Stamtafel 2019

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8568
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#651 Bericht door Gawo »

Succes Marian.
Fijn dat het al zo op schiet.

Het intake gesprek is goed verlopen.
Er wordt gelijk werk van gemaakt.
Maandag middag wordt ik gebeld vanaf welke dag zij het overnemen van mij.
In iedergeval aankomende week nog, maar zij kon niet zeggen of dat dinsdag of bijvoorbeeld donderdag zou worden.
Ook wordt de case manager ( dementie) in geschakeld.
Daar is wel een wachtlijst voor.
Maar dat gebeurd nog wel dit jaar dus binnen 7 weken.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#652 Bericht door Dorine »

Dat is fijn voor jullie dat het zo snel kan worden overgenomen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#653 Bericht door Falcon »

Fijn José. Mooi ook dat er meteen casemanager ingezet gaat worden. Al duurt dat vaak langer voordat iemand beschikbaar is. Maar er is vooruitzicht wat hulp betreft.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1540
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2019

#654 Bericht door Yleor »

Zo, er is heel wat reuring hier.

Marian, veel geluk in je nieuwe huis gewenst, lekker dicht bij de stad, en ook 50 m2 minder om schoon te moeten maken. 70m2 is heel fijn voor je eentje. Heb je nog een kat eigenlijk? Ik moest er opeens aan denken dat je misschien helemaal niet in je eentje bent ;-)
José, dat is rap van de wijkverpleging, fijn dat zoiets dagelijks van je weg kan worden genomen. Je houdt anders inderdaad geen eigen leven meer over, dat is de grote valkuil van de mantelzorger. En als jij instort moeten er opeens twee mensen gemantelzorgd worden. Vroeger vonden ze dat als je vrijwillig iets deed, dat je dan iemands baan afpakte. Nou is er helemaal geen geld meer voor banen in de zorg ....

Hier zijn de schilders aan de slag, de hele buitenkant van het huis wordt onder handen genomen, we zitten opgeborgen achter blauwe doeken :-) Verder nu een granieten vloer uitgekozen voor de hal en de keuken in het nieuwe huis, dan kunnen we tot ons honderdste zonder vernieuwingen blijven zitten :whistle:

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#655 Bericht door GerritE »

Hier gaat ook alles zijn gangetje.
Heb me dan eindelijk toch maar een paar tapijtjes aan laten praten. (Nooit in discussie gaan met vrouwen)
Het scheelt een paar pantoffels, dat dan weer wel.
En een iemand is ook wel weer heel erg blij met zo'n tapijtje.
Afbeelding :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#656 Bericht door Dorine »

Die is wel heel blij Gerrit
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#657 Bericht door GerritE »

Dat is inderdaad wel een heel blije gum :D
Als ik s'avonds een blokje om ga, loopt hij gewoon mee, alsof je de hond uitlaat.
Als ik naar de winkel wandel, moet ik 'm na paar honderd meter gewoon boos wegjagen anders loopt ie gewoon mee?
Ik weet niet of dat normaal is bij katten ?
Afbeelding
Ik moet de deur niet te ver openen want die rode is meteen weer binnen. :D
Maar de twee zwervertjes doen het ook prima hoor, zijn ook vaker rond de deur te vinden.
Maar ja tegen etenstijd.... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#658 Bericht door Dorine »

Nooit gehoord dat katten dat doen Gerrit.

Ze hebben het goed bij je.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#659 Bericht door Falcon »

Ik wel, maar is niet standaard.
En dan lopen ze mee tot daar waar hun territorium is.
(En dat kan een flink groot gebied zijn)
Die rode is een kater? (Of was? ;) ) want die zijn daar beter in dan poezen.

Maar wel gezellig toch, dat meelopen.
Het is duidelijk dat ze het nog steeds erg goed hebben bij jou. Top.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#660 Bericht door GerritE »

Nou gisteravond gingen we even op de koffie bij een bekende en dan loopt ie ook mee wel zo'n beetje bij de mensen door de tuin, beetje onopvallend zal ik maar zeggen, maar steeds doemt hij weer op.
Nou dat is dan toch best een end vind ik en een beetje gevaarlijk vind ik dat met al dat verkeer en we moeten de weg nog een paar keer oversteken.
Hij liet zich deze keer niet weg of terugjagen dus pakte ik hem tenslotte maar weer op en in een draf terug naar huis en heb ik 'm bij de buurman binnen gezet met het verzoek 'm even binnen te houden, daarna in een drafje weer terug want ik had nog een wandelaar bij.
Mijn conditie is slecht, want ik was er moe van.
En dit was niet de eerste keer dat hij dat deed als ik daar is te voet heen ging voor een gezellig avondje.
Maar goed dat ik dat weet, dan zal ik toch is een keer uitproberen hoe ver zijn territorium is, daar trek ik dan ook wel een wandeling of avondje voor uit.
Maar ik heb het vermoeden dat zijn territorium dan plots groter wordt. :D Ben benieuwd.
Ik ga ook meestal met de fiets hier zo het dorp in voor een boodschap, dan doet hij dat niet, kan hij niet bijhouden zeker. :D
Wat een beest die rode Perry.
Wie Fredje zich nog herinnerd, die is paar deuren verder gaan wonen aan de overkant, had ze het blijkbaar ook beter als thuis, had ze tijdens buuf haar vakantie ontdekt.
Die zien we niet meer heeft het daar beter als thuis.
Ja ik had het de buuf maar is gevraagd omdat ik dat beestje nooit meer zie.
Die zorgen dus niet goed voor de beestjes anders gaan ze niet op een ander. Maar ja tis zo.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8568
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#661 Bericht door Gawo »

Roely een leuke spannende tijd voor jullie.
Nieuwe vloeren uitzoeken etc, maar wel drukke tijd.
Veel succes.

Gerrit mijn achter buurvrouw had ook zo een kat die het laatste uitlaat rondje met haar en haar hond mee liep.
Was altijd een koddig gezicht.

Gisteren kreeg ik een belletje dat thuiszorg het vanaf vanmorgen over gingen nemen.
Ik ben er vanmorgen nog wel bij geweest.
Even laten zien waar de medicijnen staan, omdat ze het nu nog even zo doen zoals ik het deed, de bakjes voor een week klaar maken.
Zij werken met bakster rol, maar dat duurt een weekje eer dat allemaal geregeld is.
Mijn moeder draagt al vijf jaar een alarm om haar nek, ook dat gaan ze met onze goed keuring overnemen dat zij in geschakeld worden als het alarm afgaat en bij controle telefoontje mijn moeder niet op neemt.
We hebben 6 december een afspraak met case manager.
Ik ben zo ontzettend blij dat thuiszorg nu in beeld is, dit is veel te veel om allemaal in je eentje te doen.
Ik wilde thuiszorg al eerder in schakelen, maar mijn moeder niet.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#662 Bericht door Dorine »

Super José,
tja vaak moet er weer iets gebeuren en dan vinden ze het goed om hulp te accepteren.
Toch een kleine last van jullie schouders, toch iemand die de boel ook in de gaten houdt.
Kunnen jullie weer even een beetje adem halen.

Roely, succes met het uitzoeken, wel leuk en fijn om straks in een nieuw huis te zitten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#663 Bericht door marian53 »

Zo zo overal drukte hier .
Bij mij schiet het aardig op bijna alles is over , en heel leuk helpers maar het klinkt misschien niet aardig , maar bij somige heb ik zo snel mogelijk de dozen mee uitpakken en gewoon proppen in elk hoekje en gaatje.
Ik zoek me rot naar de simpelste dingen , en dan slaap je even , en bent klaar wakker.
Met het gevolg dat ik alles maar weer sorteer snachts .Maar het eind komt inzicht.

Roely ook druk lees ik ook al bezig met een nieuw huisje , als ik het goed lees .
En ja ik ga alleen over de zwarte heb ik moeten laten inslapen vorig jaar december .
En de rooie was van de buren 3 deuren verder , hij kwam net als die kat van Gerrits buren 3 keer per dag eten , en slapen onder de terras overkapping (waar mijn buren nu blij mee zijn , want ze mogen hem verzetten op hun eigen plaats ,Zij blij en ik ook want hij mag niet blijven staan .
Maar de rooie zal nu bij zijn eigen baasje moeten gaan eten die weten ondertussen wel dat ik weg ben , hoewel ik dit nog een van de ergste dingen vind die kleine achter te moeten laten .

En ik denk dat Gerrit het wel snapt , met zijn katten , je hecht je eraan , je geeft ze met liefde te eten , en dat hij met je mee wandelt :D vind ik geweldig .Ze hebben het goed Gerrit bij je .Of ik hier nog aan dieren begin (uit het asiel) dan dan moet het een huiskat zijn , maar voorlopig moet ik zelf maar eens gaan wennen hier .Ik zie wel hoe het loopt .En heel vroeger had ik een hond en dan liep de kat toevallig ook een rooie , gewoon mee :D

José wat fijn dat het toch best nog snel gaat , met de thuiszorg , dat hoor je ook niet veel , en het is ook veel beter voor je zowel voor je moeder als voor jou .
Af en toe een klein beetje rust , heb je echt nodig , hoewel je het ook met liefde doet ,de boog kan niet altijd gespannen staan , tja het is goed dat je nu doorzet.

De rest van de draadjes kijk ik wel als het wat rustiger word .Heel veel succes iedereen , met het plannen etc

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#664 Bericht door GerritE »

http://feed.omroepbrabant.nl/share/3100342

Roofvogel vliegt dwars door raam van hotel en blijft wonder boven wonder ongedeerd - #omroepbrabant

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#665 Bericht door Falcon »

Wel bijzonder dat die ongedeerd bleef.
Gelukkig goed afgelopen.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#666 Bericht door Dorine »

Daphne stuurde deze foto, ze zit momenteel in Dubai.
Op elk briefje staat een slechtvalk

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1540
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2019

#667 Bericht door Yleor »

Spannend, in Dubai. Zit ze daar voor stage?

Ik denk dat er een Sakervalk op het briefgeld staat. Leuk dat Daphne dat opmerkte.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#668 Bericht door GerritE »

En mij levert dat weer stof op om dat is op te gaan zoeken op zo'n druilerige dag.☺️
https://www.allesoverabudhabi.nl/valuta ... abu-dhabi/

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#669 Bericht door Dorine »

Nee Roely niet voor stage,
ze is er voor WK Para-atletiek dat daar gehouden wordt.
Ze ken heel wat Nederlandse sporters die daar mee doen persoonlijk.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4894
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#670 Bericht door Falcon »

Leuk dat Daphne daar is en heel wat sporters kent.
Wist niet dat daar nu de WK para-atletiek is.
Dat komt minder in het nieuws dan gewone WK wedstrijden. Toch jammer. Want het is voor hen een dubbele prestatie, met beperkingen toch topsport bedrijven.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#671 Bericht door Dorine »

Op nos.nl staat wel iets, maar meer aandacht mag best wel.
Vanochtend kregen we een appje met een filmpje ..... het regent dat het giet daar :shock:
Komt 1 of 2x per jaar voor daar.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#672 Bericht door marian53 »

Wat Jammer dat het nu net moet regenen daar , maar ik hoop dat het plezier er niet minder om is .

Bij mij zijn de laatste karweitjes aan de gang , Morgen ophangen afzuigkap, lamp en het plaatsen van een douchewand van Glas , want douchen met een gordijn is mijn tere velletje niet gewend :lol: rot ding gaat tegen je lijf aan zitten dus dat gaat hem niet worden .
Dan het andere huis nog wat opruimen en schoonmaken en dan ben ik zowat klaar .En dan word het weer even uitzoeken waar staat alles want het berghok bv staan alles door elkaar dus die ga ik met de tijd gewoon op orde maken en archiefveren .
Vanmorgen voor het raam even zitten ontbijten en heerlijk genoten van de zon dus even snel n fototje gemaakt met mn telefoon , (volgende keer mn toestel toch maar even opzoeken :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8423
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#673 Bericht door marian53 »

Na mijn weten ben ik nu hier ook weer bij , niet slecht gedaan vind ik zelf in die paar weken tijd . :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4491
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#674 Bericht door Dorine »

Leuk Marian.
Succes met de laatste loodjes van je verhuizing en succes met zoeken naar dingen die je niet kunt vinden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2524
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#675 Bericht door GerritE »

Die is leuk, het zoeken naar dingen die je niet kan vinden. :LachMeDood:
Daarvoor hoef ik niet te gaan verhuizen, dat komt hier geregeld voor.
Meestal gooi ik het dan ook maar echt weg als ik het dan nog is vind, behalve me sleutels of telefoon, dan tel ik toch maar ff tot 10.
Maar laatst was ik 'm toch zoek van de brievenbus, die buiten aan de muur hangt.
Helaas na een week, ik krijg niet zo veel post, maar doorgeknipt.
Vind ik die rotsleutel een paar dagen later in een jaszak, die ik natuurlijk toevallig aan had toen ik de bus leegde.
Nou die doen we dus niet meer op slot, gaat ook niet meer.
Misschien heb ik te veel jassen. :roll:

Vandaag had ik zwerver Blondy, die zwarte is opgepakt in het schuurtje en mee binnen genomen.
Meestal lukt dat niet meer want hij kent dat geintje en van mij hoeft het dan ook niet.
Maar ik had weer is een goede bekende op visite die helemaal gek is met katten, tja dan doe je wat.
Ben ik nog door de regen gegaan voor pipetjes tegen teken en vlooien en weet ik wat allemaal, kosten ook een vermogen.
Dat was nu een goede gelegenheid om hem zo'n ding toe te dienen en dat lukte.
Voor de rest heel de middag lekker warm binnen gelegen dat beest, tot ik tegen avond is naar buiten ging voor een paar aardappelen en hij zijn kans schoon zag en als een speer langs me benen naar buiten zoefde. :D
Die katten.
Ik weet niet waar ik meer werk mee heb, met verloren dingen zoeken of die katten.
Die katten hoef ik niet te zoeken die komen wel.
En me bed vind ik gelukkig ook nog dagelijks. :D
Trusten.
Afbeelding
En de groeten van Blondy & Billy. :whistle:

Gesloten