Stamtafel 2021

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#376 Bericht door Gawo »

:lol:

Ik vind ook die slaapfoto’s geweldig :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#377 Bericht door Gawo »

Dennis en Wendy moeten hun vakantie afbreken.
Waren 1 week op deze camping en er brak brand uit bij caravan twee plaatsen verderop.
Als je het filmpje ziet zie je net links in beeld een voortent met lampjes dat is hun caravan en er staat dan een klein tentje er naast van Kyan en Elin.
Gelukkig niemand gewond alleen 1 persoon gewonde enkel met uit caravan stappen en 1 met rook in geademd.
Ze zijn helemaal van slag, Wendy belde net weer.

Iedereen heeft geluk gehad dat de overkant van het straatje mensen aan het borrelen waren.
Ook Dennis en Wendy en hun vrienden waar ze mee op vakantie zijn.
Vriend van Dennis ,Sander, zag het het eerst en gelijk iedereen in actie.
Met een man of 15.
Mensen lagen te slapen terwijl hun caravan in de fik stond.

De caravan van Dennis en Wendy is niet af gefikt, maar heeft wel schade.

https://tvblik.nl/hart-van-nederland/7-augustus-2021

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#378 Bericht door marian53 »

Zo die hebben mazzel gehad , want ik heb het ook ooit mee gemaakt tenten is een kwestie van 2 min en n caravan is ook zo weg ,Gelukkig is het meeste materiaal , want mensenlevens zijn toch belangrijker .Wens ze maar sterkte namens mij .

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#379 Bericht door Dorine »

Pff, heftig.
Gelukkig iedereen op tijd weg kunnen komen .... je moet er niet aan denken.
Van streek is niet zo gek, zal ook nog wel even blijven.
Dat ze ook de kinderen maar goed in de gaten houden.
Sterkte voor ze.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#380 Bericht door Gawo »

Er is ook slachtofferhulp aan geboden.
Dat soort dingen en ook de overnachting van vrijdag op zaterdag was allemaal goed geregeld.

Het is allemaal zo snel gegaan en ook maar nipt dat tentje Kyan/Elin niet in de fik is gegaan.
De mannen probeerden met de brandblussertjes uit de caravan te blussen, wat natuurlijk niets uit haalde, maar je doet wat tot brandweer er is.
Wendy maakte Kyan en Elin wakker en bracht ze naar verderop in veiligheid en dat ze geen zicht hadden op rampplek.
De Vriendin van Wendy is beginnende brandende tent in gegaan daar twee slapende kids eruit getrokken en toen vader wakker gemaakt die in caravan sliep.
Anderen deden dat bij die tweede tent/caravan.
Zo had iedereen een taak en heeft het geen mensenlevens gekost.

Nu moeten ze het verwerken en dat kost tijd.
Kyan praat wel, maar Elin is een stille.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#381 Bericht door Yleor »

Doodeng hoor, er is niets zo beangstigend als brand, je hele lijf is een bonk adrenaline. Gelukkig dat de kinderen niet alles hebben gezien, maar ze zullen ongetwijfeld uit het gedrag van hun ouders wel het een en ander kunnen afleiden.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#382 Bericht door GerritE »

Zal ik hier ook nog is wat schrijven:
Ik ben namelijk als de dood voor insecten.
Muggenbult is al een week een kwelling over de rest maar te zwijgen, hoewel vandaag niet.
Er zat een beschadiging op mijn onderarm, paar dagen geleden, van iets, nee het waren er twee.
Ze steken mij altijd twee keer, net covid.
Dat ging een dag goed en s'avond wordt die arm dik, begint lekker te gloeien als een kachel die aan is, over de jeuk zal ik zwijgen.
Dan doen we daar een doek om en maken alles lekker kletsnat met water buiten uit de pomp.
Dat komt uit de grond is veel kouder als dat leidingwater.
En koude helpt tegen jeuk.
En s'avonds en s'nachts dompelen we die arm in een emmer water die langs het bed staat.
Overdag gaat het dan nog redelijk, maar de tweede nacht is nog erger.
Ik hang dan met mijn arm in de emmer water anders is het niet te harden, mijn hoofd helemaal verwrongen op matras.
Doet nu ook nog pijn. Wat een ellende.
De tweede nacht is dus nog erger als de eerste en de nachtrust schiet er gewoon bij in dus de hele verdere nacht maar opgebleven en zo nu en dan is buiten naar die koude waterkraan.
De katten komen heel verwonderd kijken want die dachten dat ik sliep.
En zo wordt het dan ochtend, zie ik dat het hier in Brabant mistig is als ik om 5 met de katjes een rondje ga wandelen.
tussen half 6 en 6 wordt het licht.
Maak mijn ontbijt, met de zoveelste bak koffie en zo gaan we de dag weer in.
Ik zie nog geen blauwe streep naar mijn oksel lopen want dan moet er wel een medicijnman aan te pas komen.
Ja tis niet de eerste keer dat me zoiets overkomt. 8)
Nu is het middag en ik vermoed toch dat we over de top van het gebeuren heen zitten.
Oftewel, erger wordt het niet volgens mij. Maar het blijft pappen en nathouden voorlopig.
En aan goede tips zal ik niet veel hebben, al zullen ze goed bedoeld zijn; want de hele etos en kruidvat al leeggekocht in die jaren, maar niets helpt.
Ik moet er gewoon weer doorheen, het is Augustus en dan moet ik opletten.
Getest ben ik ook al is maar dan ben je overgevoelig, ja dat weet ik ook wel anders reageer je zo niet.
Vroeger op school kreeg je ook prikken tegen weet ik wat voor ziektes allemaal, ik lag dan een week in bed met een dikke arm, de medicijnman werd erbij gehaald, maar ja die kon dat spul er ook niet meer uithalen.
Ik heb ook nog is een onzichtbare ziekte gehad, bij toeval ontdekt, waarvoor ik elke maand een prik moest gaan halen, in je bil dit keer en op de ochtend.
Daar begon ik s'middags dan een beetje kreupel van te lopen en s'avonds lag ik weer plat voor een paar dagen.
Nee die prikken is niets voor mij of het nu naalden of insecten zijn.
Daarom neem ik ook maar geen covid prikken, niet omdat ik er tegen ben maar ik zie de bui al hangen.
Ik denk wel dat ze na een prik mijn tweede porty wel aan Fikky mogen geven.
Ik hoef niet zo onder de massa te komen ga nooit naar feesten of partijen, dat heb ik allemaal wel voort gezien en op vakantie was ook nooit mijn hobby. ik let een beetje op.
Maar ik hoop wel dat ze me deze (na)zomer niet meer prikken want ik wordt daar echt een beetje veel humeurig van.
En zo heeft ieder mens zijn probleem(en) en redenen om iets te doen of te laten.
Zo ik heb mijn gal weer gespuugd, het lucht op :tiphat:
Ik hoop volgende week weer de oude te zijn, en wens jullie allen een fijne vakantie toe, geniet ervan. :bye:
En nu weer snel naar de waterkraan, het wordt weer hoog tijd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#383 Bericht door Dorine »

Jeetje Gerrit, zo erg :shock:
Als een daas me steekt moet ik wel anti allergie tabletjes pakken anders gaat dat ook niet goed en daarmee voorkom ik wel het ergste leed.
Maar wel heftig zo en slapen met je arm in een emmer koud water.
Sterkte ermee want van jeuk kun je echt gek worden
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#384 Bericht door GerritE »

Ja, helaas, tis even niet best nee.
Ik sein dan ook even geen hulptroepen in want die beginnen allen te zeuren dat je weer naar die medicijnman moet en dit en dat.
Nee dat geleuter kan ik er dan even niet bij hebben.
Een daas, dat zou het inderdaad ook nog geweest kunnen zijn, hoewel ik er nog geen zag.
Dat zijn ook gemene beesten.
Het is even niet anders.
Maar na een nacht zonder slaap wilde ik vanmiddag wel graag even een dutje doen en dan leg ik me ten rusten in mijn stoel.
Komt daarvoor goed van pas.
Maar telkens als ik bijna indoezel, moet ik eruit want is de jeuk echt niet meer te harden en moet die arm koelen.
Na twee keer komt er een emmer water in de kamer en daar hang ik 'm dan in.
Mijn arm ja. 8)
Ben net wakker, doet een mens dan goed, zo'n dutje, ging om 16 uur ff liggen.
Zo nu nog even wat eten gaan scoren.
Komt goed gene paniek en niet zenuwachtig worden.
Ik heb er alle vertrouwen in. :thumleft:
Ik maakte er even een foto-tje van voordat ik even in dromenland was, met de telefoon.
Gerrit van boven. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#385 Bericht door Dorine »

Duimen maar voor je dat het de goede kant op gaat.
Nog geen dazen gezien? Al weken stikt het er van.
Als ik op pad ga moet ik vroeg gaan, ben al een paar keer tegen het middaguur moeten vluchten, is het gedaan met de pret.
Dan is het geen foto meer maken, hoe mooi het ook is, doorlopen naar de auto en wegzwezen :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 92
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 19:02:32

Re: Stamtafel 2021

#386 Bericht door AnneMarie »

Jeetje Gerrit, wat heftig. Ik hoop voor je dat de jeuk (vind ik erger dan pijn) gauw weer weg is. Misschien geven de katten je wat afleiding. Sterkte. :flower:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 8625
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 16:36:17

Re: Stamtafel 2021

#387 Bericht door Gawo »

Is zeker heftig :shock:
Van mij ook veel sterkte.

Mr_ike
Berichten: 242
Lid geworden op: zondag 14 maart 2021, 17:09:16

Re: Stamtafel 2021

#388 Bericht door Mr_ike »

Heel vervelend. Ik ben de laatste jaren licht allergies geworden voor muggen beten (jeukende dikke rode bult van enkele centimeters die een paar dagen door blijft zeuren) maar dat is toch net even een paar stappen minder erg :shock:

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#389 Bericht door GerritE »

Stiekem veel verborgen leed, ja met de jaren kan er wel is het een en ander gaan veranderen in je afweer.
Maar als het erg genoeg is ga je bijna in alles geloven, of althans je grijpt alles aan, of het werkt of niet, bijgeloof of niet.
Nu las ik toch iets wat bij me blijft hangen Dorien, die anti alergietabletjes, is dat drogisterij of apotheekwerk, of doktersrecept ?
Want dat heb ik nog niet in mijn 'gifkastje' en wist niet van het bestaan. Dat is dan toch geen overbodige luxe hier.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
We gaan is effe google. toch nog iets opgepikt hier.:thumleft:
Verder redelijk geslapen met die arm geregeld in de emmer water hangend.
Maar dat water is toch te warm geworden en werkt niet meer goed of de emmer te klein.
Maar ja om nu een klein zwembadje in de slaapkamer te plaatsen voor zoiets :roll: .
Dus einde nachtrust.

Edit: Ik zie dat er mijn desloratadine ook bij staat, die slik ik al voor de hooikoorts.
En omdat ik heel het jaar door nies slik ik die ook maar heel het jaar door. :D
Kan ik trouwens wel merken als ik die niet slik dan zijn de rollen papier niet aan te slepen. :D
Paracetamol werd nog geadviseerd, ja die zitten er al in maar daar merk ik geen verbetering van.
Ach volgende week zijn we het hopelijk weer vergeten, behalve als ik een insect zie.
Ik had laats nog even ingeslagen wat hier binnen moet ik niets hebben van die dingen.
Afbeelding
En nu houd ik er maar over op, kan wel weer.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#390 Bericht door Dorine »

Mijn anti allergie tabletjes zijn desloratadine.
Die heb je dus al.
Die dingen pak ik alleen als het echt nodig is maar dan wel 2.
Tabletjes zijn 10 mg per stuk als het goed is.
Als ik er 1 pak merk ik weinig maar met 2 wel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Mr_ike
Berichten: 242
Lid geworden op: zondag 14 maart 2021, 17:09:16

Re: Stamtafel 2021

#391 Bericht door Mr_ike »

Anti allergie tabletjes kan inderdaad desloratadine oid zijn, maar ik heb wel gemerkt dat mijn lichaam toch verschillend reageert op de verschillende anti-histaminica. Desloratadine word ik zelf heel duf van en werkt voor mij niet super fantastisch tegen hooikoorts. Cetirizine daarentegen doet het voor de hooikoorts super en merk ik verder weinig van en lijkt voor mij ook een klein beetje te helpen tegen de muggebulten.

De huisarts kan waarschijnlijk nog zwaardere anti-histaminen voorschrijven, maar als de lichtere varianten niets doen vrees ik toch dat dat ook geen oplossing is helaas.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#392 Bericht door Dorine »

Yep, klopt.
Anti allergie is voor iedereen verschillend hoe je reageert en/of het werkt.
Vroeger eens ooit 1 polaramine gepakt .... heb een halve dag geslapen als een os :sleep: :sleep: :sleep:
het hielp overigens wel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#393 Bericht door marian53 »

Tjee wat vervelend voor je Gerrit , ja die rotbeestjes muggen en dazen etc daar heb ik het ook niet op , Hier zit dan ook voor elke raam die open kan een hor zodat die krengen niet binnen komen .
Maar soms tijdens het fietsen of zo hebben ze me toch te pakken ,
Maar gelukkig niet zo erg als bij jou .
Ik hoop dat je dan ook snel er van af bent , heel veel sterkte .
En hopelijk snel een goede nachtrust , want ik kan er toch zo chagrijnig van worden , als die elke keer verstoord word.
Maar dat zal voor de meeste van ons wel gelden .

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#394 Bericht door Yleor »

Dat je zulke reacties op de beet van muggen krijgt is wel heeeel vervelend Gerrit, en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Die krengen zijn echt overal en je kunt ze haast niet ontwijken. Ik heb altijd anti-histamine bij me voor bijen- en wespensteken. daar krijg ik soms enorme zwellingen van. Alleen kun je bijen en wespen goed ontwijken, en ik kan zeker voorkomen dat ze me steken. Je bloed moet wel zeer aantrekkelijk zijn voor die zoemende ellendelingen, dat had ik vroeger ook. Als kind kwam ik nogal eens uit bed met bloemkooloren, of met een dicht oog. Misschien moet je toch maar eens laten uitzoeken welke anti-histamine jou kan helpen, want slapen met je arm in een emmer water is in deze moderne tijd eigenlijk te gek. Maarja, er zijn sites volgeschreven over oma's huismiddeltjes, tegen alles, dus de mens zweert er toch bij.
Gelukkig is het merendeel van de Nederlanders nu ingeënt tegen covid, dus als je geen feestbeest bent dat elk weekeinde naar de disco moet, ben je nu ook redelijk goed beschermd tegen het oplopen van covid-19.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 1543
Lid geworden op: maandag 5 november 2018, 23:38:45

Re: Stamtafel 2021

#395 Bericht door Yleor »

Hee, het is vrijdag de dertiende zie ik nu. Aan het eind van de dag maar eens kijken wat dat ons gebracht heeft.

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#396 Bericht door Dorine »

Alleen een schemerschakelaar voor een buitenlamp gekocht die het niet doet,
valt mee dus voor vrijdag de 13e
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 2535
Lid geworden op: woensdag 7 november 2018, 12:09:56
Locatie: Eersel
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#397 Bericht door GerritE »

Goedemorgen allen,
Omdat ik zo heb zitten zeuren hier over mijn insectenbeten op mijn onderarm, het goede nieuws is dat ik vannacht maar twee keer wakker werd voor te koelen en dat ik er vanmorgen mee ben gestopt. Het gaat de goede kant weer op met het armpje. Hoera ik ben er blij mee. en bedankt voor het medeleven. :thumleft:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 8464
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 17:52:53

Re: Stamtafel 2021

#398 Bericht door marian53 »

Goed zo Gerrit , maar toch jammer dat je er zoveel last van hebt , nog even en dan ben je weer het mannetje :D

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#399 Bericht door Dorine »

Mooi zo Gerrit.
Laat je niet weer pakken door die krengen.

Gisteravond een leuke avond gehad.
Op weerplaza zag ik elke keer staan dat Jupiter nu goed te zien is. Gisteravond was het mooi helder en met kijker zag ik al de streep door Jupiter en vaag 3 manen links er van.
We hebben de scoop gepakt en het was mooi, zelfs wat kleuren te zien en naarmate de avond vorderde kwam rechts van Jupiter de 4e maan tevoorschijn en links kwamen de 2 buitenste manen steeds dichter bij elkaar te staan.
Op internet zag ik dat Saturnus ook goed te zien moest zijn. De scoop daar op gericht en dat was me gaaf, je kon zelfs de ringen eromheen best wel goed zien,
tenminste het was voor ons één grote ring. Helaas zijn het met scoop ook maar ieniemienie dingetjes en foto's maken wilde niet lukken.
Leuke avond dus met sterren kijken, een vallende heb ik de hele week nog geen gezien, ook niet echt naar gekeken trouwens
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Dorine
Site Admin
Berichten: 4513
Lid geworden op: zondag 4 november 2018, 12:16:51
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Stamtafel 2021

#400 Bericht door Dorine »

Vanavond heeft Piet het weer geprobeerd met dit als beste resultaat.
Zelf kijkend door de scoop is ie wel scherper.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.
www.peregrines.nl

Gesloten