Stamtafel 2019

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#176 Bericht door marian53 »

Das slim bekeken bij jullie :LachMeDood:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#177 Bericht door Gawo »

Falcon schreef: zaterdag 19 januari 2019, 8:49:22 Is bij ons de regel, wie de kat op schoot heeft, hoeft niet op te staan om wat te pakken. Zo'n dier zorgt voor rust in huis. :D :lol:
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2019

#178 Bericht door Yleor »

Erg leuke film van de katten Gerrit, een waar eet- en slaapfestijn! Het gaat dan wel over Fred en Perry, maar gelukkig staan Billy en Blondie er ook op. Als ik dat zo zie dan mis ik onze Pim wel weer vreselijk hoor.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#179 Bericht door marian53 »

ja kan ik helemaal begrijpen Roely .

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#180 Bericht door GerritE »

@Yleor
Nou vooruit; omdat je zo aandringt, ;) ook een van die 2 zwervers, die staat op me twitter.
Maar misschien zijn er ook wel die geen kat meer kunnen zien onderhand. :D
Die moeten dan maar ff gaan ……. :roll:
https://youtu.be/nLIG95vaCO4

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#181 Bericht door GerritE »

Ik kon er niet meer van maken maar zag het verschijnsel verder wel.
Ook meen ik me te herinneren dat dit verschijnsel hier eerder de revu passeerde, maar om dat ook weer op te gaan zoeken. Nee.
De volgende is wel 2037 hoorde ik ergens?
Afbeelding
En ik moest er voor achter in de tuin gaan staan, pikkedonker dus je ziet niks op je toestel om die knopjes te bedienen.
Moet je weer bijlichten met het lampje in je telefoon.
Dan stond het object weer niet midden in het beeld, dat was deze keer niet omdat het statief niet goed stond maar er draaid dan 'iets' blijkbaar.
En van de 12 foto's is dit dan nog maar de beste.
Wat een gedoe allemaal he.
Ik benijd die mensen die zich nog is lekker omdraaide in hun toddehoop. Verstandig. :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#182 Bericht door Gawo »

Ook dat kattenfilmpje is leuk Gerrit.
Mooie foto van bloedmaan, ik was het vergeten, dus ik lag lekker in mijn toddehoop :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#183 Bericht door Falcon »

Ik was het niet vergeten, maar ben er toch maar niet meer voor uit gegaan. Heb volle dag voor de boeg en anders ben ik zo brak na een te korte nacht.

Je filmpje was leuk Gerrit. Maar zag weer een nieuwe zwerfkat.. mooi dier die bonte.
Alleen die afgeknipte oren vind ik maar niets.
Ja ik weet waarom het zo is, maar toch..

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#184 Bericht door marian53 »

Nou ik lag ook in mijn toddehoop Gerrit , en dat filmpje verveeld echt niet althans niet bij mij , ik vind het wel leuk , en het worden er steeds mee :D ja logisch tegen mij werd altijd gezegd je verwent ze te hard , nou jij kan er ook wat van .

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#185 Bericht door GerritE »

Vanmorgen zag de maan er trouwens gewoon zo uit, voor die hem helemaal niet meer zien in de ochtend. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#186 Bericht door Gawo »

Ook mooi.
Hier is er sluierbewolking voor de maan, ben nu expres even gaan kijken nadat ik je foto zag.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#187 Bericht door GerritE »

Tis hier ook bewolkt geworden en soms behoorlijk wat wind.
Maar de sneeuw is volgens de buienradar nog maar amper bij zeeland dus daar moeten we misschien nog wel een halve dag op wachten hier.
En of jullie er daar nog iets van gaan zien? Zal me benieuwen.
Ik ga in ieder geval nu naar de winkel, heb al lang genoeg gewacht voor het 8 uur is en ie opent.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#188 Bericht door marian53 »

ja ik ook vroeg eruit even boodschappen inslaan want o wee, treinen minder , etc etc wat er aan komt 1-5 cm :LachMeDood: moet je je voorstellen in Duitsland en Oostenrijk 2-3 meter .soms denk ik we leven echt in een achtelijk land .

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#189 Bericht door Falcon »

Inmiddels een witte wereld, geen dik pak sneeuw, maar de vlokjes dalen nog steeds.
Ik vind het een prachtig gezicht.
Ben blij dat ik niet weg moest, want dan is het al gauw een ander verhaal.
Voor morgen wel plannen, maar staat het weer ons niet aan of heel veel file, dan blijven we thuis. Niet iets wat persé moet.

Iemand al mooie foto's kunnen maken?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#190 Bericht door marian53 »

Ik ben alleen smorgens naar buiten geweest hier was het wel sneeuw , maar het was hier echt stuif sneeuw , dus ik ben verder lekker binnen gebleven . :D

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#191 Bericht door GerritE »

Falcon schreef: dinsdag 22 januari 2019, 22:35:31 Iemand al mooie foto's kunnen maken?
Nou mooi, maar wel van de sneeuw hier. En een kat natuurlijk.
Die Billy was aan het stoeien met een muis; dacht ik, maar het was een verloren aardappel.
Als die pootjes in de sneeuw.
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#192 Bericht door Falcon »

Leuk Gerrit.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2019

#193 Bericht door Gawo »

Leuk Gerrit.

Nu er lag gisteren genoeg in Zwolle Herma, en het was geen lolletje om naar huis te rijden.
Voor ik bij Wendy weg ging moest ik eerst de auto uit graven.
Ben iets later dan normaal daar weg gegaan om niet in de file te rijden.
En moest wel de snelheid aanpassen, want normale snelheid ging niet dus extra laat thuis.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#194 Bericht door Falcon »

In Hattem is het meestal droger dan de plaatsen eromheen. Dus zelfs nu met sneeuw hoor ik nu van jou.

Tja veel meer keus had je niet dan later daar weg gaan.
Gelukkig heelhuids thuis gekomen.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#195 Bericht door Dorine »

Wij zijn weer thuis van een weekje Oostenrijk.
Het was wel leuk om te lezen hoe Nederland op zijn kop stond toen er een paar centimeter sneeuw gevallen was.
In Pertisau zelf lag al meer dan een meter en op de berg bijna het dubbele. In Hoch-Fügen stonden we, toen we uit de lift stapten, boven op de berg naar een muur van sneeuw te kijken, metertje of 3 hoog.
Gawo schreef: woensdag 23 januari 2019, 12:27:45 .....Voor ik bij Wendy weg ging moest ik eerst de auto uit graven......
Zoiets José? (ja, hier stond echt een auto onder)
Afbeelding

Gisterochtend, toen we weer naar huis moesten, sneeuwde het behoorlijk en twijfelden we of we de Achenpass zouden nemen of via de autobaan zouden rijden. Het werd de Achenpass maar toen we daar bijna waren zagen we dat het nodige tegemoetkomend verkeer met sneeuwkettingen de pass gereden had. En daar hadden we geen zin in dus net voor de pass de afslag Bad Tölz gepakt, daar zit geen steil stuk in en is met winterbanden, zeker nieuwe, goed te rijden.
Deze foto is gemaakt bij Achenkirch, ruim voor de Achenpass waar nog meer verse sneeuw lag en hier was de sneeuwschuiver al geweest.
Afbeelding

De maansverduistering helaas niet gezien, was voor ons vanuit de hotelkamer te zien, maar toen de wekker afliep en ik uit de raam keek was het bewolkt :-(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2019

#196 Bericht door Falcon »

Welkom terug Piet en Dorine.
Dacht vanmorgen nog aan jullie, miste jullie bijdragen op het forum.
Voorlopig weer genoeg sneeuw gezien?
Wel goed kunnen skiën of was/viel er teveel sneeuw daarvoor?
Die auto staat mooie beschermd in een garage van sneeuw. ;)
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#197 Bericht door Dorine »

Heerlijk kunnen skieën, maar wat wil je met zo'n pak sneeuw.
Het was wel koud, overdag max -5 of lager maar voor de sneeuw op de pistes is dat wel fijn, blijft de sneeuw die losgeskied wordt gewoon sneeuw en niet van die zachte pap.
Maar van mij mag het hier nog wel een keer winter worden hoor, lekker pakje sneeuw, vorst, wat schaatsen. Laat maar komen. Liever dan regen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#198 Bericht door marian53 »

Welkom Thuis Dorine , zo te zien hebben jullie het goed gehad.
Ja ik moest nog aan je denken , de ophef over 3 cm sneeuw ,ik dacht die ligt daar compleet in een deuk.
Zoveel sneeuw daar , ik kan me het nog wel herinneren van jaren terug , die heerlijk stille wereld smorgens , met de verse sneeuw , totdat je weer een meter sneeuw van je auto moest halen :D Maar wat een heerlijke tijd .
Jammer dat je niet kon door de Achenpass kon , ben daar s'winters nooit over heen gereden ,ík denk dat het dan helemaal prachtig is ,maar ik ken hem nog wel van de zomers , als we dan naar Oostenrijk reden namen we hem altijd .Prachtige route was dat altijd .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2019

#199 Bericht door Dorine »

Ja Marian dat is wel lachen idd. Zaterdag ochtend lag er zo'n 20 cm verse sneeuw en het sneeuwde hard, tot voorbij Munchen sneeuw gehad, toen ging het over in regen, gelukkig geen last van ijzel gehad.
Op de heenweg wel over de Achenpass kunnen rijden, was gelukkig daags daarvoor weer opengegaan (afgesloten wegens lawinegevaar, de route Bad Tölz was nog dicht) en ja, in de winter is dat prachtig met al die sneeuw.
Maar de weg naar Bad Tölz is ook heel mooi hoor langs dat stuwmeer, alleen kon je er nu niets van zien want je rijdt tussen 2 sneeuwwanden van ruim een meter hoog.

Overigens ook de kids een keer afgezet in Zell am Ziller en toen doorgereden over de Gerlospass naar Hoog Krimml, een sprookje en helemaal toen we bijna in Gerlos waren,
de rivier was ondanks de barre koude (op dat moment was het -12) één kolkende massa water, zo mooi. We snapten eigenlijk niet waar al dat water vandaan kwam, andere jaren nooit zoveel water daar gezien. Misschien uit het stuwmeer, waterpeil al laten zakken voor als het straks gaat dooien.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2019

#200 Bericht door marian53 »

O dan heb je een mooi rondje kunnen rijden , Zillertal in , Bij Zell am ziller heb ik nog gelogeerd in een hotel voor een week ,5 jaar geleden zoiets .Maar dat was in de zomer toen hebben we ook dat rondje gereden Gerlos, Mittersill , Jochberg weer terug via Kitzbudel Worgl en zo weer terug .
Ik vind het Zillertal een prachtig dal. Mocht je nog eens naar achteren rijden in dat dal (Bij Mayerhofen kan je ook de bus nemen ), durf je het aan rij dan eens naar de Hinter Tux Gletcher , wel je skis mee nemen , en daar zit je zo hoog dat je god een handje kan geven bijna , echt de moeite waard , zal je geen spijt van krijgen .
Ook in de zomer is het er prachtig , dat gebied ken ik wel goed want we zijn daar wel 15 jaar naar toe gegaan .Hoofdzakelijk zaten we dan in Brixen in Tall
Mocht ik de staatsloterij winnen dan koop ik er een huis. :D :D :D :D :D

Gesloten