Stamtafel 2019

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#676 Bericht door GerritE »

mooi uitzicht Marian. Bij warm weer lekker aan de waterkant onder een boompje.
Als je je verveelt kan je nog een hengeltje uitwerpen. :thumleft:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#677 Bericht door Falcon »

Goed van je te horen Marian.
Zicht op bomen is prettig.
Sterkte met rest uitzoeken en schoonmaken andere huis.

Gerrit, je schrijft weer leuk over je katten en de zaken eromheen.
Gelukkig dat je je bed nog weet te vinden. :hihi:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#678 Bericht door marian53 »

:D :D :D allemaal bekende dingen Gerrit , inderdaad om je zooi kwijt te raken hoef je niet te verhuizen , maar ik heb een hele mooie inpandige berging waar een kast in staat , en ik heb er twee rekken bij gezet .
Gelukkig heb ik bijna alles in die doorkijk bakken van de Action , maar eerst wist ik blindelings wat er bijna inzat , maar meer dan de helft van die bakken zijn gebruikt , en iets op zn plaats terug gooien daar hebben de hulp troepen nooit van gehoord , zo heb ik het iopgeruimd en zo ligt alles weer door elkaar , ik heb het opgegeven :D
Ik sorteer het straks allemaal wel , morgen nog de douche wand en dan zit het er bijna op ppppfff , maar het komt goed het zit gewoon een beetje meer opgepropt , in die berging kan ik nu nog net staan met mn dikke kont , en dan heb je het ook wel gehad hahhahah

Vandaag even in het oude huis wezen werken , bijna alles schoon gestofzuigd en gedweild , ik had mazzel want er komt een urgentie in en ik mocht bijna alles laten hangen bv luxaflex en Duo rolgordijnen etc en ook het laminaat mocht blijven , anders was er een container aan de pas gekomen om alles uit te breken . dus alles netjes achter laten .

De kleine rooie zag me en kwam luid miauwend op me af , ik kan wel zeggen dan breekt je hart , ik had gelukkig nog een paar kleine blikjes in mn fietstas gedaan en gelijk twee gegeven hij heeft alles opgegeten , volgende week moet ik er nog een paar keer zijn , dus zal maar een nieuwe doosje kopen met zijn lievelingseten gourmet, stakkertje , en het is al zon schriel ding .Maar ik mag en kan hem niet mee nemen hij is niet van mij ,en het is een hoofdzakelijke buiten kat :cry: Maar verdrietig vind ik het wel . :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#679 Bericht door Dorine »

O Marian, lijkt me moeilijk zo met die kat,
moet je echt even slikken :?

Daphne stuurde deze foto, ze was vanmiddag op de 125 etage van de Burj Khalifa, en dat is op 452 meter hoogte.
Blijkbaar binnen zag ze dit, was een tapijt van het nationale symbool.
Zal hem op ware grootte plaatsen (dat is hier klikken en dan nog een keer op de foto), echt heel mooi.
Piet antwoorde al,; oprollen en meenemen :lol:

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#680 Bericht door Falcon »

Marian, ja dat is erg moeilijk afscheid moeten nemen van je kat.
Ik hoop dat anderen goed voor hem blijven zorgen.
Misschien de nieuwe bewoners inlichten?
Wel fijn dat er zoveel mocht blijven in het huis en niet alles weg moest.

Dorine, dat is een mooi wandkleed.
Leuk dat Daphne een foto maakte.
Reactie Piet... :hihi:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#681 Bericht door marian53 »

Helemaal met Piet eens ,oprollen en mee nemen .

ik zoek nog een hele mooie echte foto van 30x40 een die echt scherp is , ik weet zeker dat hier iemand is die mij een origineel kan opsturen .En wie ik mag gebruiken .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#682 Bericht door Dorine »

Van een volwassen valk Marian?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#683 Bericht door marian53 »

ja Dorine , want die wil ik mn schoonzus laten maken in daimond paint .voor mezelf .

Vandaag een klein drama in mijn nieuwe huis , mooie glazen douche want van 120 br x200 h 10mm dik dus behoorlijk zwaar, en nog wel met een ingewerkte schaamband zoals ze dat noemen ,we hadden hem er bijna in en hoe het kan hij klapte in duizend stukken .
Hij knapte en mn broer en ik stonden elkaar aan te kijken van wat is dit nou .Het was net of we water zagen branden .
tja jammer ik zeg ga jij maar mozaikken :D ik kan het ook niet helpen .Maar ik pas .
Het opruimen was nog veel erger .Links en rechts toch wat schrammen , maar we leven nog das het belangrijkst , rot ding was nog reette duur ook . :(

Nu maar een kunststof cabine besteld want weer glas durf ik niet meer aan.Dan maar minder mooi .Maar het komt allemaal goed in principe heb ik niks te klagen dit was de eerste grote tegenvaller , dus als het daar bij blijft , is het oke .

Ik zeg nog tegen mn broer , hier hadden we wel een paar dagen carnaval van kunnen vieren :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#684 Bericht door Piet »

Marian kijk even je inboedel verzekering er op na. Dik kans dat dit verzekerd is.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#685 Bericht door marian53 »

Bedankt voor de tip Piet .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#686 Bericht door Dorine »

Jeetje ..... das knap schrikken en balen.

Ik zal morgen eens kijken of ik een foto van een valk voor je heb
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#687 Bericht door marian53 »

Nou even Centraal beheer gebeld , nou je kan maar beter leugens vertellen dan heb je kans .

Ik netjes uitgelegd dat we bezig waren om het raam te plaatsen en dat hij spontaan uit elkaar klapte wat ook de waarheid is.
Je bent dan wel verzekert als je zelf iets veroorzaakt , zodat je geen schade hoef te leiden.
Maar in dit geval gaat de vlieger niet op , want omdat wij hem aan het plaatsen waren , dan valt het niet onder de verzekering .
Had hij er nu in gezeten (verdorie het scheelde maar 5 centimeter ) en gemonteerd , en klapt hij dan spontaan uit elkaar dan krijg je wel je geld .

en dan komen ze met artikels 26 of zo iets aan , over ruitschade .Ik zeg ik heb het over inboedelschade niet over ruitschade .

Dus ik zeg ,als ik nu gewoon had gelogen ,en had gezegd dat hij er al inzat dan had ik wel mn geld terug gekregen .

Ja was het antwoord.

Ik zeg ,jullie vragen dus gewoon om leugens dus het klopt ook niet dat jullie de schade die je zelf veroorzaakt vergoeden .Zoals jullie reclameren .

Toen was het van ,maar u zegt zelf dat hij spontaan uit elkaar klapte , ik zeg ja , dat gebeurde ook .Nou dus daarom hang ik :? volgende keer lieg ik keihard.

ik kon praten als brugman , het viel op deze manier niet onder vergoedingen .Ik had gewoon moeten zeggen dat ik hem had gestoten en dat hij toen uit elkaar klapte , maar omdat ik zij hij klapte spontaan , en hij zat er nog niet in daarom val ik buiten de boot .

Nou in het vervolg als ik weer eens schade heb ga ik eens goed eerst advies inwinnen , want eerlijkheid duurde dit keer niet het langst .

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#688 Bericht door GerritE »

Ach een douchegordijntje is zo slecht nog niet. 8)
Maar kunststof is ook veel veiliger, ook in je bril. ;)
Succes. :thumleft:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#689 Bericht door Falcon »

Nou Marian dat is vervelend!
Ook wat verzekering betreft.
Ja ze werken liegen in de hand.

Maar kun je niet reclameren bij bedrijf waar je de glazen wand gekocht hebt?
Dat mag toch niet zomaar knappen en in duizend stukjes op de grond komen? Je zou toch veiligheidsglas verwachten, wat barst maar niet breekt.?
Waar heb je de wand gekocht?
Gelukkig dat jullie er redelijk goed vanaf gekomen zijn.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#690 Bericht door marian53 »

Dat noemen ze veiligheid glas , het valt in duizend stukjes uit elkaar , tja het bedrijf zal zeggen hij is heel afgeleverd , Dus dat zal ook niks worden .
En ja Gerrit er zat een douche gordijn in , nou lekker dat gaat lekker tegen je lijf aan zitten , ik kreeg er de kriebels van , wat akelig dus vandaar dat ik een wand wilde , maar nu word het een plastic wand zolang het maar niet tegen me aan plakt :D :D :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#691 Bericht door Dorine »

Dat is dubbel balen Marian.
Van een douchegordijn moet ik ook niks hebben. Als we ze meemaken is er vaak ook een bad, kun je dat ding eerst tegen de badwand plakken.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#692 Bericht door Dorine »

Voor de liefhebbers,
blog van ons bezoek aan Glow dit jaar:

https://dorinevanasten.nl/glow-2019
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#693 Bericht door GerritE »

Top dat ik even mee mocht kijken. :thumleft:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#694 Bericht door marian53 »

Nou ik vond het toch wel weer heel mooi wat je hebt gemaakt ervan , een mooi verslag en prachtige foto's .ik heb er van genoten .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#695 Bericht door Falcon »

Bedankt voor je uitgebreide verslag van Glow.
Mooie foto's, want om de lichteffecten goed weer te geven, is een hele uitdaging.
Jammer dat het niet meer zo uitgebreid en mooi is als jaren terug.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8568
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#696 Bericht door Gawo »

Mooie serie en top verslag Dorine :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8568
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#697 Bericht door Gawo »

Ik ben nog steeds erg druk met mijn moeder.
Thuiszorg doet de medicijnen dus daar heb ik nu geen omkijken meer na.
Maar voor twee weken terug heeft mijn moeder haar huishoudelijke hulp op staande voet ontslagen.
Wat een toestand :shock: en zo lelijk keek ze erbij, verschrikkelijk.
Nu moest ik toch voor een oplossing zoeken, want die hulp had mij verteld dat ze ging overwinteren in januari en februari en zo lang geen huishoudelijk hulp kan ook niet.
Van thuiszorg gelijk die maandag een telefoonnummer gekregen van een afdeling van de gemeente.
Die gelijk gebeld en daar heb ik a.s. woensdag een gesprek mee bij mijn moeder thuis.
Ik hoop dat die volgende week kunnen starten, want totdat er hulp is moet ik het doen.
Af gelopen vrijdag moest ik met mijn moeder naar huisartsen praktijk voor dementie test.
Ik heb haar niet verteld dat het daarom ging, anders had ik haar nooit mee gekregen, maar gezegd dat ze wilden weten hoe het nu met haar ging met de nieuwe medicijnen.
De uitslag van de test krijg ik nog te horen, zal van de week wel komen.
Ik weet wel , want ik zat erbij, dat ze hem niet goed heeft gemaakt.
Aan de hand van die test kunnen ze bepalen hoeveel meer hulp er moet komen om haar zolang mogelijk zelfstandig te kunnen laten wonen, wat de wens van mijn moeder is.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#698 Bericht door Falcon »

Wat een zorg José..
Het plotseling ontslaan van de hulp en de wijze waarop, past bij de dementie. Maar ondertussen zit jij met de brokken. Hoop dat ze goede huishoudelijke hulp via de WMO krijgt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#699 Bericht door marian53 »

Ik hoop, en heb het idee, dat de molens daar beter draaien,dan hierin Den bosch .

Want hier is het vreselijk slecht geregeld , soms weken geen hulp.
Hij 83 - zij 82 COPD patient kan amper van bank naar toilet . ze komen dr wassen 2 keer in de week , elke keer op verschillende tijden en andere personen.
Hulp in de huishouding of ziek of vakantie soms weken zien ze niemand , hij doet wat hij kan , maar het is allemaal teveel .
Ze staan beide op instorten
En dan wil de regering ze langer thuis houden , het is tenhemelschreiend in Den Bosch , en hier hoor je het meer ,ik denk ook dat het heel veel aan de gemeente ligt .

Succes José

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#700 Bericht door Dorine »

Jeetje José, nu dit weer, heb je het ene geregeld kun je het volgende weer gaan doen.
Ik hoop voor jullie dat ze het snel kunnen regelen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gesloten