Stamtafel 2020

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#151 Bericht door marian53 »

Geniet ervan Gerrit want een beetje zon kunnen we wel gebruiken .

Hoewel ik toch wel heel goed er tegen kan aan alleen zijn , mis ik de kat wel erg ,want dan hoorde je je eigen stem nog .
Maar aangezien ik ook alleen ben , zou ik bijna tegen de planten aan gaan praten .

Il denk net als voor mij , dat virus onderhand wel op mag rotten , want het begint langzaam aan behoorlijk te vervelen .En eenzaam te worden .
Je zou zeggen ga dan alles eens lekker extra schoonmaken , maar daar hebben we dus geen zin in .

Ik was ook al aan het koken en bakken gegaan maar de diepvries zit nu vol , en de kokosmakronen komen ook mn neus uit .
En mn kont word er alleen maar groter van ..

Zo wat een klaagzang he , eigenlijk moet je blij zijn dat je nog virus vrij bent . Dat ben ik dan ook wel :D

Ik hoop dat het met jullie allemaal ook nog goed is :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#152 Bericht door GerritE »

Goed zo gooi het er maar lekker uit, dat lucht vast wel op.
Ik kan je wel vertellen dat ik zo lang mogelijk in bed blijf liggen, nieuwe hobby. :D
Ja je mag toch nergens heen, als je braaf bent, blijf je thuis.
En s'avonds in het donker; een rondje met de buufkat, das dan wel leuk.
Nee eigenlijk gaat het me wel goed af, binnen zitten en buiten kijken.
En nu met dit mooie weer gewoon buiten zitten.
Maar ik word al een rood bietje zag ik. dus daar zal ik maar mee stoppen.
je zal je fietstochtjes missen met je maatjes Marian, kan ik me wel indenken.
Toch maar even doorbijten want het zal nog wel even duren die toestanden.
Even een opkikkertje voor Marian. :flower: :thumright:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#153 Bericht door marian53 »

Dank je wel Gerrit , grote knuffel van mij terug :D :D .
En ja ik mis mn fietsmaatjes en zeer zeker de poezen , ik ga er toch eens over denken zon kreng uit het asiel te halen als het zo doorgaat. maar dan moet het een binnen kat zijn , en dat vind ik ook weer zo zielig , we zijn gewoon gewend aan draaideur katten, erin eruit , eruit erin :D En dat kan nu eenmaal hier niet .

Ik denk nog even door :)

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#154 Bericht door GerritE »

Ja een kat is wel leuk en misschien ook wel een goede daad voor al die zwerfkatten maar een jonkie moet wel lukken en die moet dan altijd binnen.
Dat kan wel maar ja het werk he haren haren en nog is haren, kattenbakken, eten, nee dan verveel je je niet.
Je kan geen week van huis zonder oppas.
En je moet even voor zijn latere leven evt regelen dat ie terug kan als je iets zou overkomen.
Ja er zijn er meer die er over denken. Nee ik niet hoor.
Ik heb zo geregeld aanloop van de buurkat. Hij ligt al weer langs me op de stoel.
Maar als deze ellende allemaal voorbij is dan is dat idee van je ook weer voorbij.
Met veel vrije tijd krijg je van die rare ideeën. Dus ik raad het af, hoewel je zelf mag beslissen.
Sterkte ermee.
Afbeelding
Hij is al weer aan komen lopen voor een praatje en zoekt meteen het beste plekje uit. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#155 Bericht door Dorine »

Tja, om eerlijk te zijn heb ik nog niet zo veel moeite mee om thuis te blijven.
Nadat we van Gambia terugkwamen kreeg ik al stevig de griep, net voor Kerst nog antibiotica gekregen en dat hielp wel maar niet 100%.
Na de wintersport stak het weer op en dan ben je niet echt in de mood om iets te ondernemen en ook al die regen hield je wel binnen.
Nu de laatste week lekker buiten in de tuin bezig geweest en af en toe even een stukje gewandeld.
We zien wel hoe het allemaal verder gaat, ik houd er in ieder geval rekening mee dat het lang gaat duren.
Ook de jaarlijkse vakantie naar Lesbos gaat niet door, och gaan we wel weer als het weer kan. Met de Engelse vogel en natuurliefhebbers, die vaak al in april daar naar toe gaan,
heb ik wel te doen. Na het omvallen van Thomas Cook was er vanuit Engeland geen rechtstreekse verbinding meer met Lesbos, alleen via een andere luchthaven,
dus eerst naar Athene en vanuit daar naar Lesbos en dan wordt het reisje aardig duur.
Nu hadden die fanatiekelingen het met een organisatie voor elkaar gekregen dat er weer vakanties vanuit Engeland naar Lesbos mogelijk waren dit voorjaar, iedereen helemaal happy, gooit nu dat virus roet in het eten.
Och zo heeft ieder wel wat, als we dat virus maar niet krijgen, of wel maar er dan niet ernstig ziek van worden, moeten we het maar nemen allemaal, heel veel anders zit er niet op.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#156 Bericht door GerritE »

Bij de buren zijn ze al weer aan het verbouwen dus uitslapen werd wreed verstoord. :D
Daar kunnen we zo ook geen gewoonte van maken, lekker lang uitslapen met die corona.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#157 Bericht door marian53 »

Jammer voor je Gerrit , ik merk wel dat toch mijn biologische klok er nog niet aan gewend is want nu is het toch elke keer tegen halg 9 aan voor dat ik boven thee water kom :D

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#158 Bericht door GerritE »

Ja die klok; 2 gaan er hier automatisch vooruit. De rest is niet vooruit te branden maar dat komt omdat ik er zelf tegen ben, waar ben ik niet tegen. :D
Maar sinds ik al jaren niet meer naar werk hoef maakt het me ook niet veel uit die klok en heb er ook al jaren geen meer om mijn pols.

Maar normaal geeft de buuf wel een appie van we gaan dit doen of dat doen maar voor vandaag niets.
Ga ik net is kijken wat voor een bus er daar op de inrit staat en trek meteen de brievenbus open uit gewoonte ligt er een kaartje in.
oke reclame. o nee bij nader inzien ook een verwijzing naar de werkzaamheden, wel van het bedrijf zelf. Haha ja das ook een reclame idee.
https://www.danielstraprenovatie.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#159 Bericht door Falcon »

Slim bekeken van dat bedrijf.
Geen horloge om ... Vandaar dat je soms zo vroeg op pad bent. :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#160 Bericht door Falcon »

Camera van de zeearenden in Florida weer leuk om te kijken. Eerste jong uit het ei en de tweede bijna.
Dus goed vervolg na de eerste leg wat niet goed afgelopen was.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#161 Bericht door GerritE »

Zou dat nu ook al aan die corona liggen? Of aan mij?
Vervelen die mensen zich?
Nu krijg ik steeds meer watsappies met van die filmpjes toegestuurd?
Nou vind ik daar toch al niet veel aan.
En ik kan die zelf ook wel vinden op internet als ik er zin in heb.
Loop steeds naar die telefoon te graaien voor die onzin.
Maak dan zelf een filmpje, zou ik misschien nog wel kunnen waarderen, maar dat van internet afplukken en maar doorsturen.
Gisteren zei ik tegen de buuf, via watsapp, dat ik dat niet zo interessant vond.
Maar het kwartje valt daar ook niet want vandaag begint de buurman.
Me zus komt ook al met die onzin, normaal is ze niet te bereiken.
Zal wel aan mij liggen maar ik heb het even gehad met die onzin, watsapp heb ik van mijn telefoon verwijderd.
En mochten ze me echt nodig hebben, moeten ze maar ouderwets bellen voortaan..
Ik kom trouwens toch nergens met dat virus. En fikt hun huis af moeten ze 112 bellen en niet mij.
Zo dat wilde ik even kwijt.
Maar verder gaat alles prima.
Vandaag aardappelen gezet in de tuin was het mooi weer voor. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#162 Bericht door marian53 »

Lucht zeker wel op Gerrrit , maar ik herken het wel hoor , sommige moet ik zeggen zijn wel leuk .
Maar nu hadden wij enkele maanden geleden een fam watsaap geplaatst ivm het overlijden van een schoonzus , maar nu hebben ze de app weer herondekt en komt er alleen maar een hoop slappe klets .
Ook ik heb gezegd ik hoef die klets allemaal niet , vandaar dat ik het wel herken .
Maar het kan ook nog dat ik er gewoon te oud voor ben , dat kan ook nog :D :D :D

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#163 Bericht door GerritE »

O ja natuurlijk 'De Leeftijd', dat ik daar weer ff niet aan dacht. :scratch: :D
Hoewel, die buren van me zijn maar een paar jaar jonger als ik, dat kan het m eigenlijk niet zijn?
Misschien ligt het aan het iq.
Ik las laatst ook ergens dat ze geen coronatest van die samenscholers moesten nemen maar eerder een iq test.
Die vond ik dan wel weer goed. :roll:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#164 Bericht door Dorine »

Op facebook ook al genoeg van dat gedoe, eigenlijk meer van die kettingbrieven met knuffels en hugjes en die moet je dan weer doorsturen naar al je vrienden.
Ja dan ben ik van dwars, ik doe niet mee aan die hype.
En ben ook niet veel op facebook overigens, ik heb de coronagrappen inmiddels wel gehad, een paar zijn wel leuk en een enkele gewoon goed maar het gros is zo flauw.
En verder, de één houdt zich netjes aan de regel en een ander lapt het aan zijn laars maar gister mooi weer en dan komen bij de achterburen doodleuk opa en oma op bezoek en
dan heb ik medelijden met mijn de buren naast me, mensen van in de tachtig die hun zoon, kleinkinderen en achterkleinkind nu niet zien en die zitten dan ook buiten en moeten ook horen hoe leuk het bij de achterburen is :-(
Maar voor mensen alleen is het soms best wel moeilijk. Paar dagen terug las ik een verhaal van een jong stel wonend in een flat. Ze deden boodschappen voor een oudere alleenstaande dame en een oudere alleenstaande man.
Nu heeft dat stel een hond en nadat die oude vrouw gezegd had dat ze zich zo alleen voelde kwam het idee om de hond een paar uurtjes bij die vrouw te laten, is een lieve allemansvriend en die oude vrouw vond het geweldig, iets levends in huis waar je tegen kunt praten. Die oudere man hoorde het en zei; dat had ik ook wel gewild. Nou de hond is in de ochtend bij de vrouw en in de middag bij die man. Alles en iedereen happy, zelfs de hond vindt het super.
Tja, het deed me wel wat dit verhaal.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#165 Bericht door Gawo »

Dat is zeker een mooi verhaal van die hond :)

Wij komen ook nergens, kleinkinderen en kinderen zien via FaceTime of video bellen.
Ik ga nu ook niet bij de Lange Jan kijken, is toch binnenstad.
We komen wel bij mijn moeder, misschien is dat ook niet goed, maar kan niet anders.
We moeten soms op een dag dat ze " slecht " is wel een paar keer lopen naar haar, anders heeft ze geen benul van eten of drinken pakken.
Thuis zorg doet wel ontbijt.
Vandaag weer huisarts geweest, dan moet ik er ook zijn, anders doet ze geen deur open.
Ook vandaag gesprek met arts ouderenzorg gehad, normaal komen ze thuis, nu i.v.m corona doen ze het per telefoon.
Enfin daar hoor ik nog wel van, zij gaat weer overleggen met huisarts en thuiszorg en case manager, want zo kan het niet veel langer door gaan.
Ik zei ook nu in deze tijd pas ik niet op kleinkinderen en heb ik meer tijd voor mijn moeder, maar als straks het leven weer normaal gaat wil ik ook weer eens gaan waar ik wil.

Die vriend ligt nog steeds op ic in coma.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#166 Bericht door Falcon »

Mensen gaan er erg verschillend mee om, wel of niet op bezoek en of naar buiten gaan. Maar voor je buren dan extra zuur dat zij alleen zitten.

José, jouw bezoek aan je moeder is noodzakelijke zorg geven, is toch heel anders.
En daarom hou je nog meer afstand van anderen, zodat je er voor haar kan zijn.

Ik ga nu ook al ruim een week elke dag naar mijn moeder. In overleg en op advies van thuiszorg hebben we de zorg tijdelijk overgenomen. Anders komen er zoveel verschillende mensen bij haar over de vloer.
Er zijn namelijk extreem veel besmettingen in de plaats waar ze woont, dus dit is veiliger.

Gerrit met al dat doorstuur gedoe, heb ik ook niets mee.
En doe er dus ook niet aan mee.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#167 Bericht door Dorine »

Als je de zorg hebt voor één van de ouders, of beide is het natuurlijk een heel ander verhaal en
ja, dan blijf je het liefst uit de buurt van andere.
Maar soms is dat wel moeilijk. Piet was voor het weekend boodschappen gaan doen en mopperde over de drukte bij de PLUS, te veel mensen binnen en dan moet je 1,5 meter afstand houden.
In de winkel was het al moeilijk zei hij en dan sta je bij de kassa pal naast degene die aan de volgende kassa staat. Gewoon 2 kassa's naast elkaar open.

Jullie vriend dus nog steeds op de IC. De patiënten liggen er ook zo'n 3 of 4 weken ...... pfff best wel lang. Duimen maar dat ie er bovenop komt.

En verder ben ik wat aan het haken voor de vogelopvang, nestjes voor binnengebracht jong spul.
De nestjes worden gehaakt met dubbele draad en de eerste had ik op naald nr 5 gehaakt maar die zijn denk ik te los, overgestapt op nld 4 maar dat is weer te vast, is geen doen, krijg je pijn en krampen van in je vingers en hand.
Vanmiddag maar een haaknaald nr 4,5 gaan halen, viel overigens niet mee want de enige winkel die open was had net geen 4,5 meer en met wat zoekwerk bleek er een online-handwerkwinkel in de stad te zitten, besteld en opgehaald.
(bij Zeeman, Wibra of Action hebben ze alleen maar hele mate, geen halve)

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#168 Bericht door marian53 »

Tja allemaal heel bekende verhalen , Mijn zoon heb ik ook al weken niet in het echie gezien , maar ik ben niet de enige , zelf kom ik alleen bij mn broer en schoonzus aan de overkant , die is vertrouwt en komt ook nergens ook ook alleen maar face timen met de kids en kleinkids
Wel maken we elke dag een wandeling in en door de stad , nou hier kan je echt smorgens een kanon afschieten en dan raak je nog niemand .
Alleen zaterdag was het wat drukker ivm de markt , maar die moet je dan ook niet opzoeken .
En smiddags probeer ik een rondje te fietesen op mn eentje .
Ik ben wel blij dat ik tenmoste nog contact heb met mijn broer hier , want laatst had ik wer een denderende ruzie met mn koelkast .
Die bleef maar roepen en open gaan , ik zeg hou nu eens die muil dicht .
Maar nee hou moest en zou het laatste woord hebben , het kreng .

Trouwens (ik kan niet haken ) wat leuk dat je dat doet Dorine die nestjes haken , ik zag laatst trouwens op facebook (daar heb je het weer ) dat ze ook piepkleine mutjes haakte voor op de kopjes te zetten van die kleintjes die nog kaal zijn , ik keek er raar van op , maar het schijnt te werken .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#169 Bericht door Dorine »

marian53 schreef: dinsdag 7 april 2020, 8:51:28 ..... ik zag laatst trouwens op facebook (daar heb je het weer ) dat ze ook piepkleine mutjes haakte voor op de kopjes te zetten van die kleintjes die nog kaal zijn , ik keek er raar van op , maar het schijnt te werken .
Bedoel je deze?

Afbeelding

Marian dat was een 1 april grap van de vogelopvang in Nijmegen
en dus fotoshop

:LachMeDood: :LachMeDood: :LachMeDood:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2020

#170 Bericht door Gawo »

:lol: :lol:

Wat grappig ook die gehaakte nestjes.
Nog nooit gezien of van gehoord.
Wel een mooie bezigheid nu in deze tijd.
En kramp in je vingers kan ik mij voorstellen, want het is klein en priegelig.
En als het te los gehaakt kan dat natuurlijk ook niet.

Haken, in de begin jaren zeventig, hum is dus vijftig jaar geleden :shock: :roll: , heb ik wat af gehaakt.
Die hesjes die je over een t-shirt droeg op een strakke spijkerbroek, ach ja die goede oude tijd :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2020

#171 Bericht door marian53 »

Hahahha nou ik ben daar mooi ingetrapt dus

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2020

#172 Bericht door Falcon »

Maar wel een schitterende grap. Hoe verzin je het. :lol:

Leuk om vogelnestjes te haken. Hebben ze er zoveel nodig?

Vandaag vanwege het mooie weer, maar op de fiets naar mijn moeder gegaan.
Wat een 'kabaal' maken die vogels toch. Is gewoon beter te horen nu er minder verkeer op de weg is. :D
Ondereg twee puttertjes gezien, een groenling en specht.
En het gewone 'spul'.
Verder lijken de tjiftjaffen hier overal te zitten.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#173 Bericht door GerritE »

Goedemorgen. Ja ik zag hem ook maar meer om er een goede foto van te maken met al mijn toestellekens.
Deze deed het dan toch nog het beste, had ik er toch nog een foto van, maar niet om half 5, toen sliep ik. :D
Afbeelding
Sta ik daar zo buiten hoor ik een klap onder het afdak, jawel hoor is de egel weer op avontuur en zit in de kattenvangkooi.
Maar ik had het verkeerde toestel in mijn hand dus daar is geen enkele goede foto van.
Hij ging wel rechtstreeks weer zijn hokje in toen hij de weg gevonden had.
Ik moet het gewoon met die simpele toestellekens doen, die maken voor mij de beste foto's. 8)
Verder heb ik vanmorgen maar een afspraak gemaakt om mij autootje te laten keuren, ja ik moet er toch ook is uit onderhand.
Kan Mark wel zeggen dat we vol moeten houden maar...…Ja volhouden dus. :scratch:
Nou dan ben ik er ook een keer uit om de auto te laten keuren. :D
En dan dat geleuter he, ik word te oud voor deze wereld.
Ó mijnheer die is al 3 weken verlopen', 'Ja dat weet ik ook wel, maar ik gebruik 'm ook niet, met die corona hoef ik nergens heen'.
'En mag ik uw e-mail adres voor de bevestiging te sturen mijnheer'?
Bevestiging? e-mail? 'nee, ik hoef die reclame van jullie niet in mijn mailbox, gewoon keuren en evt. problemen verhelpen'.
'En u wil een leenfiets'? Nee, ik zei toch dat ik mijn eigen fiets meebreng?
Ik geloof toch dat ik er is echt uit moet. Zit al te lang thuis. 8).
Het wordt in ieder geval weer een mooie dag laten we het daar maar weer mee doen voor vandaag.
Nu eerst maar wéér koffie. :whistle:
Het kon wel pas op einde van de volgende week, te hopen dat het dan ook nog een beetje fietsweer is.
Maak er wat van, later. :salut:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#174 Bericht door Dorine »

Goedemorgen Gerrit :lol:
Die bevestigingsmail is er speciaal voor de oudere mensen, vergeten ze de afspraak niet mits ze niet vergeten af en toe de mail te kijken :P

Ik was vanochtend vroeg ook maar weer even op pad gegaan, uurtje en ben kleddernat geworden,
ja dat krijg je als je languit in het natte hoge gras gaat liggen voor één vlinder, meer vond ik er helaas niet van het oranjetipje.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2020

#175 Bericht door GerritE »

Zo das wel een mooie combinatie de vlinder met bloemmetje. :thumleft:

Gesloten