Stamtafel 2021

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#126 Bericht door GerritE »

Mij maakt het eerlijk gezegd niet veel uit of er een, twee of geen, inliggen.
Maar ja, De een hoopt en de ander denkt.
Ik zal jullie verlossen uit je gedachten en hoop, dacht ik vanmorgen,na lang beraad.
Afbeelding
Ik heb ze weer snel ondergestopt en laat de boel verder met rust. Ze bekijken het maar.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#127 Bericht door marian53 »

Laat ze maar lekker slapen Gerrit :D :D :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#128 Bericht door Gawo »

Aha, heb ik mis gedacht.
Leuk hoor :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#129 Bericht door Dorine »

Lief :heart:

Olifantje Dierenrijk voor het eerst naar buiten.

https://youtu.be/41oA3JqyAYE
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#130 Bericht door Falcon »

:inlove:

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#131 Bericht door Dorine »

Minder leuk:

Ik weet niet goed wat te zeggen, het huilen staat me nader dan het lachen ....... de reden: de kap in "mijn" bos.
"Mijn" Bakels Bos (waterwingebied en eigendom van Brabant Water), ik ben er mee opgegroeid, woonde er als kind net zo dicht tegenaan als nu, ken het bos op mijn duimpje,
zelfs bomen hadden een gezicht, tijdens de herfst met paddenstoelen wist je dat je bij die of die boom moest zijn.
Maar ..... ze zijn al even aan het kappen en aan de rand van het bos zie ik de stapels boomstammen liggen en dan denk ik elke keer, pfff er wordt wel heel veel gekapt.
Ik zie de grote vrachtwagens met aanhangers vol boomstammen wegrijden, zo ook vanochtend, 4 stuks, alleen het aantal boomstammen dat aan de rand van het bos ligt wordt maar niet minder.
Maar ja, denk ik dan, het bos is redelijk groot.
Vanmiddag ben ik een kijkje gaan nemen. Gekapt hebben ze en hoe. In het hele bos, nee, was het maar zo, ik denk dat ze misschien pas een vijfde van het bos gehad hebben.
Op sommige plekken is zeker driekwart van de bomen weg.
Dan hangen er briefjes aan de bomen dat bomen die slecht en gevaarlijk zijn gekapt worden, ook verdwijnen er bomen voor meer biodiversiteit.
Na 2 uurtjes rondgestruind te hebben in mijn bos ben ik drie bomen tegengekomen die om lagen omdat ze slecht waren, niet gezaagd maar gewoon met grof geweld omgeknakt,
op die bomen staat ook geen oranje stip maar een oranje kruis en die bomen komen niet op de stapel maar blijven liggen.
Nou, Brabant Water, bullshit dat briefje met verhaaltje aan de bomen.
Er zijn voor mij twee redenen waarom en ik denk dat die veel dichter bij de waarheid zitten dan het verhaaltje wat jullie de mensen willen laten geloven, nl:
geld en wellicht het moeilijker oppompen van het grondwater want bomen drinken nu eenmaal water.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#132 Bericht door marian53 »

Ja vreselijk en ze zijn het overal aan het doen niks anders dan kappen , je hart huilt als je het ziet.
Soms denk ik inderdaad het geld , want smoesjes hebben ze genoeg , ineens moet er meer door elkaar worden geplant.
Alleen het mooie zal ik wel niet meer mee maken .want het spul dat ze planten zal toch wel 20 jaar moeten zijn .

Hier op de Parade bij de ST Jan hebben ze driekwart van de statige eiken gerooid zogenaamd ziek , ja hallo, dan zijn ze om en om ziek , wel toevallig .
Maar je doet er niks aan . zij beslissen :cry:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#133 Bericht door Falcon »

Wat jammer van het mooie bos, zo triest.
Het vertrouwde bos zomaar verdwenen. :cry:
En de reden, zieke bomen.... Net wat je zegt, klinkt meer als 'gewoon' commerciële kap.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#134 Bericht door Gawo »

:shock: Dat zijn er wel heel veel.
Daar zou ik ook heel verdrietig van worden.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#135 Bericht door Yleor »

Het beroerde is, buiten de kap, dat je er nooit van opaan kunt dat ze de waarheid spreken. Iedereen snapt dat als het water aan je lippen staat en je de rekeningen niet meer kunt betalen er geld moet komen, en dan hak je bomen om. Laat ze nou eens gewoon eerlijk zeggen waarom er bomen gekapt worden. Hoeveel er ziek zijn, en hoeveel voor de handel gekapt worden, en hoeveel er voor de grondwaterstand gekapt worden. Maar nee, er worden altijd weer rookgordijnen gecreëerd.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#136 Bericht door Falcon »

Dorine hoe is de situatie nu mbt toilet perikelen?

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#137 Bericht door Dorine »

Ze hebben paar weken terug de oplevering gedaan, we hebben een gedeelte betaald en een brief gegeven met de dingen die in onze ogen niet goed zijn.
Daarop hebben we geen enkele reactie meer gehad.
In hun ogen valt alles binnen de normen en een fatsoenlijk excuus voor de dingen die niet goed gegaan zijn is er ook nooit gekomen.
WCpot is dus niet vlak, volgens fabrikant zijn ze allemaal zo en is dit normaal. Andere fabrikant zegt dat een pot vlak hoort te zijn. wc-brillen worden namelijk gemaakt voor vlakke potten.
We konden toch wel een andere krijgen maar of die wel vlak is kon ie ons niet zeggen en ik ben er heel huiverig voor om de wc pot nog te laten verwisselen,
alles wat ze namelijk opnieuw moesten doen werd slechter. Dadelijks sneuvelt er een tegel of wat dan ook en dan ben ik verder van huis.
We hebben wel een reservebril gekregen maar die past dus ook niet, ligt niet eens met die rubbertjes op de pot, alleen het randje aan de voorkant komt op de pot, de rest van de bril incl rubbertjes zweeft.
Denk dat we het zo maar laten zitten en tzt wel kijken of we een keer iemand anders de pot laten vervangen.
Geschillencommissie zie ik ook niet zitten, daar hoor je zulke slechte dingen over. Jij mag betalen en ze nemen je niet eens serieus.
Maar ja, buikpijn blijft er zijn als het weer over de wc gaat, helaas, zal nog wel een tijdje blijven duren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 4927
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:27:04

Re: Stamtafel 2021

#138 Bericht door Falcon »

Zeer ontevreden 'afgesloten' dus. Maar niet reageren op een brief en geen excuses.. :x
Snap dat jullie niet geschillencommissie inschakelen, als je bij voorbaat al weet dat dit waarschijnlijk niets uithaalt.
Maar het blijft zuur.
Dat je maar een gedeelte betaald hebt, accepteerden ze wel?
Of krijgen jullie straks aanmaningen voor de rest?
Want dat zou helemaal van de zotte zijn.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#139 Bericht door Dorine »

Er moet nog een schrijven de deur uitgaan maar daar kwam iets tussen gisteravond.
Voorstel doen om nog een gedeelte te betalen.
Een wc-tje laten doen, paar dagen werk, al drie maanden ellende.
Voor mij mag daar een hele dikke streep onder.

Piet heeft gister nog wel een mail de deur uitgedaan omdat zij ook onze cvketel in onderhoud hebben en het laatste onderhoud al een jaar en 3 maanden geleden is.
Cvketel daar gekocht en onderhouds/ servicecontract voor 10 jaar.
Overigens met cv ketel nooit problemen gehad, is toen heel netjes geplaatst, ook de waterontharder maar een toiletrenovatie is toch andere koek.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#140 Bericht door GerritE »

Een pot die niet vlak is ? was da voor een merk dan ?
En die bril, ja dat lijkt me de boosdoener omdat je een nieuwe krijgt aangeboden.
Maar ook die heeft een merk.
Ik denk zal is kijken hier na al die jaren van zitten alle dag, misschien is ie een beetje ingezakt of doorgezakt.
Nee viel allemaal nog al mee.
Maar zo ligt die bril bij jullie niet op de pot begrijp ik, zou wel moeten.
Afbeelding
Jammer met die corona want je begint mijn nieuwsgierigheid zo langzamerhand wel een beetje op te wekken, voor een open dag.
Ik zou toch minimaal een pak Page meebrengen, zacht, sterk en schoon.
Sterkte ermee gewenst.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#141 Bericht door Dorine »

Gerrit,
1 persoon op bezoek mag hè.
Allemaal bullshit verhalen om er onderuit te komen dat het niet goed is en bewijs maar dat het zo is.

Maar het kan ook anders,
wasdroger, was een half jaar toen ie herrie begon te maken.
Alsof je een trein hoorde. Reparateur kwam, zette de motor vast maar dat bleek later niet het probleem te zijn.
Monteur komt weer en zet er een nieuw lager in. Probleem weg alleen na 2 weken maakt ie herrie alsof er een steen in de trommel ligt.
Weer rwat vervangen maar ook dat hielp niet.
Reparateur heeft contact opgenomen met de fabrikant en ik krijg nu een nieuwe, tenminste, mag bij BCC een nieuwe droger kopen en het bedrag dat ik betaald heb wordt verrekend.
Donderdag komen ze omruilen.
Tja, wel een heel gedoe maar de droger werkte gewoon en soms heb je pech maar het is perfect opgelost.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#142 Bericht door Yleor »

Jeetje mina, jullie hebben wel last van de wet van Murphy! Soms denk ik weleens als ik dit soort perikelen hoor, dat wij er altijd doorheen zwijnen, maar ook wij krijgen ons portie het laatste jaar. Dat is ook nog niet afgelopen, na de badkamerellende zijn het nu de zonnepanelen. In een jaar tijd 90 kwh opgewekt... Maar goed, wij hebben nog steeds de laatste bouwtermijn niet vrijgegeven. En jullie nu goeie service van BCC.

:arrow: :arrow: :arrow:

Iets anders. Hadden wij hier ooit eens een slechtvalk met een doorgegroeide bovensnavel? En een eventuele gekruiste ondersnavel? Er zit er zo-een op de ING Arena. Paul Marcus kon dat zien met zijn digiscoopfoto’s. Ik kan me vaag herinneren dat er zoiets is langsgekomen. Weten jullie het?

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#143 Bericht door Dorine »

Wow, wat een opbrengst Roely
hebben ze die dingen soms op hun kop gelegd?

Van die snavel staat me ook vaag iets bij, maar weet zo snel niet wie of waar.

Toch iets gevonden maar of het dit is weet ik niet.
viewtopic.php?f=18&t=7&hilit=snavel&start=100#p2997
Er was, dacht ik nog ooit iets maar dat was al veel langer geleden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#144 Bericht door Yleor »

Dankje Dorine. Deze heeft niet zo’n lang doorgegroeide bovensnavel, maar ik weet niet of die dingen misschien doorgroeien.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#145 Bericht door Gawo »

7PO van For Farmers had ook een door gegroeide onder en boven snavel.
Ik had het in januari 2018 gezien en wilde er Jan van Dijk naar vragen en toen overleed hij.
Met ringen dat jaar hebben we het eigenlijk alleen maar over Jan gehad, we waren er allemaal nog zo van aan geslagen.
7PO is januari 2019 dood gevonden en was sterk vermagerd.
Ik heb daar nog foto's van op oude harde schijf staan volgens mij, maar dat moet ik Jan vragen of hij dat op wil zoeken.

Hier foto's van 7PO uit 2018 .

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gawo op woensdag 10 maart 2021, 19:03:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#146 Bericht door Gawo »

Ik bedenk me net dat die foto op nieuwe harde schijf is gezet en die is dus gecrasht, dus kan het niet laten zien.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#147 Bericht door Yleor »

Dank je José, jammer van de foto, en zeker van de valk. Ik mail het aan Paul, moeten we maar een beetje in de gaten houden hoe het met dit wijfje zal gaan. Ik zal er elke maand in ieder geval een keer zijn om broedvogels te tellen, eigenlijk moet dan mijn telescoop ook mee.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#148 Bericht door Gawo »

Hier net onweer en hagel.
Zo ziet de tuin er weer wit uit

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#149 Bericht door Dorine »

Ook mooi José 8)

Het wil niet meer met het weer, bah, vind het ook maar koud.
Vannacht had ik op zolder geslapen, op het harde logeerbed vanwege pijn in mijn nek en schouder .......
tot vanochtend vroeg .... ik dacht echt even het dak gaat er af, jeetje.
Een minuut of 5 duurde het maar pfff, alles kraakte, pannen rammelde en dan slaap je daarna niet heel veel meer.

En we hadden een nieuwe afzuigkap gekocht, die er nu inzit is alweer 10 jaar oud en na zoveel jaar krijg je zo'n ding niet meer schoongemaakt.
Vrijdag kwam dat ding, uitgepakt en uiteraard even gecheckt of ie het doet, ja hij doet het.
Vanmiddag de oude tussen de kastjes uitgehaald, alles schoongemaakt, de nieuwe gehangen, alles opgeruimd en toen zette Piet hem nog een keer aan,
geen probleem, stand 1, 2 en 3 ze deden het allemaal. Gaat ie van stand 3 terug naar stand 2, vliegt de aardlek er uit.
Weer ingeschakeld, zette de afzuigkap weer aan en hoppa, weer aardlek er uit. En toen begon het wat te stinken en zat het knopje van stand 2 vast.
De nieuwe maar weer vervangen door de oude.
Daphne zei al, jullie moeten eens ophouden met nieuwe dingen kopen, of het gaat mis, of het gaat stuk.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8624
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#150 Bericht door Gawo »

Jeetje :shock: , het houd niet op bij jullie met tegenvallers bij het klussen.
De overkapping die ging gelukkig wel super en dat is heel fijn.
Maar net wat Daphne zegt, misschien even pauze met vernieuwingen waar ook bij geklust moet worden.

Gesloten