Stamtafel 2019

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#76 Bericht door GerritE »

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de mensheid in het algemeen
Hier hoor ik ze enkel wat zeiken over bladeren en bomen die gesnoeid moeten worden door de gemeente want anders schijten de vogels hun auto onder.
En die katten spuiten ze nat met water dan komen ze niet meer?
Vreemd volk, mensen.
Maar het kan ook aan mezelf liggen, dat wil ik dan ook wel weer toegeven hoor.
Maar dat nieuwe hok is voorlopig nog niet beslapen.
Voor diegene die er stinkend nieuwgierig naar is kan ik mededelen dat het deze week elke avond zo was als op de laatste foto.
Die zwarte ligt achter die grijze, in de wieg, dat is altijd een probleem om die s'avonds te zien liggen, maar je herkend hem aan zijn blauwe oog. :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Er komt nog wel steeds die zwart-witte maar die eet niet mee, komt enkel is kijken en die verdenk ik er ook van elke nacht de brokjes uit de vankooi weg te nemen zonder zich te laten vangen, das een slimmerik volgens mij.
Maar niet slim genoeg want ik had m als laatste ooit gevangen. 8)
O ja en dan hebben we nog die Fred, die komt 2 keer per dag voor een lekkernij en vertrekt dan weer. Maar das een poes en heeft het niet zo op die katers, dus die mag rustig binnen haar brokjes eten, het is altijd lekkerder op een ander (bij de buurman) vind ze. :D
Afbeelding
En zo hebben ze weer allemaal de revu gepasseerd.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#77 Bericht door Gawo »

Tja is bij anderen altijd leuker, gezelliger en lekkerder ;)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#78 Bericht door marian53 »

Nou dan zal ik ook wel onder die rare mensen behoren Gerrit , want toen ik de mens leerde kennen kreeg ik de dieren lief is het gezegde , en dat klopt ook wel zon beetje .
Het trouwste blijven toch de dieren .
Maar het is een leuk stel die je daar bij elkaar hebt .
die onderste die poes is trouwens wel een schoonheid .

De egels zijn waarschijnlijk al in winterslaap , hier heeft er een gelogeerd een paar nachten achter on der de vogelkooi , ik heb het egelhuis maar daarheen gezet , maar ze komen er niet in .
Messchien ook teveel katten en ik heb maar een klein tuintje en dat is door de droogte helemaal vernield ondanks het water geven van de zomer .
Van de week kwam er een heel klein katje ik vermoed niet ouder dan 3 maanden . hij kwam door het openingetje van de egel , toen ik wilde gaan kijken raakte hij in paniek en wrong zich er doorheen ,ik snap niet dat hij er doorheen kon , ik heb hem niet meer gezien , maar dat is niet erg kostgangers genoeg hier .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#79 Bericht door Dorine »

Och, als je daar toch plezier van hebt is het toch goed.

Maaruh, als we buienradar moeten geloven zet dan de zandzakken alvast klaar :shock:

Afbeelding

of zou er iemand gisteravond te diep in het glaasje gekeken hebben en vanochtend nog niet helemaal nuchter?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#80 Bericht door Falcon »

:lol: gelukkig wonen wij hoog..
Komma verkeerd.. tja, wie zal het zeggen waardoor, niet helemaal nuchter of slecht geslapen... :roll:
En dan website van het jaar?? :oops:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#81 Bericht door Gawo »

Fantastisch nieuws dat de ruimterrobot van NASA is gelandt op mars.
Toch geweldig knap en fijn dat het nu goed gegaan is.
De eerste image is al gestuurd.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#82 Bericht door Falcon »

Heel mooi dat het gelukt is. Blijf me verwonderen over wat er allemaal kan en ontdekt wordt dmv de ruimtevaart.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#83 Bericht door Dorine »

Idd super, ze waren ook héél erg blij dat alles goed gegaan was.
En deze van vanochtend is wel heel mooi

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#84 Bericht door Gawo »

Zeker heel mooi :D

Toen ik die keer bij de ransuilen ben wezen kijken had ik een braakbal gevonden.
Aan de juf van Kyan gevraagd of ze die wilde hebben en dat wilde ze.
Dus voor anderhalve week terug is de braakbal uit elkaar gehaald in de klas en Kyan mocht er wat over vertellen.
Uitleggen wat het was en waarom een braakbal etc.
De juf had genoten van het toch wel dan verlegen jochie wat voor de klas aan het vertellen was en de klas liet zien dat er muizen botjes in braakbal zat :) .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#85 Bericht door Falcon »

Wat leuk José.
En knap van Kyan dat hij dan van alles verteld en uitlegt.
Maar ook dat de juf hier de juiste aandacht aan geeft.
Veel leuker natuurlijk als je kinderen op deze manier wat bij kan brengen. Zullen ze zich vast ook langer herinneren.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#86 Bericht door marian53 »

Geweldig José , knap ventje , maar hij is er ook in geinteresseert , kan ook niet anders met zon Opa en Oma :D :D :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#87 Bericht door Dorine »

Leuk José.

Inmiddels zaten de ransuilen niet meer in de loofbomen,
maar in de coniferen bij dat verzorgingscentrum en onder die coniferen lagen braakballen genoeg.
(als de bladeren vallen en de bomen zijn kaal gaan ze naar andere plek/boom op zoek waar ze wel beschut in kunnen roesten)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#88 Bericht door marian53 »

Ik heb ze nog nooit in het echt gezien .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#89 Bericht door Gawo »

Ze zijn heel mooi Marian.

Zo we zijn erg druk de laatste tijd.
We hopen dat Sint en zijn Pieten ons morgen komen bezoeken ;)
Daar wel alles nu voor klaar.
Het hele spul blijft eten dus je moet meer nadenken wat je allemaal in huis moet halen.
De kleinkinderen zijn druk van spanning of Sint hen niet vergeet dus oppasdagen vragen even wat meer energie.
En dan komt mijn moeder dat ze veel last van knie heeft dus eerst naar huisarts met haar en verwijzing gehad voor orthopeed, zijn we maandag geweest.
Ze heeft aan beiden knieen een prothese, rechts sinds 1997 en links sinds 2008.
Rechts is altijd prima geweest, maar links geeft problemen vanaf operatie, maar was 7 november wel heel hevig, ze kon bijna niet lopen.
Na paar dagen was dat hevige weg en was er de "normale" pijn.
Orthopeed vroeg maandag of ze kort daarvoor griepprik had gehad en dat was zo.
Enfin hij wilde een botscan laten doen zodat hij meer kon zien, want de gewone foto's van maandag zagen er goed uit.
Dus gistermorgen al vroeg naar het ziekenhuis voor de injectie met radio actief spul en 's middags terug voor de scan.
Ze lichtte op dus moesten extra foto's gemaakt worden.
Over anderhalve week hebben we een afspraak met de arts over de uitslag van de scan.
Al met al kost het veel tijd en dan is het wel lastig dat je het niet kan delen met broers en zussen die dan ook eens kunnen gaan.
Dus fotograferen staat even op een lager pitje, af en toe met pauze tussen het huishoudelijk werk maak ik dan wel foto's van de tuinvogels, dat ontspant mij dan weer even.
Maar erop uit met camera lukt nu even helemaal niet.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#90 Bericht door Falcon »

Dat is ook wat voor je moeder en voor jou vanwege de extra zorg. Spannend voor wat uit de scan komt?

Nu eerst een leuk bezoek van de Sint en Pieten voor de boeg.
Maar ook extra druk. Heb bewondering voor je hoe je altijd van alles organiseert en zeker nu iedereen ook nog blijft eten. :tiphat:
Wens jullie met elkaar een hele leuke en gezellige tijd toe.
We zullen tzt vast wel weer wat foto's te zien krijgen. ;)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#91 Bericht door marian53 »

Wat heb je het toch altijd druk José en Jan , maar ik kan het wel begrijpen , je wilt voor iedereen het toch zo gezellig mogelijk maken.

Nou met dat eten zou ik snel klaar zijn ,ik zou er een stamppot dag van maken zuurkool , wortelstamp , boerenkool stamp , lekker spekkies erin , gehaktballen en rookworst , kan mooi van te voren gemaakt worden en hub alles de oven in tegen die tijd ,en dan heb je zelf ook nog wat aan je dag .
Het culinaire moet Jan dan maar even over slaan ,trouwens stampen kunnen ook heel lekker zijn .
Of een heerlijke pan soep , met lekker brood , is ook niet te versmaden .

En nu net die knie er ook nog bij van je moeder , vervelend ja , maar ze kan er ook niks aan doen ,ook voor haar is het vervelend .Ik hoop dat ze snel van de pijn af is .

En dat je fotografie even op een laag pitje staat :D logisch toch ? ik sta überhaupt er van te kijken soms ,waar je de tijd vandaan haalt .
Petje af .
Maar ik verheug me al op je foto's van die klein kids , want die zal je ongetwijfeld maken :D :D

Ik hoop op een gezellig weekend voor jullie :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#92 Bericht door Falcon »

Laatste stuk van Harculo centrale is neergehaald.

https://youtu.be/0GNW4bfuvvI

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#93 Bericht door Gawo »

Marian zo een dag wordt er niets culinairs gemaakt.
Kleinkinderen snoepen meer en zijn door het dolle heen dus zonde van je tijd en moeite.
Stampotten hebben we ook wel eens gedaan, maar dan krijg je commentaar van de kinderen, dat eten we de hele week al met de kinderen ;)
Ach we maken een heerlijke goulash soep voor wie wil en bolletjes met knackworst of saté met stokbrood.
Zijn nog smeersels voor stokbrood dus de magen kunnen wel gevuld worden, het is immers een feestdag.

Herma heb een beetje stil naar het filmpje gekeken.
Natuurlijk wist ik dat dit eens zou gebeuren.
Gelijk gaan mijn gedachten dan uit naar Jan en zijn vrouw en kinderen.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#94 Bericht door Falcon »

Ja, de centrale blijft voor mij verbonden met Jan.
Hier nog een foto die ik in september genomen had. (Met telefoon)

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#95 Bericht door marian53 »

Ja blijft een jammer iets wat je dan toch raakt , zeker omdat dit inderdaad zo in verbinding staat met Jan .Vind het nog steeds heel erg .

Je hebt gelijk José goed idee van je een lekker soepje :D eigenlijk is het toch van de gekke dat je commentaar daarop krijgt op de stampot , maar ja dat is ons eigen schuld ;) we verwennen ze te hard :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#96 Bericht door Dorine »

Pff José, waar haal jij je energie en puf vandaan?
Sinterklaas, drukke kleinkinderen, je moeder, straks weer Kerst .... denk dat jij blij bent als het weer januari is ;-)
Alhoewel het ook wel leuk is nu met kinderen, zonder gaat het helemaal aan je voorbij mits het gedoe over Zwarte Piet.

Raar om te zien dat er van de centrale niets meer over is.
Het waren mooie tijden, met Jan, de valken, elk jaar een avond op het terrein van de centrale waar wij dan een hele dag van maakten met Deventer en Barbara om daarna langs de IJssel richting Zwolle te gaan ..... soms zou je de klok heel graag terug willen zetten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8622
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#97 Bericht door Gawo »

Tja Dorine, soms zitten Jan en ik ook wel eens als zoutzakken op de bank ;)
Maar hoe druk het ook is, Sinterklaas feest vieren is zo leuk met kinderen.
Wij zouden dat voor geen goud willen missen.
Jan en ik hebben zelf 20 jaar Sinterklaas en Zwarte Pieten geschminkt.
Eerst alleen voor onze eigen kids, toen jaren voor de lagere school en op het laatst de voetbal vereniging.
En dan dus jaren even niets met Sint feest gedaan en dan krijg je kleinkinderen en dan ben je weer helemaal besmet met het virus.
Toen Kyan ruim 1 jaar was hebben wij voor het eerst een Sint met Pieten gehuurd bij deze vrijwilligers.

https://www.sinterklaasamersfoort.nl/

De Sinterklaas die je vooraan op de site ziet met de verlichte Koppelpoort erachter hebben wij nu voor het derde jaar achter elkaar op bezoek gehad.
Ze hebben verschillende teams.

Dat is ons zo goed bevallen dat wij ze elk jaar weer in huren.
Gisteren was het de zevende keer.
De schmink en pakken zien er prachtig verzorgd uit en ze spelen het super goed.
Echt een heel feest als ze er zijn en dan hoe de kleinkinderen reageren in één woord geweldig.
Bij binnenkomst heeft Sint eerst een algemeen woordje na het begroeten, ook mijn moeder krijgt elk jaar weer even aandacht dat het fijn is dat ze er weer bij is.
En dan gaat elk kind één voor één naar Sint en heeft hij een persoonlijk woordje met hem.
Wij beginnen van het oudste kind en eindigen bij het jongste.
Maar ondanks de drie voorbeelden vooraf wilde Juna niet bij Sint op schoot.
Sint geeft er dan een draai aan en laat haar dan wel haar baby ( pop) bij hem halen.
Jan heeft dit jaar gefilmd met zijn camera en dan hoor je die stemmetjes en het bedeesde praten van Kyan en Elin en de zenuwachtige drukte van Devin, dat is zo leuk.
Hier Kyan met Sint

Afbeelding

Elin met Sint

Afbeelding

Devin met Sint

Afbeelding

En Juna die haar pop haalt bij Sint

Afbeelding

En dan nog even de hele groep op de foto

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#98 Bericht door marian53 »

Prachtige kleinkids heb je José en wat word Kyan groot hé, heel dat gezicht begint te veranderen in een echte grote jongen , het ziet er weer top uit :D :D Bedankt voor het plaatsen .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#99 Bericht door Dorine »

Prachtig José,
altijd leuk een Sinterklaasfeest.
Je kleinkids groeien hard.
Kyan is best veel aan het veranderen en als ik zo de foto's bekijk vind ik Devin heel veel op Kyan lijken,
zoals ik hem "ken" van foto's van 2-3 jaar geleden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2019

#100 Bericht door Yleor »

Al die bedeesde gezichtjes op de foto's, onbetaalbaar José. Grijp alle rustmomenten die je kunt krijgen!

Het filmpje van RTV Hattem over het neerhalen van Harculo maakte mij ook even stil, net als de foto van José. Wat daar allemaal voor herinneringen liggen van ons als forumgroep .... En ach, die Jan, is er ook al niet meer. Achterom kijken is nogal eens pijnlijk.

En ik heb verrekte enkelbanden en een olifantenpootje. Mijn been sliep toen ik opstond om een boek te pakken, dus bij het lopen deed het niks, wat een heel merkwaardige sensatie geeft. Ik weet nog dat ik dacht: ik moet zorgen dat ik mijn voet goed neerzet, maar dat gebeurde niet, je kunt een slapend been niet sturen. Mijn voet klapte dubbel, ik viel en joeg Erik de stuipen op het lijf. Gelukkig zaten we in Bloem, alles gelijkvloers, dus ik heb mijn dagen daar doorgebracht met Netflix op de bank. En stoommaaltijden. Na bijna zes dagen nu is de ergste zwelling voorbij en zijn er prachtige blauwe strepen en vlekken zichtbaar.

Gesloten