer maar die is ergens in mei juni volgend jaar aan de beurt.
Eerstvolgende klus is wc beneden waar een hangend toilet komt maar dat laten we doen.
Och zo blijven we bezig en vliegt de tijd eigenlijk best hard voorbij.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#429 Bericht door Falcon »

En als alles weer mogelijk is, kunnen we ook weer met meer samen zijn.
Wat zou het fijn zijn om elkaar weer te ontmoeten.
Ondertussen maar via forum of anderszins contact houden.

Dorine heb bewondering voor je klus activiteiten.
Fijn dat het ook naar wens lukt. Succes verder.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#430 Bericht door marian53 »

Ja Dorine , jij bent ondertussen al een volleerd klusser. want hele zolders verbouwen etc , dat is niet mis .
Maar wel zo leuk ook , als het klaar is :D
Het is wel een baantje waar erg licht tegen aan word gekeken , maar het is een hoop werk .schuren , grond verf , lakken 2 keer , nog mazzel dat het metaal is want bij hout is het nog erger dat is schuren , plamuren schuren , grondverf , schuren .lakken lakken .
Ik had mazzel dat ik dat hier niet hoefde alleen de muren een kleurtje te geven .
Maar nu nog je wc , dan ben je mooi voor jaren klaar .

En dan die Corona , tja we zullen nog n poos er doorheen moeten , heel vervelend allemaal , maar we zitten er allemaal mee .Maar die gooit wel heel veel roet in het eten.
En natuurlijk zijn jullie allemaal hier welkom , hopelijk is het snel over .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#431 Bericht door Dorine »

Klopt Marian, het is zo gezegd maar pff, alles is best tijdrovend maar wel leuk om te doen, mij hoor je niet klagen.
Maar voorlopig nog niet klaar.
Over 2 weken komt er een nieuwe garagedeur, binnenkort een waterontharder waar Piet vandaag een gat voor in een muur heeft moeten maken want dat ding heeft een afvoer nodig.
Het komt in de meterkast en de afvoer zit achter een muur.
Vandaag de tuinstoelen en tafels een sopje gegeven en binnen gezet, gras gemaaid want dat blijft groeien en verder wat opgeruimd in de tuin.
En voor je het weet staat de kerstboom weer en is het 2021.
In januari komen ze de terrasoverkapping maken (plat dak met lichtstraat er in) en als het dan weer voorjaar wordt kunnen we aan de tuin beginnen. Nieuw gras en nieuwe bestrating op het terras aan huis.
Och plannen genoeg, wij vervelen ons niet.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#432 Bericht door marian53 »

Als je net zoveel plezier hebt van de terrasoverkapping straks als dat ik had met de mijne , dan denk je ik had dat jaren eerder moeten doen .
De mijne heeft incl licht en de hele ratte plan een goede bestemming gekregen , hij heeft dan ook maar 2 ,5 jaar gestaan bij mij , ja dat mis ik wel smorgens vroeg genieten van mijn tuintje met mijn kopje koffie , maar de buurtjes waar ik 38 jaar naast heb gewoond , waren er nog veel blijer mee , hij is dan ook binnen een week verplaatst en ondertussen staat hij daar nu ook bijna een jaar :D

Daar zal je veel plezier van hebben Dorine .
En een water ontharder ik dacht dat dat zon magneet was die op de leiding werd gezet .Ik ken wel zon osmose apparaat , heeft mn broer een en die brengt mij elke keer een 10 liter kan , zalig voor je ramen geen streep te zien .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#433 Bericht door Gawo »

Het is zeker een bewogen jaar.
En als het weer mag komen ook wij graag een keer op de koffie Marian.
Voor jullie Dorine is het een goed moment om het huis op te knappen en te klussen.
We kunnen verder toch geen kant op en dan hebben jullie dat maar mooi klaar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind deze tijd met corona.
Ook wij houden ons keurig aan de regels, dragen mondkapjes waar nodig zoals winkels, ziekenhuis en verzorgingshuis etc.
Gelukkig mag ik nog steeds bij mijn moeder op bezoek.
Jan zijn moeder zit alweer de tweede week in Lock-down in verzorgingshuis.
Sneu hoor, mag haar kamer niet af en geen bezoek ontvangen, had ze in Maart/April ook al :(

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#434 Bericht door marian53 »

Altijd welkom hoor José :D

Tjee dat is naar ik dacht dat ze die lock down niet meer zouden doen op die manier . kan begrijpen dat de hele oude bejaarden zo iets hebben van mij hoeft het niet meer , hier is bescherming zwaarder dan het virus. :( :( Wat in en in triest zo iets .

En wat is er toch met de wereld aan de hand nu , ze vallen gewoon iut de lucht de brandganzen , en ik las al 6 slechtvalken gevonden , ik ben als de dood dat er hier ook slechtvalken weg vallen het gaat zo snel , want ik las dat het ook al in brabant was de vogelgriep :( :( :(

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#435 Bericht door Dorine »

Van de vogels, vooral in Friesland heb ik gelezen maar van slechtvalken niet Marian.
Waar heb je dat gelezen?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#436 Bericht door marian53 »

Op face book Dorine .Men vertelde door de vogelgriep .
Afbeelding

of het waar is weet ik natuurlijk niet , wel dat ze een slechtvalk uit het water hebben gevist die de ziekte vertoonde die is opgehaald zover ik weet door de dierenambulance .Maar als hij echt de ziekte heeft gehad dan laten ze hem daar niet toe .Men heeft er nog naar gevraagd maar geen antwoord gekregen .

Verder heb ik wel gelezen van de massale sterfte onder de brandganzen van de vogelgriep .

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2020

#437 Bericht door Yleor »

O, wat een naar bericht van die slechtvalken. Zonde zeg, ook van al die brandganzen natuurlijk. Ik hoor er hier in Noord-Holland niet veel over. En al die kippenboerderijen die hun beesten moeten ruimen....

Onze zolder blijkt een walhalla geweest te zijn voor bewaarde spullen, het blijft maar komen. Toch ook leuke vondsten gedaan. Heel verstandig Dorine dat jullie af en toe de boel opruimen, daar hebben wij nooit aan gedacht. Het wordt zo te lezen weer een plaatje bij jullie binnen! Bij ons komt volgende week de schilder langs, vijftien deuren en kozijnen en meer dan 150 meter plint, dat leek me niks om zelf te doen, hoewel ik schilderen leuk vind.

Hartverscheurend hoor, die lockdown in verpleeghuizen. Vandaag was er een opbeurend bericht over een goed werkend vaccin, misschien dat over een half jaar de boel weer normaal kan worden. Ik ben wel benieuwd of mensen dan meteen weer beginnen met handen schudden en zoenen, we zijn nu zo gewend aan afstand.

Vandaag op de terugweg van de tandarts in het Vondelpark gevogeld, ijsvogel op de foto gezet. Dat had toch niemand kunnen denken vroeger, een ijsvogel in een park. Het was heerlijk weer, het leek wel lente. Over vijf weken wordt het ‘s middags alweer lichter, daar leef ik altijd erg naartoe. E. lacht zich daarom altijd een breuk, die houdt van winter en dichte gordijnen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#438 Bericht door marian53 »

Nou jullie zijn ook wel al een poos bezig anders Roely ,met schoonmaken etc en zolder opruimen ja als je jaren er maar in sjouwt dan kom je heel wat tegen .en 15 deuren schilderen en als het nog oude deuren zijn dan is het helemaal veel werk , maar wel het mooiste werk .

14 dagen geleden is mijn onder buurman overleden , de man was 103 en de oudste Bosschenaar , hij speelde elke dan op zijn saxofoon een uurtje , en ik dacht dan ach laat die man toch , wie weet hoe lang nog , Maar ineens geen muziek meer , het is stil , het huis is al leeg , Dan denk ik, kijk nu toch eens ,binnen nog geen 14 dagen is alles weg , opgeruimd , raar idee eigenlijk , enkele maanden terug waren ze nog aan het opnemen iets met Gordon voor de tv en over de oudere mens die nog zelfstandig woonden , heb ik begrepen ., het word nog op tv 16 nov uitgezonden . ben benieuwd .

En ja ik zal toch blij zijn om sommige even een knuffel te kunnen geven als dat weer mag , kijk dat verplichte hoeft van mij ook niet. maar even een hand om de schouder dat heeft een mens wel eens nodig , dus ja ik ben blij als het weer mag , weer gezellig met n groep eten , afgelopen carnaval bv voor de corona was het net een zoete inval hier , een nichtje bleef slapen , die kreeg de sleutel mee (25), want daar heb ik tegen gezegd , je kijkt maar je weet waar eten en drinken staat , dus bedien jezelf ,En onverwacht n stel mee uit de stad , en wat eten we werd er geroepen , ik zeg spaggetti (dat is het makkelijkst ) , ben je bijna klaar met eten , telefoon en tantetje wat eet jij , ik zeg kom maar , maar wel zelfbediening hier , tja dat zijn toch de dingen die je mist , het is nu stil in huis , dus ik zal blij zijn :) voor de rest van die dagen pannen soep gemaakt en broodjes voor je vertrekt en de rest savonds maar uit eten gegaan , was ook makkelijk .

Maar dit jaar zit het er niet in , dat zou te snel zijn vermoed ik ..

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#439 Bericht door Falcon »

Wat een ijver bij jullie. Maar met verhuizen voor de deur, wel een noodzakelijke klus.
Het verven is in jullie nieuwe huis?
Of in het oude zodat het er goed uitziet en beter verkoopbaar is?

Ik kom nog steeds tot weinig actie. Ben al blij dat ik de gewone zaken doe.
Probeer wel steeds een klein onderdeel achterstallig onderhoud te doen, maar vlot nog niet zoals ik graag zou zien.
Het afgelopen jaar was intensief, dus niet verwonderlijk allemaal. ;)

Ik kan me goed voorstellen dat je de gezelligheid en zoete inval mist Marian.
En het zal nog wel een tijd duren voordat het leven zijn normale loop weer gaat nemen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#440 Bericht door marian53 »

Doe gewoon rustig aan Helma , ook jij hebt een behoorlijk zwaar jaar achter de rug m met je moeder , en geestelijk tot rust komen , is toch moeilijker dan lichamelijk .
Afbeelding

Zo zag vanmorgen de Parade eruit , een jaar geleden stond het helemaal vol met clubkes en carnavals mensen .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#441 Bericht door Gawo »

Herma, heel herkenbaar.
Jan en ik beginnen nu wat lucht te krijgen.

Marian jouw bericht over vogelgriep die vele vogels treft, waaronder ook slechtvalken staat nu ook bij RTL nieuws.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vogelgriep

Roely gisteren was het hier in Amersfoort ook prachtig weer.
En we gaan rond 13.00 uur naar Zwolle en ik zeg nog tegen Jan, het is gewoon zonde om in de auto te zitten, het is buiten zo mooi .
Ik had het nog maar net gezegd en bij Hasselt ineens mist :shock:
En verder heb ik alleen maar mist gezien in Zwolle.
Gelukkig toen we s'avonds naar huis gingen alleen nog Zwolle in de mist, op de snelweg klaarde het steeds meer op.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2020

#442 Bericht door Yleor »

Het schilderen is inderdaad in het nieuwe huis Herma, in het oude doen we niks meer, daar gaat toch meteen de aannemer in. Vroeger nam je nog wel eens wat over van de vorige bewoners, dat is er tegenwoordig echt niet meer bij.

Ik ga het carnaval niet missen Marian, als kind deed ik in Tilburg wel mee en het enige wat ik me ervan herinner is dat het altijd verschrikkelijk koud was. Mijn moeder maakte altijd royale verkleedkleren die ik over dikke winterkleren aan kon, maar evengoed zag ik blauw van de kou. Sint Maarten is een beetje wel en een beetje niet doorgegaan begreep ik. Een dochter van vrienden van ons in Krommenie ging wel weer met háár babydochter en het lichtje van een mobiele telefoon langs de deuren :-), het bloed kruipt .... Het is echt iets van boven het Noordzeekanaal. In Zaandam haalde ik als kind zakken vol snoep op. (ik verhuisde nogal eens)

Goh, wat een roerend verhaal over die oude saxofoonspeler, dat zal wel melancholiek hebben geklonken zo op het laatst, je hebt echt wel wat adem nodig. Leuk dat die man dat nog elke dag deed, een oude liefde natuurlijk.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#443 Bericht door marian53 »

ja in welke aflevering hij komt weet ik niet ,De eerste afl is op 16 nov 21.30, SBS6 Het gaat over 100 jaar jong , soms zag ik hem rondjes lopen rond zijn tafeltje op zijn terras , Ook weet ik dat hij elke dag oefeningen deed bij het aanrecht , en dan zong hij ..Ik schreef saxofoon , maar het was zijn klarinet waarop hij elke dag n uurtje speelde , meestal s'middags rond n uur of 4

AfbeeldingMartin Craane .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#444 Bericht door Falcon »

Prachtig als je dan zo oud wordt en nog zoveel kunt, zelfs klarinet spelen en dat hij tot het eind thuis kon blijven wonen.
Het zijn er maar weinigen gegeven.
Dat je hem mist snap ik goed.

Ken iemand die 99 is en ook nog zo vitaal en goed bij de tijd is. En ook nog volop geniet van het leven.
Haar moeder is ruim over de 100 geworden, dus als het in de genen zit, gaat ze vast nog wel een tijd mee ;)

Zal programma serie opnemen, dan zie ik hem vast wel in een van de afleveringen voorbij komen.
Lijkt me sowieso een interessant programma.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#445 Bericht door GerritE »

Tis hier al -1 en het kan -4 worden zegt men, of het waar is?
Tip: doe de buitenkraantjes even aftappen of toedekken voor deze ene nacht, of weet ik wat er allemaal stuk kan vriezen bij jullie.
De katten zitten ook voor het eerst samen in het houten hokje, dat komt vast niet door het warme weer. :D
Afbeelding
EDIT: Oke de tijd heb ik nu goed ingesteld op toestel. 8)
Die tamme van de buren heeft het beter bekeken, heeft de poef in huis opgeeist.
Maar zal zijn rust vannacht wel in het schuurtje verder moeten zetten.
Want ik slaap wel graag alleen. 8) en dat wil ik zo nog even houden. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#446 Bericht door Gawo »

Die katten hebben het goed bij jou :)

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#447 Bericht door GerritE »

Ach ik heb het ook niet slecht al zeg ik het zelf. :D
Maar die buurkat maakt het wel bont, ligt al weer op de poef.
Terwijl de buuf zelf ook thuis is moet thuiswerken ivm Corona.
Maar het zal wel door haar dochtertje komen die knuffelen met de kat en dat wil de kat niet.
Had dan een hond aangeschaft.
Afbeelding
En die Blondy blijft ook redelijk in de buurt en zeker met dit regenachtige weer.
Afbeelding
Die tijgerprint, Billy is dan echt meer een zwerver en is er meestal vandoor.
Gisteravond had ik die zwarte nog is binnen gezet, dan kan ik hem makkelijk zo'n pipetje toedienen; elke maand, tegen vlooien luizen teken en weet ik wat allemaal.
Hij blijft dan wel rustig drie kwartiertjes bij me liggen maar dan wil hij toch weer naar buiten gewoon een zwerfkat dus. :D
Die tijgerprint Billy geef ik dan een lekker hapje wat hij niet kan weerstaan en dan kan ik m ook wel zo'n pipet geven. ;)
Ze hebben het al weer bijna een jaar veilig overleefd.

En vanmorgen was ik niet alleen bij Albert Hein om 7, liep nog zo'n malloot rond zonder kapje en dat mag niet meer.
Denk moet toch is vragen hoe dat komt, dan maar oorlog denk ik dan altijd, ik vertrouw dan altijd nog op mijn benen. ;)
Maar hij was het domweg vergeten mee te nemen, zei hij.
Nou ja dat kan, ik vergeet regelmatig wat, alleen geen kapjes meer. 8)
En voor de rest is het weer een druilerige dag hier vandaag.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#448 Bericht door Gawo »

Ik was even terug kijken bij de cams van de pinguïns en kwam er achter dat daar 1 cam stil stond.
Als ik jouw foto's van de katten snel kijk lijkt het ook wel of de tijd stil staat, maar bij jou staat wel een verschillende datum :lol:

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#449 Bericht door GerritE »

Ik heb ze toch echt net gemaakt. :D
Maar ik maakte net een stukje muziek, geïnspireerd door bovenstaande.
Maar dat vond hij niet zo geweldig, zal het ervaren hebben als lawaai. ;)
Ik dacht, nog ff en hij vertrekt. :D
Afbeelding
En die zwarte beweegt ook, ze leven nog.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#450 Bericht door Gawo »

Ja ik zie de verandering :lol:
Je moet ze ook niet pesten met lawaai ;)

Gesloten