Stamtafel 2021

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#176 Bericht door marian53 »

Nou ik snap er niet echt veel van van het prik beleid hier , zover ik weet , weten ze het zelf ook niet , of het een onderliggend iets is geweest of heeft het echt aan de prik gelegen .
Als het goed is krijg ik ergens in April ook een prik dat zou dan Pfizer moeten worden ,iv dat ik 71 ben , nou ik hoor het wel tegen die tijd
Maar degenen die erover beslissen ,doen maar wat vind ik.
Eerst een prik binnen 3weken nog een , toen werden het 6 weken .
Andere prik maar 1 nodig en zo ga maar door , ik kan het niet meer volgen .
De een krijgt wel n prik de ander niet , je hoort dat je van het kastje naar de muur word gestuurd .
Wie het nog weet mag het mij uitleggen , want morgen is het alweer verandert .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#177 Bericht door Gawo »

Tja, ik heb dus wel Astra Zenica gekregen, kiezen mag je niet echt.
En dan zit dat 8 dagen in je lijf en dan hoor je dat bericht dat ze toch weer stoppen.
Tja ik stap ook in de auto en de kans dat je een ongeluk krijgt is velen malen groter, dus relativeer ik het bericht wel.
1 Ding weet ik zeker, dat virus moet weg, zo is er echt niet veel aan.
Dan heb ik nog de mazzel dat ik sowieso niet gek ben op grote mensen massa's en juist heel graag de rust zoek.
Maar een klein overzichtelijk groepje is hartstikke gezellig en dat kan dus niet.
En dat mis ik wel.
Van de week voor het eerst een afspraak gemaakt hier bij tuincentrum.
Vanaf de kerst had ik al kamerplanten nodig, want de oude waren slecht en toen kerstboom erin kwam dacht ik daarna koop ik weer frisse planten.
Tja toen ging het op slot, dus grote plantenbak die in woonkamer voor tuindeur staat bleef boven staan.
Een orchidee kon ik nog wel bij Appie mee nemen voor de achter vensterbank.
Nu dan maar gelijk een lijstje gemaakt met wat ik nog meer wilde.
Zo wie zo winkelen is niet mijn hobby, maar zoals het nu gaat vind ik er ook niets aan, zo op afspraak via internet en 20 minuten.
Je sjeest door die paden :roll:
Enfin met kwartier was ik weer buiten, dus wel gehaald, maar gewoon ontspannen kijken zit er niet in.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#178 Bericht door marian53 »

Ja je hebt gelijk , wat is het risico , natuurlijk als jij de Sjors bent zal je ook anders denken , maar het is wel net wat je zegt , er overlijd een persoon , en ik wil het nu niet bagatelliseren .
Maar daartegenover staat misschien ,dat ondertussen 200.000 mensen een prik krijgen die beschermt dan zijn , hoeveel van die mensen krijgen nu Corona ondertussen ,en overlijden.omdat ze het stop hebben gezet .voor mensen tussen de 60-65
Want het is toch nog steeds zo dat de ziekenhuizen etc vol liggen , de hulpverleners en doktoren overbelast zijn .
Ik vind het moeilijk ,
Maar net wat Roely zegt als je bekend met dunne aders etc en je vormt een risico , dan kan je beter een ander merk hebben , maar ook dan weet je het niet , want ondertussen zijn miljoenen mensen met Atra Zenica in geënt .Wie zegt dat het niet gebeurd met de andere merken .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#179 Bericht door Dorine »

Tja, die prikken. Ik weet het inmiddels niet meer.
Als je naar Afrika op vakantie gaat wordt je ingeënt voor gele koorts, heb ik ook gedaan en daar krijg je ook een hele waslijst risico's bij.

Tja, winkelen .....
Al ruim een jaar gaat Piet de wekelijkse boodschappen doen en vrijdag ben ik een keer gegaan.
Alles en iedereen is met zijn tweetjes, dus iedereen ook een winkelwagentje, de medeboodschapper staat dan daar met zijn kar, gruwelijk in de weg, gaat ook niet aan de kant.
Als je ergens staat te kijken komen ze zo ongeveer op je rug geklommen om iets te pakken. Even vragen of ze er bij mogen doen ze niet.
Aan de kassa staan ze je ook weg te duwen want de boodschappen moeten op de band. Afstand houden, echt niet.
En wat je nu ook ziet, tenminste als ik bij het Kruidvat kom, de mensen die eerst gezellig een middagje gingen winkelen gaan nu naar de drogisterij,
toch gezellig om met zijn drietjes rond te neuzen wat er allemaal is.
En erg druk, in super en drogisterij, het puilt soms uit en er wordt niet gekeken naar hoeveel mensen er binnen zijn. Terwijl andere grote winkels nauwelijks mensen binnen mogen laten.
Zo krom allemaal.

Niet dat wij ons niet aan de regels houden. Goed zelfs, al zeg ik het zelf en ook de kids volgen de regels goed op maar als je dan op tv ziet en hoort hoe druk het op veel plekken is .....
tja, dan ben ik bang dat we voorlopig nog niet van corona af zijn.

En ik baal nu toch wel dat ze vanaf morgen hier de tuin komen doen. Tijdje terug belde ze op of het een weekje eerder mocht.
Ja, graag vind ik wel fijn. Toen wel, nu wordt het weer winter met sneeuw las ik net op het weerbericht.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#180 Bericht door marian53 »

Ja ben het met je eens alles is krom , en ik ben echt bang van corona , dus heel voorzichtig , ondertussen family leden al meer dan een jaar niet gezien , ik snap van het hele belijd niks meer , maar we moeten er wel vanaf . En dat kan alleen door in te enten . En dan nog , ik denk dat dit een herhaal gaat worden net als de griep prik . Tja en dar inenten voor het buitenland dat deed je ook , net als toen de malariapillen , en toen wist je ook niet waarmee je geprikt werd , wie weet waar hij vorig jaar mee is ingeent voorde griep , ik niet , ik weet dat niet , en daar zal ongetwijfeld ook wel eens iets mis mee zijn gegaan . Dus ik heb liever vandaag de prik dan morgen .

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#181 Bericht door Piet »

Pff, bellen ze vorige week op of ze toch op zaterdag of maandag (2de paasdag) al mogen beginnen met de terrassen, zeg je ok.
Wordt er later afgesproken dat ze toch alleen op maandag willen komen, zullen er om 8 uur zijn.
Dus gisteren alles in de garage en bijkeuken klaargemaakt, bijkeuken leeg; alles afgedekt bescherming aangebracht voor de kozijnen/vloer.
Tuin opgeruimd; zodat alles leeg is om terras volledig te verwijderen.
En dan komt er gewoon dus niemand opdagen :evil: :evil:
Bellen kan ook niet, want 2de paasdag; zijn gesloten :D
Heb je alles klaargemaakt, vanmorgen om 6.30u opgestaan en dan zit je hier te wachten voor Jan met de korte achternaam :twisted:
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#182 Bericht door Falcon »

Het zit jullie weer niet mee. :(

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#183 Bericht door Gawo »

Jeetje :shock: :shock: , wat vreselijk balen zeg :evil:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#184 Bericht door marian53 »

Nou ze moeten jullie wel hebben zeg .:(

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#185 Bericht door GerritE »

Goedemorgen, goed dat je geen paaseieren verstopt hebt onder de klinkers voor die dropveters anders moest je ze nu weer zelf gaan rapen. ;)

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#186 Bericht door Dorine »

Daar doen we niet meer aan Gerrit,
die weten inmiddels alle verstopplekjes,
alhoewel het laatste jaar ik toch iets verstopt had wat niet in 1,2,3, gevonden werd.

Afgeschaft maar krijg je toch te horen: Geen paashaasje meer?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#187 Bericht door marian53 »

:D :D :D Hoe herkenbaar .En ja alles vinden ze normaal toch :D :D :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#188 Bericht door Dorine »

Volgens mij is dat voor iedereen wel herkenbaar :lol:

Het is heerlijk weer voor de menen die in de tuin aan het werk zijn.
Af en toe flinke sneeuwbuien, ziet het helemaal wit en dan schijnt de zon weer

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#189 Bericht door Yleor »

Wat een drollen van tuinlieden hebben jullie Piet, die zagen de sneeuwbuien al hangen natuurlijk. Of wisten niet dat het paasmaandag was. Het was wel even netjes geweest als ze hadden afgebeld. En wanneer komen de heren nu dan?
Ik weet niet welke winkels jullie bezoeken Dorine, maar in mijn AH gaat het toch echt wel anders, er wordt niet over elkaar heen gehangen of geklommen. En je ziet ook geen stellen, wel schoolkinderen bij elkaar als je rond het middaguur komt. Maar het is een AH 3, en een buurtwinkel waar je nauwelijks kunt parkeren met de auto, dus iedereen komt met de fiets of lopend. Dus ook geen megakarren vol.

Morgen worden er geen foto’s gemaakt, vanwege het te verwachten weer. Pak van ons hart, want we zijn natuurlijk nog lang niet klaar. Meteen weer terug naar stand schildpad :roll: :lol: Vanochtend moest ik vanwege een gekke thermostaat in het nieuwe huis wachten op de monteur, en gisteravond bedacht ik dat ik dan mooi met de auto naar het tuincentrum kon. Een half uur de tijd José! Ruim plek voor de auto, en met wat kleingoed voor buiten en drie mooie kamerplanten naar de gracht. En nu weer spullen ingeladen die hier in de weg staan of naar de kinderen moeten. Kan mooi in een keer. En zo blijf je wel aan de gang, vervelen, wat is dat?

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#190 Bericht door Yleor »

O kijk! Meteen mijn vraag beantwoord! Veel succes met de tuin Dorine!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#191 Bericht door marian53 »

Kijk schiet al op zie ik :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#192 Bericht door Falcon »

Vandaag dus begonnen en ze hebben toch koffie van jullie gekregen zie ik. ;) ondanks dat ze er gisteren niet waren.
Hoop dat het resultaat straks naar wens zal zijn.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 1697
Lid geworden op: vrijdag 2 november 2018, 22:00:55
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#193 Bericht door Piet »

Er zou gisteren eigenlijk 1 persoon gekomen zijn; die zou er dan vast alles uit kunnen halen.
Maar die jongen was gisteren ziek, en omdat het pasen was kon hij op het bedrijf ook niemand bereiken die dan ons weer konden laten weten dat hij niet kwam vanwege ziekte. Rond 11 uur werden wij daardoor pas op de hoogte gebracht.
Maar vandaag daarom met een mannetje extra (3 ipv 2 man).
Dus geen probleem, kan gebeuren, ongelukkige samenloop van omstandigheden heet dat dan.
Jongens werken vandaag keihard ondanks dat ze regelmatig een fikse sneeuwbui over zich heen krijgen.
En ook heel secuur/netjes wat wel fijn is.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#194 Bericht door Falcon »

Dan ligt de situatie toch anders, ziek en jullie eerst niet kunnen bereiken.
Fijn dat er nu hard gewerkt wordt en ook nog secuur en netjes.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#195 Bericht door Dorine »

We hebben vanochtend maar binnen koffie gedronken met ze.
Vrijdag komen ze terug.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4928
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#196 Bericht door Falcon »

Goed plan. Vorstverlet. ;)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8466
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#197 Bericht door marian53 »

Ja die sneeuw is een beetje overmacht , hopelijk komt het vrijdag af , maar dat gaat wel lukken als ze met 3 personen zijn .
Voor vakmensen is zoiets een pinut , ze hebben de materialen .
Als je het zelf moet doen kost het je rug en ligt het nooit netjes .

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#198 Bericht door Gawo »

Verstandig om vrijdag verder te gaan, dan zijn de weer vooruitzichten beter.
Zelf zit je nu toch ook niet in de tuin, brrrrrr had helemaal geen zin meer in die winterse buien, nadat ik vorige week even van het warme weer geproefd had.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1545
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#199 Bericht door Yleor »

Hier is het nu knap weer, ik hoop dat ze vandaag verder gaan in jullie tuin Dorine.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4514
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#200 Bericht door Dorine »

Gister hebben ze de bestrating helemaal afgerond.
Nu de puinhopen opruimen, terras is iets groter geworden dus bulten zand en gras.
Daar wordt het komende week mooi weer voor en dan over een maand komen ze nieuw gras leggen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gesloten