Stamtafel 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#76 Bericht door Dorine »

Even een externe harde schijf aan het opruimen, nou ja even, geschatte tijd nog 4 uur en 45 minuten.
Verwijderen van 4,4 miljoen campics, bestandsgrootte 430 GB :shock:
Er stonden nog campics op van 2016 :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#77 Bericht door marian53 »

o die heb ik ook nog twee liggen volgens mij kan dat ook wel weg . :D :D

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#78 Bericht door GerritE »

Staat er niks leuks meer op zoiets als 'uit de oude doos' 8)
Afbeelding 2007-08-12
Ik heb me toen een externe schijf aangeschaft en daar zet ik alles op van mijn uitstapjes naar die vogels dus die nog is wat moet hebben, ik moet het kunnen vinden.
Maar het zal wel worden geruimd met mij......

Hamsteren, maar dan niet bij appie maar de plus hier int dorp.
Normaal zie je bijna niemand tussen 8 en half 9 op Zaterdag, nu leek het wel vakantie, zo druk op de parkeerplaats en binnen dus ook. :shock:
Mensen zijn wel rare wezens hoor, of er zitten rare tussen.
Het vlees en de toetjes waren zoek voor me.
Nou dan maar een droge aardappel vanavond en geen toetje, ik red me wel.
Reed de buurman nog bijna omver, ook op de fiets, kon gisteren geen aardappelen meer vinden en ging daarvoor nu ff kijken.
Ik zeg nou als het niet lukt bij mij achter onder het afdak staan er nog zijn nog prima neem maar wat mee.
Ja het heeft niet gevroren anders gaan ze de kelder in.
Gaan we dadelijk maar op kraamvisite in Veldhoven, daar zal het niet zo druk zijn. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#79 Bericht door marian53 »

Nou ze kunnen wel zeggen nergens voor nodig , maar in dit land lopen ze altijd achter de feiten aan , Hier leren ze niet van de ervaringen in China en Italië .
Nee wij nNederlanders zijn ook heel anders als alle buurtlanden .
Maar als je straks niet meer op straat mag etc (Als het zover komt ) dan wil je voor je gezinsleden toch wel graag een potje eten op tafel zetten . Maar wij hoeven het dankzij Rutte en de andere deskundigen dat niet te doen .En ik luister altijd :whistle: :whistle:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#80 Bericht door Dorine »

In Italië is het niet zo dat je geen boodschappen meer kunt doen.
Iedereen moet binnenblijven maar elke dag mag 1 persoon van het gezin naar de winkel en/of apotheek om boodschappen te doen.
En ja, ik vind het behoorlijk aso om zo te hamsteren, gister was het blijkbaar overal een gekkenhuis, leuk voor degene die wel moeten werken (denk aan mensen in de zorg) en
die als ze boodschappen kunnen gaan doen voor lege schappen staan.
Wij gaan zo boodschappen doen, eens kijken wat ik nog van het wekelijkse lijstje kan scoren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#81 Bericht door marian53 »

Ja je hebt helemaal gelijk ,mensen raken in paniek heb ik het idee , en dat er 1 uit huis mocht in Italië dat wist ik niet ,En van dat closet papier daar snap ik helemaal geen bal van .
Maar gisteren wel een pan kippensoep gemaakt , ben wel een beetje wat dat betreft van de oude stempel :D :D want vroeger werd gezegd dat helpt overal voor ,(maar gelukkig ben ik nog virus vrij ) baat het niet ,het schaad ook niet :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#82 Bericht door Gawo »

Tja het is een heel gedoe, Jan kreeg gisteren telefoon dat ie 14 dagen niet op kantoor mag komen, moet vanuit huis dus werken.

Mensen als ik ergens eens vergeet te reageren ben ik niet boos hoor ;)
We zijn heel druk met mijn moeder.
Vorige week bij huisarts een afspraak gemaakt voor gisteren, om te zeggen hoe geestelijk ze achter uit gaat, maar de realiteit achterhaald de tijd.
Huisarts belde dinsdag af voor die afspraak, want was verkouden en mocht niet werken, maar ik heb aan gegeven dat en Jan en ik dit niet meer trekken.
De waanbeelden van mijn moeder nemen grote vormen aan en waar ze vroeger na een warrige periode weer wat helderder uit kwam, komt ze er nu niet meer uit.
Huisarts heeft arts ouderen zorg in geschakeld en zo proberen we via dat lijntje uit huis plaatsing.
Ik wordt binnen drie kalenderdagen door die persoon gebeld voor afspraak.
En via lijntje thuiszorg en case manager wat via gemeente loopt ook uithuisplaatsing aan gevraagd, kan nog wel 6 weken duren, maar de gang zit erin.
Kijken wie het snelst is.
In die tussen tijd wordt er met pleisters gewerkt met medicijnen om te kijken of de hallucinaties minder worden.
Ze ziet namelijk allemaal mensen binnen die er niet zijn.
Ook is ze vreselijk achterdochtig en paranoia aan het worden, we zijn steeds van alles kwijt wat zij heeft verstopt.
Ook is ze heel ongelukkig en verdrietig geworden en als er ééntje altijd sterk en optimistisch was was zij het.
Heel verdrietig allemaal, maar wij hebben geen tijd voor eigen emotie's, want we moeten er nu vaak voor haar zijn om te troosten.
Vannacht door haar uit bed gebeld, er was een man en een vrouw in huis en ze durfde niet naar boven.
Tja het is een hele zware en drukke tijd hier.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#83 Bericht door GerritE »

Ik heb het vaker gehoord Jose over dementerende, je schrijft soms bekende zinnen voor me, maar ikzelf maakte het niet mee. Sterkte.
En deze hieronder is voor Marian.Als je je niet aangesproken voelt in die film zit je nog goed. ;)
https://www.nu.nl/279591/video/de-psych ... risis.html
https://twitter.com/dopsleutel13/status ... 4173250560

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#84 Bericht door Dorine »

Vanochtend liep ik eerder rond met de gedachte: nu stervens druk, volgende week is er niets te doen en liggen de winkels weer vol.
Maar dat wc papier snap ik nog steeds niet. Pasta, houdbare etenswaren kan ik nog begrijpen, maar 4x 12 rollen wc papier echt niet.
Zelfs de verse melk was overal op, nog nooit meegemaakt.

José, hoe triest als je moeder op deze manier dement wordt :(
Het is zo verschillend hoe mensen dement worden.
Ik ga duimen voor Jan en jou dat er snel een plekje ergens is.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#85 Bericht door Falcon »

Dat gaat in een sneltreinvaart achterruit met je moeder.
Wat ontzettend zwaar voor jullie!
Zo'n verplichtte opname is het laatste wat je zou willen, maar het kan zo echt niet langer meer, voor jullie niet, maar ook voor je moeder niet.
Hopelijk kan ze eerder ergens terecht. Want nog 6 weken! zo door gaan, is gewoon niet vol te houden.
En dat ondertussen medicatie wat rustiger maakt. Maar ook dat gaat niet van de ene op de andere dag werken.
Sterkte allebei.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#86 Bericht door marian53 »

Zo je krijgt het wel voor je kiezen Jose en Jan , en ik begrijp het volkomen , heb het gedeeltelijk met mijn moeder mee gemaakt , maar die is gelukkig niet gedwongen uit huis geplaatst ,
Dit hou je absoluut niet vol , En het is diep triest de achteruit gang die je mee moet maken .
En boos op jou worden , dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk , eerder bezorgd dan boos .
Ik wilde dat ik je kon helpen Jose , maar helaas licht dat ook buiten mijn macht , sterkte samen :flower: :flower:



Ondertussen begin ik het te begrijpen Piet ,
Maar ik doe aan die hetze mooi niet mee , er zijn wel erger dingen , Ik las een verslag van een dokter die er helemaal doorheen zat .Hij vroeg om ipads zodat eventueel mensen nog afscheid kunnen nemen van hun geliefde , die eenzaam sterven zonder fam .
Nou dan denk ik ,maken mensen zich druk om wc papier , hoe bestaat het . :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#87 Bericht door Gawo »

Deze kregen we van onze neef uit Oostenrijk


Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#88 Bericht door Dorine »

Tja, het is wat met dat coronavirus :cry:
Maar als iedereen zich aan de regels houdt, scheelt al heel veel want er wordt te laks mee omgegaan.

Is een leuke José :lol:

En wat vinden jullie van mijn nieuwe oorbellen?

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#89 Bericht door marian53 »

:D :D :D Prachtig , makkelijk ook bij hoge nood .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#90 Bericht door Falcon »

:lol:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#91 Bericht door Gawo »

Prachtig Dorine ;) :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#92 Bericht door Dorine »

Kreeg net een appje van Daphne,
bij Decathlon in Best is de gehele fitness afdeling "leeggeroofd".
Niets meer van dat spul nog te koop :shock: :lol:

En voor de deur een wachtrij van pakweg 50 mensen.
Eentje naar buiten, eentje naar binnen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#93 Bericht door Gawo »

Mensen laten zich helemaal van de hebberige kant zien, stom gedoe.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#94 Bericht door GerritE »

Ja nu we ook niet meer naar de vettent kunnen moeten we zelf maar wat patat bakken.
Afbeelding
Maar dat kun je wel aan Gerrit overlaten. 8)
Vanavond nog is naar de Plus en waar ik de vorige keer misgreep was er nu weer voldoende.
Dus morgen weer vlees en toetje, jammie.
Hoewel vanavond genoot ik er ook van. 8)

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#95 Bericht door Dorine »

Smakelijk Gerrit, ik ging toch al nooit naar die vettent.
Tja, niet hamsteren zeggen ze dan. Wat al die mensen met wc papier moeten is mij nog steeds niet duidelijk.
Gehamsterd heb ik daar niet in en als je pak dan aardig leeg begint te raken ..... nergens niks alles op, overal. Gelukkig einde van de middag hier bij appie wel, waren net bezig ze in de winkel te leggen.
Eén pak meegenomen, 10 stuks. Kunnen wij weer even vooruit. Ze wisten me nog te vertellen dat ze zelfs gebeld worden of er wc papier is.
Maar verder was het in de winkels waar ik ben geweest aardig leeg, bij de Plus stonden nog 3 kuipjes smeerboter :? na mij nog 2.
En bij de Aldi iets meegemaakt ..... niet te geloven.
Ja, ik rook en wilde 2 pakjes shag, die witte verpakkingen. Zeg ik tegen die jongen aan de kassa dat ik die 2 wilde hebben. Zegt ie tegen me dat ze geen shag hebben met witte verpakkingen. Ik zeg, jawel, koop ik altijd.
Het bleef achter de kassa nee ondanks dat iemand anders in de rij zei dat ze die wel hebben. Met het gesprek hoorde ik dus dat er aan beide kassa's die open waren jongens uit België zaten. En dan snap ik wel dat ze die witte pakken niet kennen want daar hebben ze die niet. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik ben zonder shag gegaan, ze waren duidelijk, die hebben ze niet dus hoefde dat rek ook niet open.
Maar wat die Belgen hier in Nederland doen ....... in ieder geval geen rookwaren verkopen. Er stonden nog drie mensen achter me en ook zij snapten niet waarom die 2 aan de kassa dit zo deden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#96 Bericht door marian53 »

Wat raar n ik weet niet of het aan de distributie hier ligt , maar ik was gisteren even in een winkel in een andere wijk waar ik nooit kom daar waren de schappen gewoon vol , eergisteren hier nog bij de Coop geweest daar hetzelfde vakken vol .

En roken doe ik al 12 jaar niet meer , hoewel ik chag op zich nog steeds lekker vind ruiken , en na een verslaving van ruim 30 jaar , er soms nog steeds zin in heb. :D :D

Tja en wat die Belgiësche jongens hier doen , er zijn toch dacht ik genoeg jongeren die wat bij willen verdienen , zeker nu de scholen dicht zijn .

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#97 Bericht door marian53 »

En nu ben ik er ook achter van dat hamsteren van dat closet papier , want ik heb gisteren die minister 18 keer zien inzakken op de tv , nou als je daar de schijt niet van krijgt dan weet ik het niet .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#98 Bericht door Dorine »

Zo veel tv kijk ik niet en als ik kijk dan naar iets wat niets met corona van doen heeft.
Maar ik vind het wel triest. Ze dragen een hele last op hun schouders nu.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#99 Bericht door Falcon »

Loop meestal elke dag even stukje over het dijkje langs de kolk. Langs kanaal kan nog niet vanwege het hoge water, wat inmiddels wel snel aan het zakken is.
De ooievaars broeden al, het nest staat wat ver weg, maar dat er gebroed wordt is duidelijk.
Ook een keer een paring gezien, liep er dus net op het juiste moment. ;) Daar geen foto van, maar wel van het nest, voordat er gebroed werd en nog eentje van hoog water, verderop. Is van weekje terug, maar dat is vast niet erg.
Foto's met telefoon gemaakt, dus geen hoge kwaliteit.
Op de tweede foto, zie je op de achtergrond ook de antenne mast bij Harculo.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#100 Bericht door Dorine »

Mooie foto's Herma,
water genoeg nog.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gesloten